Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Prosím Vás o pomoc s úlohou:
Z horské chaty vyjde pán A, proti němu vyjde pán B. Setkají se v 10 hodin.
pán A dorazí do cíle ve 12 hodin a pán B dorazí do cíle v 18 hodin. Kdy vyšli?
Ačkoliv mám vysokoškolské vzdělání, opravdu jsem na toto nepřišla - něco mi tam chybí ? :)
Děkuji za odpověď.
S pozdravem Ing. Kocourková J.
Offline
↑ jk.kocourkova:
MO Z9–I–4
Pan Rychlý a pan Louda ve stejnou dobu vyšli na tutéž turistickou túru, jen pan
Rychlý ji šel shora z horské chaty a pan Louda naopak od autobusu dole v městečku
na chatu nahoru. V 10 hodin se na trase míjeli. Pan Rychlý spěchal a již ve 12 hodin
byl v cíli. Naopak pan Louda postupoval pomalu, a tak dorazil k chatě až v 18 hodin.
V kolik hodin pánové vyrazili na cestu, víme-li, že každý z nich šel celou dobu svou
stálou rychlostí? (M. Volfová)
Offline
↑ janca361:
tak to je přesně ten příklad :)
JK
Offline
↑ jk.kocourkova:
Zdravím Vás, pokud je to aktuální úloha z MO, není možné řešit - viz úvodní téma sekce ZŠ a pravidla. Téma označím za vyřešené.
Děkuji.
Offline
↑ Spybot: omluva, že jsem přidala příspěvek stejného znění.
↑ jk.kocourkova: ještě takové doplnění maminky 10letého žáka, který Olympiadu řešil teď poprve. Nám, VŠ vzdělaným, opravdu něco chybí - nějaký vtip nebo něco jiného, že takové úlohy, co on vyřešil, já jsem nedokázala. Berte to s klidem.
Ovšem nacvičovali jsme metodiky řešení - například jak se vyhnout rovnici, když rovnici neumí apod. Nacvik běžel na zadaní starších ročníků.
Docela náročné bylo - přepis a úprava k odevzdání, syn vyřešil a napsal své postupy, celkem podrobně, ale byla to první zkušenost - tak jsem popisy formálně korigovala a podavala jsem další a další papíry, abychom 3 úlohy měli trochu přehledně.
Bohužel nemají žadný kroužek a je jediný z ročníku, kdo MO řešil. Pan učitel - koordinator je velmi vstřícný, úpravu nám pochválil nakonec (mně se zdala strašná :-) Potom syn ještě psal referát o AC/DC a úpravu měl velmi hezkou a úhlednou. Proč asi?
Olympiady a místní postoje k řešení olympiad.
Mějte se hezky.
Offline
nic se neděje, akorát mě samotnou to štve, že nevím co s tím !!! jsem 5 let z vysoké, mám malou 4 letou holčičku a když vidím co ji čeká :) a mě??? :) A jenom dotaz? Podařilo se Vám to vyřešit? děkuji JK
Offline
Omlouvám se, bohužel nejsem matkou školáka ZŠ a netušila jsem, že je tento příklad MO. JK
Offline
↑ jelena: Zdravím, srdce mi doslova zaplálo, když jsem slyšel, že i "malí" kluci ví o AC/DC :)
↑ jk.kocourkova: Mně e to podařilo vyřešit ;)
Offline
↑ jk.kocourkova: nevadí, všechno se vyřešilo a ujasnilo.
Já jsem tuto úlohu neřešila, je to jiný ročník, pokud projdete starší zadaní, určitě na něco podobného narazíte.
Nic strašného dětí ve škole nečeká - požadavky jsou neskutečně mirné, domací úkoly nejsou, číst nemusí, vůběc se neučí básničky nazpamět - to je závažný problém atd. Pokud máte nastavený jasný standard vzdělání pro své dětí, určitě ho dokážete zajist - škola Vám v tom branit nebude.
Nás trochu čeká - seznamy nezbytně potřebných pomůcek jsou úděsné. Když v seznamu byl i polštář, můj komentář byl - "nikdy jsem v škole polštář neměla a číst a psát umím". Jinak také je to v klidu.
My máme školu dobrou a paní učitelku (už druhou, po 1. ročníku byla organizační změna a sloučení, tak změna učitelky), obě jsou výborné, co do kvality výuky, tak i do požadavků a přísného a zároveň jasného přístupu k plnění povinností.
Kolega Chrpa bude tak hodný a podpoří místní pravidla smazaním příspěvku. Děkuji.
Offline
↑ Chrpa: děkuji :-) zbytečně vyrušuji Velitelstvo - neviděla jsem Tebe, kolego, online. Omluva a zdravím :-)
↑ Honza Matika: ví, poslouchájí a my také, v tomto směru ale mi více sedí S.O.A.D (ten bubeník...), to se trochu neshodujeme :-)
Offline