Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ LukasM:
Teória pekná, ale úprimne si myslím že smerom ktorý si naznačil aby sa to neuberalo, sa to zrejme bude musieť uberať. Tento systém musí padnúť tvrdo na hubu, aby sa mohol znova a lepšie vybudovať. Ako bájny vták Fénix - ak sa chce znovuzrodiť a povstať zo svojho popola, najskôr musí na ten popol zhorieť. Musíme si však položiť otázku, kedy tento proces degenerácie školskej úrovne u nás začal. Možno strelím úplne vedľa, ale dajme tomu že to začalo v čase Nežnej revolúcie (1989). Takže tento proces trvá už 30 rokov (ak nie viac, viď poznámka v predošlej vete). A teraz prichádza na rad fyzika :-) keďže svet okolo nás funguje na základe fyzikálnych zákonov, fyzika chtiac-nechtiac ovplyvňuje naše životy a spoločenské dianie. Druhá veta termodynamická hovorí, že entropia izolovanej sústavy s časom rastie. Ak si pod našou sústavou predstavíme školstvo, tak sme nechali 30 rokov entropiu rásť bez nejakých väčších regulačných zásahov. Na zmenšenie entropie je potrebné vykonať prácu (školské reformy, aktualizácia školských osnov, zmena štýlu výučby a pod.) a navyše pokiaľ chceme vrátiť entropiu na jej pôvodnú úroveň, tak to nebude (!!!) trvať 30 rokov. Možno 50. Možno 100. Pretože procesy znižujúce entropiu trvajú podstatne dlhšie ako tie "samovoľné" ktoré ju zvyšujú. Ako s hrnčekom - rozbiješ ho na kúsky hodením o zem behom sekundy, ale vrátiť ho do pôvodného stavu (pozametať všetky črepiny, zlepiť ich naspäť dokopy, eventuálne opraviť glazúru aby neboli vidieť stopy po spojoch) to už je robota na pár dní...
Offline
↑↑ Ferdish:
:-)
... a krútime sa dokola.
No ale tak rakovina...
My to asi ťažko zmeníme.
Mmch: vraj v BA sa ani na právach prijímačky nerobia (to sa ani nečudujem - v podstate načo?).
Ale matika...
Aby sa na VŠ dostal niekto (pôvodne som miesto t trafila r, hehe), kto upravuje zlomok ako píše Vlado... des a hrôza, chudáci VŠ učitelia.
Offline
Ferdish napsal(a):
↑↑ LukasM:
Teória pekná, ale úprimne si myslím že smerom ktorý si naznačil aby sa to neuberalo, sa to zrejme bude musieť uberať.
Nezdá se mi, že bych ve svém příspěvku naznačil nějaký směr, kterým se něco má nebo nemá ubírat...
Offline
LukasM napsal(a):
Ferdish napsal(a):
↑↑ LukasM:
Teória pekná, ale úprimne si myslím že smerom ktorý si naznačil aby sa to neuberalo, sa to zrejme bude musieť uberať.Nezdá se mi, že bych ve svém příspěvku naznačil nějaký směr, kterým se něco má nebo nemá ubírat...
Bola to reakcia na toto:
...Ale bohužel to nemá jednoduché řešení typu všechny vyhodit...
Offline
Pokud se můžu připojit do vaší diskuse. Podle mě jde o přirozený vývoj. VŠ studentů je více než dříve (studoval jsem v 90. letech), protože vysoké školy jsou financovány podle počtu studentů a vyšší dosažené vzdělání je považováno za žádoucí. Podíl nadaných studentů v populaci zůstává přirozeně stejný. Pak se v prvním ročníku vysokých škol vyskytují studenti, kteří by dříve neměli ani maturitu. Záleží na jednotlivých vysokých školách, jestli chtějí školu a své studijní programy profilovat jako akademické nebo jako profesní. Očekávám, že postupně dojde k větší diferenciaci úrovně vysokých škol a jejich studijních programů.
Offline
↑ auditor:
Ahoj. Další věc jsou soukromé školy. Pokud soukromá škola vyhodí studenta, přijde o příjem.
Také by bylo zajímavé zjistit, kolik lidí studuje, protože je obor zajímá, a kolik protože chtějí titul. Myslím si, že bude velká korelace mezi první skupinou a skupinou nadaných žáků.
Offline
Ještě bych poznamenal, že doba je stále rychlejší a snahou je mnoho věcí až přespříliš zjednodušovat. Matematiku se ale nelze naučit nějakou zjednodušenou a rychlejší cestou, to věděl už i Eukleides.
Offline