Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 02. 06. 2013 22:05

zorfel
Zelenáč
Příspěvky: 5
Reputace:   
 

Hľadám motiváciu na učenie sa Matematickej analýzy

Ahojte,

študujem učiteľstvo Matematiky a Informatiky, som v druhom ročníku a preberáme Matematickú analýzu 4, kde sú limity a diferenciálny počet viacerých premenných.

Kedysi niekde na strednej ma matematika vcelku bavila. Učili sa nejaké jednoduché rovnice priamky a dalo sa to všetko jednoducho naprogramovať ako povedzme gulička ktorá sleduje nejaký pohyblivý cieľ a pod. Videl som praktickosť učeného i v bežnom živote. Prišiel som na vysokú školu, prišli derivácie, integrály, + der. a int. viacerých premenných a tu som stratil svoj pohľad praktickosti. Na tomto štúdiu matematiky (hlavne matematickej analýzy) sú najdôležitejšími vecami učenie sa viet a ich dôkazov, praktickosť je videná iba v schopnosti vedieť dobre počítať integrály, derivácie, spraviť rozbor funkcie atď.

Rád by som teda našiel nejakú motiváciu od vás nadšencov tejto oblasti matematiky načo mi toto bude. Kde v bežnom živote (prípadne informatike) využijem, alebo môžem využiť tak, aby mi to mohlo uľahčiť život a nie vidieť len zložité vzorce.

I keď som na učiteľstve, keď niekoho chcem niečo naučiť, musím vedieť prečo ho to chcem naučiť, chcem mu tým uľahčiť život, aby sa v ňom mohol lepšie orientovať. Dôvody ako počítanie matematických príkladov zvyšuje IQ, či dá ti logické myslenie alebo je to nutné na Matematickú Analýzu 5 sú pre mňa irelevantné. Mnoho cvičiacich i profesorov mi nie je schopných odpovedať na jednoduchú otázku, kde a ako to môžem prakticky použiť.