Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#26 24. 01. 2009 18:30

Nattramet
Místo: HK
Příspěvky: 73
Pozice: RD
Reputace:   
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

Ale z jakeho duvodu je vas tu vic, co by to spise omezili? Vzdyt matematika pomaha rozvijet mysleni, ne? Paradni vec, i kdyz se sem tam na necem seknu, presto bych si nedovedla predstavit skolu bez ni (jasne, vim, ze jste nerekli zrusit, ale jen omezit...), je to asi jedine (krom obedu a naseho tridniho milionoveho zavodu na obed), na co se ve skole tesim, prinasi mi stres i radost a mam z toho radost :)) Tuhle byla ucitelka tyden na lyzaku, krom pondelni dvouhodinovky seminare (jinou ucitelku z toho mame) proste nic, nuda, zadne zpestreni behem dne ..


Čísla ovládají vesmír (Pythagoras)

Offline

 

#27 24. 01. 2009 18:33

Nattramet
Místo: HK
Příspěvky: 73
Pozice: RD
Reputace:   
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑↑ O.o:

:D Diky, diky, uziju ... No, tak mm toho hodne, navic vikend po tom delam prvni scia, takze nejen skola, kde uz mame na tyden, kdy tam zase budu, naplanovane 2 pisemky (naplsanovane znamena, ze jich jeste pribyde, jen se o nich dovim pozde no), ale i nejake testiky si tam musim udelat ... no, nebudu stihat :-PP ale takove situace ja nejradeji, ucim se pri tom si veci co nejlepe zorganizovat :d:D:D


Čísla ovládají vesmír (Pythagoras)

Offline

 

#28 25. 01. 2009 00:54

halogan
Ondřej
Místo: UK
Příspěvky: 4528
Škola: IES FSV UK (09-12, Bc.)
Pozice: student
Reputace:   106 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑↑ lukaszh:

U nás je diferenciální a integrální počet učivo 3/4 maturitního ročníku. Jen teda u 8letých a 6letých. 4leté ročníky to vůbec nemají.

Offline

 

#29 25. 01. 2009 11:03

Olin
Místo: Brno / Praha
Příspěvky: 2823
Reputace:   81 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

Nechápu, proč by se měl omezovat zrovna diferenciální a integrální počet… Podle mě se jedná o mnohem praktičtější matematiku než kombinatorika, pravděpodobnost, posloupnosti, nekonečná geom. řada, což jsou věci, které u nás na gymplu mají v oktávě všichni, zatímco dif/integrální počet je jen v semináři.


Matematika = královna věd. Analýza = královna matematiky. (Teorie množin = bohatství matematiky.)
MKS Náboj iKS

Offline

 

#30 25. 01. 2009 11:11

lukaszh
Místo: Bratislava
Příspěvky: 2314
Reputace:   37 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ Olin:
Myslím, že áno. Ale zase si nemyslím, že je správne aby sa preberal 3/4 maturitného ročníka. Máš pravdu, ide o vyslovene praktickú záležitosť, no vyžaduje si dôkladnú prípravu a intuitívne pochopenie myšlienky. Aby to človek, ktorý vyjde zo strednej školy (gymnázia) využil, musí sa v tom cítiť doma. Myslím, že je zbytočné týrať ľudí, ktorý sa o matematiku nezaujímajú ťažkými myšlienkami, ktoré sa formovali niekoľko storočí. Na vysokej škole, s radosťou, veď je to základ.


"The mathematical rules of the universe are visible to men in the form of beauty."
John Michel

Offline

 

#31 25. 01. 2009 14:18

Kondr
Veterán
Místo: Linz, Österreich
Příspěvky: 4246
Škola: FI MU 2013
Pozice: Vývojář, JKU
Reputace:   38 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ Olin: Co se týče kombinatoriky a pravděpodobnosti, to má celkem blízko ke statistice a ta se na VŠ učí všude (lékařská, filozofická, sociálně-studijní,přírodovědecká,pedagogická,sportovně-studijní,ekonomická i informatická fakulta MU má nějaký statistický předmět.) Nedávno jsme se třeba s kamarádkou lingvistkou bavili o tom, kolik různých pořadí lze vyrobit z 5 slov (a byly tam i o chlup těžší příklady). Spousta kombinatorických úloh je v TSP.

