Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
↑ Carolina:
Nejsou zadané - ale tak třeba: alfa=30°, va=4, tb=2,3
Offline
Zdravím ↑ Bastian:,
Carolina napsal(a):
Ahoj,
kolik jsou ty hodnoty tech zadanych udaju? :)
To přece pro samotný postup konstrukce není vůbec podstatné!
Offline
Zdravím,
nenašla jsem úlohu ve všemocné sbírce (c). ↑ Bastian: odkud je? Děkuji.
Začala bych sestrojením přímky p, na které leží strana a (BC), ve vzdálenosti v_a sestrojím ekvidistantu q. Z libovolného bodu na přímce p (označím ho B) sestrojím kružnici ses středem B a poloměrem 2t_b. Průsečík s ekvidistantou q dá bod B´. Nad polovinou BB´(označím úsečku BT) sestrojím množinu bodu, ze které je vidět úsečku BT pod úhlem alpha. Průsečík množiny bodu s ekvidistantou q dá bod A.
Je to použitelné? Děkuji.
Offline
↑ jelena:
Zdravím,
je ze zadání seminární práce ze školy. Všichni, kdo jsme dostali tohle zadání, jsme nevědli, jak na něj. Možnost použít množinu bodů, ze které je vidět úsečku pod daným úhlem, nás nenapadla. Děkuji za ni - jde to tak! :-)))
Offline
↑ Bastian:
děkuji za zprávu. Označím za vyřešené.
Offline
↑ misaH:,
Geometria nestarne, ta nie je ako my!
Offline
Zdravím,
↑ mikraa: děkuji za zprávu, jak povídal kolega při velkém listopadovém úklidu před 10 lety: "Je příjemné slyšet, že je toto fórum pro někoho přínosem." (c)
Ohledně odkazovaného tématu, děkuji kolegovi vanok za připomenutí :-) Bohužel, co jsem teď prošla externí odkazy, tak už je dost nefunkčních, ale tento pořád běží. Ještě pozor na možné chyby v odpovědích + v některých úlohách bylo zadání jako "úloha polohová", tj. se mělo začínat zadaným prvkem, což neodpovídalo následné konstrukci (ale snad toho nebylo moc).
Na úvod je určitě dobrá Planimetrie pro gymnázia - alespoň v rychlosti projít teoretické základy jednotlivých kapitol (principů a odůvodnění metod), určitě pomůže + postupně si tvořit tabulku "když je zadán tento prvek" jaké jsou možností využití a jak". Také pomůže hlavně s vybudováním systému a následně k rychlé orientaci.
Offline
Stránky: 1