Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj, mám tu 2 příkládky :(
1)
celé to hodím na společný jmenovatel a N^2 - 9 roznásobím na (n+3)(n-3) a dále se v tom plácám a nic mi nevychází :(
2)
opět rozložím n2-4 a udělám společný jmenovatel n+2 ! a postup úplně stejný jako u prvního příkladu, opravdu nevím kde je zakopaný pes ale jsem urcite blízko :X
Díky všem...
Offline
↑ VE3V1:
Zdravím. Převést to na společný jmenovatel je v pořádku, ale potom bych v čitateli neupravoval (n^2)-9 na součin závorek (mimochodem to není roznásobování, ale jeho opak) ale spíš roznásobil všechny závorky co tam budou posčítal to. Dost se toho zruší. To je předpokládám cílem příkladu.
U druhého příkladu naprosto totéž.
Offline
↑ LukasM:
Zdravím,
neodrazovala bych kolegu od rozkladu čitatele 1. zlomku - trochu si usnadní situaci (něco se vykratí):
obdobně i 2. zadání (po úpravě):
Je možné?
Offline
↑ Mephisto:
Zdravím,
vsimnout si v citateli rozdilu čtverců stačí v 1. zadání u 1. zlomku a v 2. zadání u posledního zlomku. Je to jen vec cviku. Ze systematického hlediska bych ponechala stejný princip úpravy jak u 1. zadání, tak i u 2. zadání (tedy stejně - přes rozdíl čtvrců)
Kolega ↑ VE3V1: se zřejmě připravuje na přezkoušení. Můj cíl není ukázat, jak úžasně umím upravovat faktoriály, ale pokusit se ho trochu navést, aby to dokázal v příštím tydnu sám. A jelikož vidím, že má od 1. příspěvku vcelku rozumný nápad na úpravu, tak se ho snažím vést po stejně cestě. Zatím z jeho sdělení nevím přesně, kde se zasekl.
Samozřejmě, Tvůj přístup může být daleko více efektivní. Podstatné je, aby kolega zvladl to, proč to potřebuje řešit.
Pozdrav :-)
Offline
↑ Mephisto:
Pozitivní je to, že kolega, ani nikdo jiný, nic nemusí (až na dodržení místních pravidel, ale to není tak těžké) - co chce, to sdělí.
Borůvkový čaj - ani ne (měla bych? vždy dostanu nějakou užitečnou radu, co bych ještě měla?). Něco z oblibených nápojů je za účelem udržení a zvyšování kvalifikace, není to ovšem vhodné do témat SŠ (pokud je zájem v pokračování debaty na toto téma, tak máme téma "O nás :-)"
A vážně: po váženém Adminovi a obdivuhodném Marianovi jsem třetí nejdéle registrovaný úživatel místního blahobytu, tak si dovolim toho využit a tedy: Srdečné uvítání a ať se tady libí :-)
---------------
Konec OT, ať kolega pokračuje v řešení faktoriálů (a já v doplnění kličových slov do úloh o konstrukcích).
Offline