Integrál a derivace se využije zase na technických oborech.

Jde tedy o to, jestli se škola rozhodne připravovat na studium techniky nebo na studium univerzity. Osobně vidím ideální řešení ve zvětšení počtu volitelných předmětů -- kdyby škola otevřela seminář zaměřený na kombinatoriku, logiku a podobné věci, které se vyskytují v TSP, určitě by ho s radostí navštěvovala spousta studentů, kteří teď investují peníze a volný čas do přípravných kurzů na TSP. Krom něho by mohl běžet seminář zaměřený na integrály, derivace apod., přišli by si na své i technici.


BRKOS - matematický korespondenční seminář pro střední školy

Offline

 

#32 25. 01. 2009 14:41

Olin
Místo: Brno / Praha
Příspěvky: 2823
Reputace:   81 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

U nás je stav takový, že v oktávě si ještě můžeme vzít takzvanou užitou matematiku, což je seminář s jednohodinovou dotací. Je to prakticky výhradně přípravka na tady ty TSP. Pokud chcete vidět, co tam děláme, tak je to tady: http://gyrec.ic.cz/files/skola/oktava/umat/


Matematika = královna věd. Analýza = královna matematiky. (Teorie množin = bohatství matematiky.)
MKS Náboj iKS

Offline

 

#33 25. 01. 2009 23:42

andrééé
Příspěvky: 30
Reputace:   
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

Jak si to tu procitam,musim dat za pravdu asi 75% lidem - kteri maji nazor, ze kombinatorika a pravdepodobnost je svin**vo. Ve ctrtek delam zkousku prave na toto tema a mam z toho celkem dost....Ale kazdymu sedne neco, a neco naopak neee:-)

Offline

 

#34 26. 01. 2009 16:11 — Editoval gladiator01 (26. 01. 2009 16:14)

gladiator01
Místo: Jindřichův Hradec
Příspěvky: 1587
Škola: ZČU FAV - SWI
Pozice: absolvent
Reputace:   53 
Web
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

Olin napsal(a):

U nás je stav takový, že v oktávě si ještě můžeme vzít takzvanou užitou matematiku, což je seminář s jednohodinovou dotací. Je to prakticky výhradně přípravka na tady ty TSP. Pokud chcete vidět, co tam děláme, tak je to tady: http://gyrec.ic.cz/files/skola/oktava/umat/

To by se mi hodilo, třeba bych se na tu MU dostala kdybych měla možnost takovéto přípravy (největší problémy mi dělal právě tento druh příkladů - 1. - 5. obrázek). :-)
Ono to má asi přece jenom své výhody studovat gymnázium.


Naděje jako svíce jas, potěší srdce štvané, čím temnější je noční čas, tím zářivěji plane.
VIVERE - MILITARE EST (Seneca)
Vím, že nic nevím. - Sokrates

Offline

 

#35 26. 01. 2009 20:44

Nevim, dál
Zelenáč
Příspěvky: 19
Reputace:   
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

Jako hodně předchozím lidem mi nikdy nešla kombinatorika a to tak, že jsem měl takový blok, že jsem nespočítal ani jediný příklad. Proto jsem si ji pak taky u maturity vytáhnul...

Offline

 

#36 26. 01. 2009 22:15

Lukee
Administrátor
Místo: Opava
Příspěvky: 1850
Škola: UPOL, Informatika
Pozice: Roznašeč reklamních bannerů
Web
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

Mně nešly kuželosečky (dva týdny jsem chyběl a už jsem se to nikdy nedoučil…) a pak nějaké promítání nebo otáčení a takové věci. To u nás nepochopil skoro nikdo. Kombinatorika mě naopak docela bavila, ačkoliv mi přišla dost těžké. Tehdy jsem ji ale docela uměl.

↑ Olin:
Rok se připravovat na Testy studijních předpokladů mi přijde tak trochu proti smyslu TSP :-(.

