Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 11. 11. 2014 14:58

Hrnek
Zelenáč
Příspěvky: 1
Reputace:   
 

Hledám téma bakalářské práce - Netrápí Vás něco, co chcete řešit?

Dobrý den

Druhým rokem studuji pedagogickou fakultu se zaměřením „Informatika ve vzdělávání“ a jsem ve stadiu, kdy řeším téma bakalářské práce.


Rád bych v rámci bakalářské práce vytvářel nástroje pro podporu výuky a uvažuji, jak to uchopit. Nedávno jsem se snažil vysvětlit rovnice a nerovnice žákovi základní školy, který v tom trochu lítal a když už jsem nevěděl jak dál, nastříhal jsem si papírky s čísly a znaménky a vizuálně jsme ty plusy a mínusy přesouvali z jedné strany rovnice na druhou. Díky tomuto postupu mu to docvaklo a sám jsem viděl, že ta podpora tímto nástrojem byla efektivní.
Proto mě napadlo vytvořit v rámci bakalářské práce webové stránky, kde by tyto „postupy pro řešení“ byly znázorněny graficky, například ve flashi a podobně.

Bohužel, v dnešní době jsou již nástroje typu Moodle a elektronického vzdělávání dostatečně rozšířené, webové stránky věnující se výuce také (například tento velice podařený web), a tak uvažuji zda je pro něco podobného v tuto chvíli prostor a místo. Prakticky jediná přidaná hodnota této myšlenky je právě ve vizualizaci problému.

Protože jsem zaregistroval, že se zde pohybuje mnoho učitelů, rád bych se v této fázi rozhodování zeptal, zda v něčem podobném vidí smysl (případně, budu jen rád za tipy, které by z pohledu kantorů byly přínosné v rovině bakalářských prací informatika).

Děkuji, Roman

Offline

  • (téma jako vyřešené označil(a) Hrnek)

#2 24. 11. 2014 07:01

vlado_bb
Moderátor
Příspěvky: 6214