Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat, pokud jsem postupoval správně při řešení tohoto příkladu :
Součet čtyř po sobě následujících lichých čísel je 456. Určete tato čísla.
Učitel chce, abychom složili rovnici, abychom netypovali čísla až bychom došli k tomu správnému.
Rovnice :
Čísla musí být lichá, takže 1 zmenším a 2 zvětším, dokud se výsledek nebude rovnat
Offline
Nepárne 4 po sebe idúce čísla:
Napríklad:
Offline
Zapiš rovnici tak, aby bylo vidět, že každé číslo je liché a budeš mít řešení hned.
Např.:
Nebo:
Offline
↑ jakub1000:
Dobrý den.
Postup řešení je takový netradiční a docela zajímavý. Ovšem řekl bych, že je správný.
Offline
↑ jakub1000:
Ale veď výsledok je dobre, sú to tie 4 čísla, akurát rovnica je zle. Nesčituješ po sebe idúce nepárne čísla. Sčituješ 4 rovnaké čísla.
Každé nepárne číslo má tvar (párne +1) alebo (párne -1).
Každé párne je dvojnásobok nejakého čísla, takže sa dá napísať ako 2x.
Nasledovné nepárne je o 2 väčšie ako predchádzajúce.
Odtiaľ rovnica.
Offline
Dosazujeme:
první číslo je x+1, čili 110+1=111
druhé číslo x+3, čili 110+3=113 ... atd. ;)
Offline
↑ misaH:
Míšo, pochopitelně by byl dán předpoklad, že x je číslo sudé ... pro žáka základní školy si myslím, že mnou uvedený postup je dostačující. ;)
Offline
↑ gadgetka:
Vieš - myslím, že ak učiteľ žiada korektné zápisy (a zadávateľ to píše), tak treba párnosť toho x aspoň spomenúť, ináč to proste pravda nie je.
Na ZŠ sa bežne robia zápisy výrazov, je to tam priamo učivo, takže nemyslím, že by to mal byť veľký problém - aspoň tu na Slovensku. Keby mi žiak tvrdil, že x+1 je nepárne a nedal by ďalší komentár, tak by mal problém - naozaj je to proste zle.
x+1 nezaručuje nepárnosť čísla a preto je ten zápis zle.
Ak sa párnosť spomenie, tak je to už o inom.
Offline
↑ jakub1000:
Ty naozaj nechápeš, že rovnica
znamená sčítanie ROVNAKÝCH čísel a že ti to v istom zmysle vyšlo náhodou?
Tie čísla sa v konečnom dôsledku dajú veľmi jednoducho uhádnuť.
Tvoj zápis neznamená sčítanie 4 po sebe idúcich nepárnych čísel.
Bodka.
Výsledné čísla máš dobre, ale rovnicu zle. To, čo chce učiteľ, to si neurobil.
Najprv sa pýtaš, čo máš zle a potom stále rozprávaš, že to máš dobre.
Dá sa to pochopiť?
Čísla dobre, rovnica zle.
Offline