-----------------------------------

Akorát obecně nechápu takový odpor k matematice, s jakým se alespoň poslední dobou setkávám. Matematika je podle mě předmět, který se vyučuje na nejvíce odlišných oborech na VŠ. Matematika bude na každé přírodní vědě a na polovině humanitních pomalu taky. Ne jeden spolužák už na matematice na VŠ vyletěl (biolog, politolog, …). Nebo přinejmenším ho ta matematika pořádně potrápila :-). Ani na češtinu (teď myslím výhradně literaturu), kterou člověk v praxi nevyužije prakticky vůbec, si nestěžuje tolik lidí. Asi to vážně bude tím, že matematika je prakticky jediný předmět, se kterým se člověk obvykle setkává po celou dobu studia a po celou dobu studia taky studenta nutí přemýšlet, u většiny ostatních předmětů většinou stačí šprtání.

Neví někdo, jestli neexistuje statistika počtu studentů na VŠ rozdělené podle humanitních a přírodních oborů? Možná to bude souviset i s tím, že hodně lidí radši jde na nějaký humanitní obor, než aby studovalo přírodní vědy. Co vím od své holky, tak naše Slezská Univerzita teď brala více lidí na humanitní obory než loni. Ale to není moc statisticky věrohodný údaj :-).


2+2=4

Offline

 

#37 27. 01. 2009 12:35

Lishaak
Veterán
Místo: Praha
Příspěvky: 763
Reputace:   
Web
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

Ano matematika se uci "vsude". A to je chyba. Diky tomu 99% lidi kteri jsou nuceni se ucit matematiku 99% procent svych znalosti z tohoto oboru v zivota zivoucim k nicemu ani vzdalene uzitecnemu nepouzije.

Rad bych poznamenal, ze logicke mysleni $\subset$ matematika. Kdyby se namisto matematiky vyucovalo exaktni premysleni, jej, to byl hned svet krasnejsim mistem, to by mozna CSSD nevyhralo volby kvuli blbym triceti korunam, protoze by si mozna vice lidi umelo rozmyslet, ze je to vyhodnejsi nez neplatit nic. Misto toho je ucime resit logaritmicke rovnice, ktere jsem ja mimo vysokou skolu nikdy k nicemu praktickemu nepouzil a nikomu se nedivim, ze v nich nevidi zadny vyznam.

Ale tohle se tu uz urcite resilo milionkrat, to ja jenom, ze se me po ranu nechce programovat tak pisu do fora :-) Neberte to prosim jaku provokaci....


Nothing in the world that's worth having comes easy.
Always do what you are most afraid of.

Offline

 

#38 27. 01. 2009 12:56

lukaszh
Místo: Bratislava
Příspěvky: 2314
Reputace:   37 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ Lishaak:
Áno, tak s týmto názorom na 100% súhlasím :) A čo sa týka tých logaritmických rovníc, tak to bolo prvé, čo ma začalo na matike baviť a tiež som ešte nenašiel hlbšie praktické využitie okrem bežných príkladov ako je úrokovanie. Možno skôr vo fyzike, v ktorej sa vôbec neorientujem.


"The mathematical rules of the universe are visible to men in the form of beauty."
John Michel

Offline

 

#39 27. 01. 2009 13:17

jendula11
Příspěvky: 563
Reputace:   
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ lukaszh:ted mě napadá co se týče log. rovnic tak se třeba využívájí při řešení kmitočtových charakteristik filtrů---pokud se někdo z vás zajímá o elektrotechniku

Offline

 

#40 27. 01. 2009 13:25 — Editoval O.o (27. 01. 2009 13:26)

O.o
Veterán
Příspěvky: 1402
Reputace:   16 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ Lishaak:
↑ lukaszh:

   No ještě se dá uplatit matematika tuším, že v několika různých typech chemie, kupodivu snad i integrace, logaritmy, atp.. ;)

   Ale více vám k tomu poví spíše Jelena .)

Offline

 

#41 27. 01. 2009 13:37 — Editoval Pavel B (27. 01. 2009 13:37)

Pavel B
Zelenáč
Příspěvky: 19
Reputace:   
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

Můj názor je takový, že logaritmické rovnice jsou rovnice jako každé jiné a na středních školách se cvičí jenom proto, že je to dobrý způsob, jak si osvojit pravidla pro počítání s logaritmy. Když člověk dobře zná ta pravidla a umí zacházet s funkcemi, tak logaritmické rovnice umí řešit bez nějaké další teorie.

