Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj,
možná to bude trochu laický příspěvek, ale zamyslel jsem se nad tím, jaké podstatné vlastnosti ovlivňují "koupěschopnost" výrobku. Došel jsem k tomu, že by to mohlo být cena, kvalita a reklama.
Ovšem je potřeba řešit celou řadu otázek, např. vyrábět kvalitní a tedy dražší výrobek a nebo méně kvalitní a tedy levnější? Je otázka po jakém výrobku lidé sáhnou. Ti, kteří neřeší nic jiného než cenu, tak samozřejmě po tom levnějším. Ti, kteří řeší i kvalitu musí přemýšlet - vyplatí se mi kvalitnější výrobejk? Není lepší častěji kupovat levnější výrobky? Co když se ten kvalitnější po dvou letech, tj. po záruce, rozbije? Tedy rozumná výrovní strategii může být záměrně vyrábět méně kvalitní výrobek. V extrémním případě - vymyslím-li bezporuchovou technologii, je ode mě chytré ji dávat na trh? Možná vydělám více (ovšem jen za předpokaldu že přesvědčím lidi že je bezporuchová), ale jen krátkodobě, protože po jisté době poptávka po výrobku nebude, každý už ho bude mít a nový potřebovat nebude.
A co rerklama? Je vždy pozitivní? Např. pokud vidím reklamu, která se mi nelíbí, tak sahám po jiném výrobku, na který jsem třeba žádnou reklamu neviděl. Stejnou strategii používám, když reklama zakryje příliš velkou plochu obrazovky počítače nebo trvá-li příliš dlouho a není možné ji přerušit.
Asi tady hraje hodně roli statistika a chování společnosti, byl to jen takový volný příspěvek k diskusi.
Offline
Taky to, že to hezky vypadá....že je to nějaká známá značka (nevím, jestli to lze zahrnout do reklamy),
Tak nějak bych řekl, že kvalita na to rozhodování má pramalý vliv, tak nějak se předpokládá, že všechno je (stejně) kvalitní...navíc tu kvalitu nikdo negarantuje...a než člověk zjistí, jestli to je kvalitní nebo né už se to dávno nevyrábí...
Další věc, kterou asi nelze zanedbat, je dostupnost.
A ono by se toho asi našlo víc...
Offline
↑ MichalAld:
On i tvar resp. obal se dá brát jako jistý druh reklamy.
Pokud můžu výrobek zkoušt opakovaně, tak lze kvalitu do jistého stupně posoudit.
Dostupnost beru vzhledem k internetu jako více méně stejnou, i když také to tak být nemusí.
Offline