Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím,
mám příklad z kombinatoriky: Ve třídě je 32 žáků. Deset z nich se učí anglicky, pět německy, osm španělsky a zbývající žáci se učí rusky. Určete, kolik žáků se učí rusky, pokud víte, že se žádný z žáků neučí dvěma jazykům.
Přijde mi to jako příklad na Vennovy diagramy, ale podle mě tam chybí ještě nějaké informace. Nebo mě napadlo to od sebe normálně odečíst, ale to mi přijde moc jednoduché. :D Navíc máme informaci, že se žádný žák neučí dva jazyky, ale podle mě se může učit třeba tři. Nevím hledám v tom možná složitosti.
Děkuji za případné rady. :)
Offline
↑ david_svec:
Hehe - no tak keď sa niekto učí tri (štyri) jazyky, nutne sa učí aj dva, nie?
Muselo by byť napísané "práve dva," aby to boli presne dva...
A čo ak sa nejakí dyslektici neučia žiaden jazyk?
Offline
↑ misaH:
Jo, to je asi pravda. :) Tzn. počet žáků, kteří se učí rusky = 32 - 10 - 5 - 8 = 9 ?
Offline
↑ vlado_bb:
Mně se to právě zdá také příliš jednoduché, proto mi to vrtalo hlavou. Tady je zadání:
Offline
↑ david_svec:
Niekedy sa za komplikovaným zadaním môže skrývať problém, ktorý je úplne banálny. Zrejme to je účel tejto úlohy - správne identifikovať zadanie bez ohľadu na to, akým spôsobom je opísané. Ale nie som didaktik ani učiteľ.
Offline
↑ Ferdish:
Na tom něco bude, někdy je složitější pochopit zadání než potom samotný výpočet. :) Tímto to uzavírám.
Offline