Offline

 

#42 27. 01. 2009 16:16 — Editoval Kondr (27. 01. 2009 16:18)

Kondr
Veterán
Místo: Linz, Österreich
Příspěvky: 4246
Škola: FI MU 2013
Pozice: Vývojář, JKU
Reputace:   38 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ O.o:Inženýr nevyžije bez integrálů, chemik bez logaritmů, architekt bez hyperboloidů, lingvista bez faktoriálů, informatik bez dvojkové soustavy, .... tak to všechno narveme do všech a jako bonus přidáme pár vět a definic, aby si to užili i opravdoví matematici. To mi připomíná současný model a nevím, jak moc je to šťastné.

Jak jsem naznačil výše, řešení vidím v jednom povinném předmětu Matematika, který by byl blízký životu (výroková logika, finanční matematika, trojčlenka, geometrie na úrovni obsah/objem/úhlopříčka, trocha matematického modelování aneb "poplatek u doktora"), a krom něj nějaké semináře -- pro čtvrťáky jeden technický (derivace, integrál), druhý víc humanitní(TSP), pro třeťáky třeba něco na prohloubení geometrie (konstrukce s využitím zobrazení). Ty výčty jsou psané dost narychlo, ale je snad jasné, jak jsem to myslel.

Samozřejmě čím větší počet volitelných předmětů, tím náročnější organizace, potenciálně větší náklady, odpor lidí, kteří by teď měli předělávat svoje léty osvědčené přípravy atd.. Na druhé straně by možná přibylo studentů, kterým matematika ve škole pomůže v jejich budoucí kariéře.


BRKOS - matematický korespondenční seminář pro střední školy

Offline

 

#43 01. 02. 2009 21:21

Nattramet
Místo: HK
Příspěvky: 73
Pozice: RD
Reputace:   
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ halogan:

my máme 6ti a 4leté a nejsme mezi sebou nijak omezováni v matematice a myslim, ze ani v nicem jinem .... prijde mi to docela skoda pro ty 4lete, ze jsou tak omezeni, at uzje to v cemkoli ...


Čísla ovládají vesmír (Pythagoras)

Offline

 

#44 01. 02. 2009 21:24

Nattramet
Místo: HK
Příspěvky: 73
Pozice: RD
Reputace:   
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ Olin:

tu hodinu tydne mame take, ale nejen dobrovolne, vlastne povinne, samozrejme, pokud nekdo nema zajem, muze si delat neco jineho, ale u nas nikdo takovy neni a vseci se zapojujeme ...


Čísla ovládají vesmír (Pythagoras)

Offline

 

#45 01. 02. 2009 21:33 — Editoval halogan (01. 02. 2009 21:35)

halogan
Ondřej
Místo: UK
Příspěvky: 4528
Škola: IES FSV UK (09-12, Bc.)
Pozice: student
Reputace:   106 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

Víceméně souhlasím s výše uvedeným rozdělením.

Naprosto nechápu, k čemu budou lidem integrály a derivace, když půjdou na kadeřnice třeba.

Vůbec se nedivím, že tolik lidí má takový odpor k matematice. Já mám odpor k jiným předmětům (biologie) a jsem rád, že ji už nemám. I když základ není na škodu - ale ten nemám, protože jsem se musel učit lebeční kosti latinsky a ostatní jsem zapomněl. Takže vím, co je os frontale, ale neznám přesnou funkci vitálních orgánů. Super.

A stejně to vidím s matematikou. Spolužačka (výběrový gympl, oktáva) nedokázala spočítat, v jakém roce jsme nastoupili na náš institut (2001). Hlavně že umí derivovat.

To samé čeština. Lidé v 18 (i více) letech nerozeznají mě od mně, nepamatují si shodu podmětu s přísudkem (!!!) atp. Hlavně že Hemingway napsal Starce a moře.

Ať žije (nejen) naše školství.

