Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 22. 11. 2014 21:09 — Editoval MarMar (22. 11. 2014 21:11)

MarMar
Zelenáč
Příspěvky: 3
Pozice: student
Reputace:   
 

DIM - projekt

Dobrý den,
  snažím se vyřešit tento příklad (projekt č. 3, r. 14/15):

,,V poslední řadě v učebně sedí 11 studentů a čekají, že dostanou zadání zkouškové písemky z DiM. Zadávajícímu zůstalo 5 ks zadání varianty A, 2 ks varianty B a po jednom zadání variant C,D,E,F. Kolik je možností, jak rozdat zadání písemek mezi studenty v poslední řadě, jestliže je samozřejmé, že studenti sedící vedle sebe musí mít vždy různé varianty."

První krok, který jsem udělal, tak jako na cvičeních, sem mezi písemky A vložil mezery a spočítal celkový počet. To těžké nebylo. Ale nastal problém, jak pohlídat skupinu B, aby taky dva vedle sebe nedostali stejné zadání. V odkazu je postup, jak jsem prozatím postupoval: Odkaz. Nevím jakým způsobem mám zajistit to pohlídání skupiny B, protože je v každé kombinaci jiné umístění mezer. Snažil jsem si jich pár vypsat, ale nikam jsem se nehnul. Postupuji dobře nebo od začátku jdu na to špatně?

Děkuji za jakoukoliv radu, termín odevzdání se blíží :-(

Offline

  • (téma jako nevyřešené označil(a) jelena)

#2 23. 11. 2014 09:24

zdenek1
Administrátor
Místo: Poděbrady
Příspěvky: 12436
Reputace:   897 
Web
 

Re: DIM - projekt

↑ MarMar:

Postupuji dobře nebo od začátku jdu na to špatně?

Těžko říct. Já bych na to šel opačně. Nejdříve bych rozmístil všechna písmena kromě A, a pak přemýšlel, jak do takto vytvořené řady přidat Áčka.


Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos!

Offline

 

#3 23. 11. 2014 10:30

MarMar
Zelenáč
Příspěvky: 3
Pozice: student
Reputace:   
 

Re: DIM - projekt

Včera mě ještě napadlo toto Odkaz, ale asi to neí správný postup řešení tzv. ,,metodou datel"

Offline

 

#4 23. 11. 2014 18:57

petrkovar
Veterán
Místo: Ostrava/Krmelín
Příspěvky: 1012
Pozice: VŠB - TU Ostrava
Reputace:   23 
Web
 

Re: DIM - projekt

Nevím, co je metoda "datel". V Řešení na uvedeném odkazy jsem se bez komentářů nevyznal.

Pro správné vyřešení doporučuji rozdělit případy s písemkami B na několik disjukntních podpřípadů. Lze najít řešení s rozlišením dvou podpřípadů.

Offline

 

#5 23. 11. 2014 19:56

MarMar
Zelenáč
Příspěvky: 3
Pozice: student
Reputace:   
 

Re: DIM - projekt

↑ zdenek1:

Děkuji za radu, vypadá to, že jsem se konečně dostal k výsledku.

Offline

 

#6 24. 11. 2014 19:39

Honza22
Zelenáč
Příspěvky: 1
Škola: FEI VSB
Pozice: student
Reputace:   
 

Re: DIM - projekt

Dobrý den,
také jsem řešil tento příklad, ale nejsem si jistý řešením (P*, kde jsem si postupně rozestavěl Áčka a mezery a do mezer vkládal ostatní zadání - možnosti kde jsou varianty B vedle sebe), při porovnání výsledků s ostatními studenty jsme každý měli jiný výsledek. Chtěl bych se zeptat, jestli by nebylo možné prozradit jen správný výsledek. Děkuji...

Offline

 

#7 24. 11. 2014 20:21

zdenek1
Administrátor
Místo: Poděbrady
Příspěvky: 12436
Reputace:   897 
Web
 

Re: DIM - projekt

↑ Honza22:
Nikoli. ALe můžeš sem napsat postup a já ti ho případně zkritizuji (nebo ne).


Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos!

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson