Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
"Mě by třeba zajímalo, jak jste se sem na forum vůbec dostali :-)"(c)
Cíleně jsem hledal(a) nějaké Matematické fórum. | 30% - 82 | |||||
Hledal(a) jsem pomoc s matematikou (jsem studující). | 37% - 101 | |||||
Hledal(a) jsem pomoc s matematikou (jsem vyučující). | 1% - 4 | |||||
Potřeboval(a) jsem řešení problému z praxe. | 3% - 8 | |||||
Fórum mi bylo doporučeno. | 5% - 14 | |||||
Jiná cesta, případně doplním v tématu "O nás :-)". | 4% - 13 | |||||
V čtenářském deníku mi chybela kniha "Stařec a moře". | 1% - 5 | |||||
Hledal(a) jsem zdroj řešení projektů svých studentů. | 0% - 2 | |||||
Hledal(a) jsem kružítko. | 5% - 15 | |||||
Už si nepamatuji. | 8% - 22 | |||||
Počet hlasujících: 228 |
Jeste jsem chtela moc pozdravit Mariana a moc podekovat :-), ze nasel cas na odpoved na otazky v tematech VS, co bych take rada videla vysvetlene. A je to jako vzdy perfektni a prehledne :-)
Moc dekuji :-)
Offline
Díky všem :-)
Na prázdniny jsem si poručil, že ikdyž máme Úvod do Integrálního počtu až v dalším semestru, začnu se samoučivem. Půjčil jsem si knihu od velikána naší matematiky, pana Vojtěcha Jarníka, a pokusim se do toho trochu prokouknout.
Dá se tedy očekávat, že budu "často" otravovat se svými "blbými dotazy" :-))
Offline
↑ Brekeke:
Zdravim :-) a srdecne blahoprani :-) Muzes slavit :-) Takove zpravy ctu moooc rada :-)
To znamena, ze uz si take muzes uzivat volna :-) nebo jste neco musis?
(fakt jsem palce drzela jak vcera, tak dnes :-) V tom to samozrejme nebylo, delala jsi pro ten vysledek hodne (narozdil od ttopiho :-) :-) - az on sam bude jednou ucit - to budou mit deti pohodicku :-) alespon v to verim :-)
Vsem hodne zdaru a dobre (zcela zaslouzene) nalady :-)
Offline
Jeleno ahoj :-)
Moje chu? jít ičit je zřejmě neposkvrěná zlými zkušenostmi. Praxi jsem ještě neměl, takže nevím, zač je toho loket :-) Sice si mohu odvodit, jak to dnes vypadá z doby, kdy já jsem chodil na ZŠ, jenže to už je pár pěkných let zpátky a troufnu si říct, že úroveň je jiná - horší :-)
Takže koncem května příštího roku budu mít zkušenost za sebou a udělám si nový obrázek o tom, jak moc chci učit :-))
Offline
↑ ttopi:
Osobni zkusenosti s ceskym skolstvim nemam - znam pouze ze skolnich zkusenosti vlastnich deti a deti, co doucuji (nemam rada toto slovo).
Myslim, ze jsou na deti kladeny strasne nizke naroky a pozadavky, co se tyce pristupu ke skole, k priprave, k chovani (vubec tim nemyslim rozsah znalosti - ale kvalita toho, co se nauci a znaji).
A nizke pozadavky kladou rodice - tedy zde vidim nejvetsi zodpovednost, alespon u sebe to tak vnimam. Osobne to snad ovlivnuji :-), ale jak to zmenit globalne - netusim.
Bohuzel, nemam vice casu na podobnou debatu a nerada debatni prispevky pisi - radej diskutuji osobne. Snad jindy :-)
Offline
↑ ttopi:I já se přidám k tématu : " učit , neučit " .Na jednu stranu je to opravdu krásné poslání , kde výsledky vidí člověk až za pěknou řádku let . Na druhou stranu je to v dnešní době ve srovnání z dobou minulou (před rokem 1989) veliká dřina .Ta dřina není v tom žáky něco naučit , ale dřinou , ba přímo uměním , je žáky pro danou věc nadchnout . Jakmile se toto kantorovi , v té které třídě podaří , má poloviční práci ušetřenou .
Žáci , ač to nedávají najevo , vyžadují řád kázeň a pořádek , ale dělají všechno pro to , aby toto kantorovo snažení překazili . A to je právě to
" jádro pudla ". Nicméně ti přeji hodně elánu při práci s dětmi , či chceš-li se studenty . Je to krásné poslání . :-)
Offline
Líný vrabec:
Žížalu je třeba sezobnout 7,5 metru od plotu.
Hasič:
Pokud jsem úlohu dobře pochopil, pak je vodu potřeba nabrat na kolmici škola -potok
Stavitel: šířka bude (50 - 2x šířka rámu) palců
Konstruktér: výška plechovky = 10 cm
půměr plechovky = 10 cm
Offline
↑ Ivana:
Podle me ne. Tipuji ze jde o to, aby prvni kyblik vylil do ohne co nejdriv a uloha je analogicka uloze o stavbe cest (jsou i podobne ulohy a kombinovanem pohybu ve vode a na suchu a podobne)
Na kolmici od skoly je optimalni jenom pokud pro kyblik jde nejdriv do sborovny, jinak je optimalni vodu vzit uz cestou a dalsi kybliky nabirat pochopitelne naprosti skoly, jak pise Ivana.
Jeste by bylo zajimave, kdyby byl kyblik deravy a tekl -- muselo by se nabirat bliz ke skole :)
Okno
Sikovny strejda :)
-------------------------------------
A jak maminka sedla ke kamnům, aby rozdělala oheň, začal nesměle: „To je pořád horko, maminko!“
Offline
↑ kaja.marik:Zdravím , opravdu se neopičím , ale knížka mého dětství je tato : (posílám fotku jako důkaz)
http://forum.matweb.cz/upload/666-skolakkajamarik.jpg
Offline
↑ kaja.marik:Je to teda nějak takhle ? S tím , že pak se čas hledá jako minimum funkce ?
Offline
↑ Ivana:
Srdecne zdravim :-)
↑ kaja.marik: to sice naznacil, ze jsou to ulohy, ktere se resi pomoci derivaci.
Daji se resit take graficky, treba pro pripad hasice "funkce zavislosti casu od mista, kde nabere vodu" vypada takto: http://forum.matweb.cz/upload/479-hasic.jpg
Rychlost muzeme povazovat za parametr - dala jsem tam moznost 8 km/hod a 10 km/ hod (snad takovou rychlost dokaze vyvinout pri behu s prazdnym kyblikem) a je videt, pro kterou hodnotu x je na grafu minimum.
Ty resi situaci, kdy draha "naprazdno" a draha "se zatezi" je stejna.
Jeste cestinarska poznamka - v zadani je "musi nabrat" - chapu, ze jednou (jinak by bylo "musi nabirat" - pokud opakovane :-)
Poznamka bezpecnosti - spravny hasic v pravidelnych intervalech kontroluje stav kybliku (zda netece) a stav vody v potoce - zda tece :-) Uplne spravne je mit po ruce Neuruppin - resili jsme s kolegou O.o :-)
A ke knizkam - pokud jsem citovala z oblibene knizky tohoto fora (az pak je Petakova a Rektorys :-) - tak to bylo z papiroveho originalu, ktery vlastni dcera a je to vydani z roku 1991. Driv jsem pochopitelne tuto knihu neznala.
Co jsem znala a co bych rada citovala (dokonce i z pameti :-)
- z pribehu o skritcich muminech (Tove Jansson) (jak cesky, tak rusky preklady jsou moc dobre, original neumim posoudit),
- Karkulín ze střechy (Astrid Lindgren) - rusky preklad byl daleko povedenejsi
- Medvidka Pu (nejen anglickou, ceskou a ruskou variantu, mam i latinu a je opravdu zcela srozumitelna)
A tech knih je hodne, at na nekterou nezapomenu, tak toto je zatim vyber - "knihy detstvi, provazejici porad".
Ke kniham meho detstvi patril treba "Timur a jeho parta" a at se rika, co se rika, ale tato posledni veta velice vyjadruje muj pohled na svet - a myslim i vas :-)
"Он окинул взглядом товарищей, улыбнулся и сказал:
– Я стою... я смотрю. Всем хорошо! Все спокойны, Значит, и я спокоен тоже!"
Offline
↑ Ivana: je to dost zaokrouhlene ale mam to stejne.
Ja tu ulohu znam s archem papiru A4. To se dobre predvadi prakticky. Moji krajináři loni pred zacatkem vypoctu tipovali (bez jakýhokoliv počítání), kolik bude optimální řešení a jestli se tam bude dat nalit litr mlika a byli prekvapive presni :)
Plete me ze ta funkce kterou je potreba minimalizovat u beziciho hasice je hodne skareda a nemuzu najit stacionarni body (Mam to stejne jako to ma Jelena, tj hledam minimum funkce
)
-----------------------------------------------
Kaju Marika jsem zacal cist v sedmnacti, protoze uz pro me bylo nesnesitelne, jak jsem porad nechapal ty narazky od okoli :)
Offline
K á v o m i l
Obecně pro kruh o poloměru platí vztahy:
- objem kužele
- poloměr kužele
- výška kužele
pak úhel, ze kterého máme udělat kužel je: úhel se bere po směru hodinových ručiček
Offline
to Ivana a Jelena, príspevky s predošlej strany: iste, že sa dievčat nájde dos? aj v MT, dokonca aj zaujímavých:) a pokiaľ ide o ten kopec, on je síce pekný, ale naneš?astie hneď vedľa matice je moja škola a žiaci , čo nebývajú na internáte, by o tom kopci vedeli rozpráva?, ako ním každé ráno šlapú do školy:D Mne to úplne stačí s plným ruksakom občas. A jelena ak ste nepochopili tú sklenenú vec, tak to treba chápa? aj s tými stĺpmi čo sú pri tom ako celok. To je jednoznačne pristávacia dráha pre UFO;)
BTW mohol by mi niekto prezradi? ako sa píše to žlté, že reagujete na niekoho príspevok? viem že je to pomocou [re][re], len neviem aké číslo tam mám medzi to napísa?. ďakujem.
A k tomu príspevku #82 problém pracovníka firmy Pepsi som prišiel k takejto úvahe: objem je daný rovnicou
Povrch je . Z toho mi metódou "pozriem sa a vidím" (len si niesom istý či dobre) vychádza, že r by malo by? čo najmenšie tj.1 a keďže
sa musí rovna? 250 tak V bude 250. Ak by bolo r menšie od jednej tak by sa jeho druhá mocnina zmenšila ako r a V by muselo by? väčšie. Ak by r bolo väčšie od jedna tak by zas jeho druhá mocnina rástla rýchlo, čo by zväčšovalo povrch.
plechovka bude ma? teda rozmery r=1 a V=250. Správne?
Offline
↑ matoxy: kde V - objem válce, r - poloměr válce, v - výška válce
- povrch válce - má být minimální
- derivujeme podle r a derivaci položíme rovnu nule
Dopočítáme výšku válce : - úpravou dospějeme k výrazu:
Pokud oba výrazy porovnáme pak: (v a r)
Vrátíme se k zadání příkladu a dosadíme známé hodnoty:
Offline