Offline

 

#46 01. 02. 2009 22:39 — Editoval gladiator01 (01. 02. 2009 22:39)

gladiator01
Místo: Jindřichův Hradec
Příspěvky: 1587
Škola: ZČU FAV - SWI
Pozice: absolvent
Reputace:   53 
Web
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ halogan:
Naprostá pravda :)


Naděje jako svíce jas, potěší srdce štvané, čím temnější je noční čas, tím zářivěji plane.
VIVERE - MILITARE EST (Seneca)
Vím, že nic nevím. - Sokrates

Offline

 

#47 01. 02. 2009 23:10 — Editoval O.o (01. 02. 2009 23:10)

O.o
Veterán
Příspěvky: 1402
Reputace:   16 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ halogan:

Ahoj -),

   učíme se spoustu věcí, co vypadají, že nepotřebujeme, ale už to samotné učení něčeho je lepší než nic ;). Někde jsem snad četl, že učení různých disciplín pomáha udržovat mozek člověka v nějaké formě, tak holt se musímě učit i ty trochu otravnější věci (když to tak nakonec vezmeš, tak ona to vlastně není otrava, ale chce to dostat nějakou iniciativu, což se u neoblíbených záležitostí hledá hůře ;)).

   Nevím, jestli se kadeřnici budou hodit integrály nebo derivace, ale na učňáku se to stejně neučí (to je jen drobnost, chápu k čemu jsi mířil -)). Mne osobně také připadá, že nepotřebuji znát takových autorů a jejich děl, které jsme se učili (je fakt, že bych teď do hromady moc věcí nedal, ale shodou okolností si stále pamatuji nějaké drobnosti .)), ale prošel jsem tím (někdy i docela spokojeně). Nepřipadám si, že bych tolik trpěl a vzhledem k množství učiva na vysoké škole to beru už jako trénink, tady mne jeden předmět také nebaví, ale množství informací je desetkát větší .).

   PS: Trochu mne zlobí, že nevím, kdy použít mě/mně a to mi není osmnáct, ale dvacet let (ne že by to bylo o moc více, ale už mi říkají náctiletí, že jsem starý - na poprvé to byl šok, teď si zvykám), čeština je ovšem jazyk košatý, tak nebývá až takový problém se s tím vypořádat (všimněte si, e nepoužívám mě/mně, ale mne a jiná variace vět ;)) a podmět přísudek jsou mi slově téměř cizí (jsem čech, ale čeština není zrovna moji doménou).

   PPS: Nevím, co by měla tvoje spolužačka počítat zrovna v tomhle příapdě? Moji maličkosti trvá někdy i pět minut, než si vzpomenu na rok narození. Rok nastoupení na střední bych nedal dohromady ani po týdnu usilovného přemýšlení .). Krom toho, učí u nás matematici a ti zvládájí takových (pro mne) složitých záležitostí dělat z hlavy, ale body v testu stejně špatně sečtou .).

----------------------------
Pozn. Nemělo by to vyznít útočně, chtěl jsem to spíš celkově nadlehčit, ale teď večer se mi už nějak vše špatně píše, tak to berte s rezervou..


EDIT: Stařec a moře - to bych také nedal dohromady .)

Offline

 

#48 01. 02. 2009 23:20

halogan
Ondřej
Místo: UK
Příspěvky: 4528
Škola: IES FSV UK (09-12, Bc.)
Pozice: student
Reputace:   106 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ O.o:

Rok nastoupení - tady nejde o paměť. Tady jde o základní matematiku. O tu nejelementárnější.

Mně nejde o ten nápor učiva... ale o tu formu. Do oktávy jsem se učil 80 % věci, které jsem se učit nechtěl. V oktávě jsem relativně spokojen. Vzal jsem si semináře u věci, které mě zajímají (soudobé dějiny, matematika) a učím se stejně. Jen jiné věci. O to mi jde.

Hlavně se naučit základ od všeho a více pro zájemce.

A čeština je základ, je to vizitka. A málokdo ji má dobrou. Kéž bych ji já takovou měl.

Lidé se stále učí.

Offline

 

#49 01. 02. 2009 23:30

Lukee
Administrátor
Místo: Opava
Příspěvky: 1850
Škola: UPOL, Informatika
Pozice: Roznašeč reklamních bannerů
Web
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ halogan:
„Naprosto nechápu, k čemu budou lidem integrály a derivace, když půjdou na kadeřnice třeba.“
Tomuhle moc nerozumím. Nemyslím si, že když je někdo na nějaké kadeřnické, že tam probírají v matematice integrály a derivace. Žádnou kadeřnici sice neznám, ale divil bych se. Stejně tak třeba na hotelovce nic takového nemají. Obchodka nevím. U nás na gymplu se integrály a derivace taky neučily; jen v rámci volitelného semináře. Co vím, tak povinně to u nás má stavebka, nevím co taková strojka, asi podle oboru. Třeba umělkyně z umprumky mají matematiku jen do druháku. Myslím si, že derivace a integrály se vesměs učí tam, kde existuje nějaká reálná pravděpodobnost budoucího využití.

ad biologie: Jo, to je taky můj oblíbený příklad. Od té doby, co jsme asi dva roky brali nějaké potvory menší než hlavička špendlíku si z biologie nepamatuji nic :-).

„To samé čeština. Lidé v 18 (i více) letech nerozeznají mě od mně, nepamatují si shodu podmětu s přísudkem (!!!) atp. Hlavně že Hemingway napsal Starce a moře.“
Ale je to vážně chyba školy? Škola jako taková přece mě/mně učí. Už někdy na základce. Já si zase nemyslím, že by se na SŠ měla opakovat vše, co už by student měl znát ze základky. U nás na VŠ se taky nehledí na to, když někdo nezná elementární středoškolskou matematiku :-). Ačkoliv SŠ a VŠ je samozřejmě trochu rozdíl, to je pravda. My jsme snad na gymplu ještě nějaké zběžné opakování gramatiky dělali, ale nic zásadního. Ale souhlasím s tím, že probírat literaturu v takovém rozsahu, v jakém jsme ji měli na gymplu, je více méně zbytečnost.

Třeba řešení, které nastínil ↑ Kondr: by IMHO taky nebylo nejšťastnější, protože na takovém gymplu narazí na to, že většina lidí do čtvrťáku neví, co bude dál studovat a tak si nezvolí správně semináře. A i když to někteří ví, tak zase neví, co po nich budou na VŠ chtít. Kupříkladu jeden spolužák na dvouoboru biologie-geologie (nebo tak něco) počítal cosi s planetama za pomocí logaritmů. Počítal to horko těžko, protože matematika mu nešla. Jsem si vcelku jistý, že kdyby logaritmy byly jen v nějakém volitelném semináři, tak si ho nezapíše a ten předmět na VŠ by buď neudělal nebo by musel vynaložit daleko více úsilí.

Mně se líbí stávající rozdělení, jako jsme měli u nás na gymplu — za čtyři roky čtyři volitelné semináře (druhák – 1, třeťák – 2, čtvrťák – 1). Mohla by se akorát snížit náročnost právě u takových předmětů jako chemie nebo biologie. Matematiku jsme taky neměli těžkou (pokud člověk nechodil do semináře, tak se vážně vyhnul derivacícm, integrálům, maticím, a vůbec všemu složitějšímu), zato ty biologie jsme podle mého názoru brali zbytečně hodně podrobně.


2+2=4

Offline

 

#50 02. 02. 2009 12:09

O.o
Veterán
Příspěvky: 1402
Reputace:   16 
 

Re: Co je ze SŠ matiky nejtěžší?

↑ Lukee:

   Řekl bych, že všude se pravděpodobně učí taková látka, u které se předpokládá pozdější využití v návaznosti na obor, který si daný jedinec vybere. (Ne)Výhodou gymnázia je rozsah učiva ve všech možných směrech, ale člověk alespoň zjistí, co by ho zajímalo, zbytek už nějak musí přežít, alespoň něco takového jsem pochytil od sestry, když sem tam utrousí nějakou poznámku směrem ke škole ;).

PS: Potvory mneší jak halvička špendlíku? Zase to je zajímavé, ne? běžně se s tím člověk nesetká ,tak je pěkné se o tom, alespoň dozvědět -).

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson