Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý den potřeboval bych pomoc s těmito úlohami.
Strany v trojúhelníku ABC jsou v poměru a : b : c = 2 : 5 : 7. Rozdíl mezi nejdelší a nejkratší stranou je 25 cm. Vypočítej délky stran.
Kolo má průměr 56 cm, Jakou dráhu urazí, jestliže se otočí 268 krát?
Předem děkuji.
Offline
↑ Jardakopnik:
No - je to o dielikoch, ktoré sú u teba 2d, 5d, 7d.
1. Ktorých je najviac?
2. Ktorých je najmenej?
3. Rozdiel medzi nimi je 25 cm.
Odtiaľ dĺžka 1 dielika...
Offline
↑ Jardakopnik:
2. úloha.
Pravidlá si čítal, však?
Každá úloha patrí do vlastnej témy, veď je to tam napísané.
Len hint a druhý raz dodržuj pravidlá.
Aká dlhá úsečka sa otlačí za bicykel pri otočení jedného kolesa? Čo z kolesa sa pri otáčaní dotýka zeme?
Offline
↑ Mino161: Samotna formulacia je pomerne podivna. Co je to vlastne "vzorec"? Je odpoved, ze je "veden" podla "vzorca"
spravna? Ak nie, preco?
Offline
↑ vlado_bb:
Vlado, to je ZŠ, tam sa nemudruje...
Tipujem, že niekde v učebnici alebo inom študijnom materiáli im uviedli nejaké výrazy, nazvali ich vzorce a od žiakov chceli, aby ich dobre priradili...
Alebo akcia nejakého učiteľa s podobnou náplňou.
Samoštúdium je sviňa, keď tie deti nemajú poriadne šajn, o čo ide. Tak ani nemôžu dať normálnu otázku, o odpovedi ani nehovorím.
U nás sa toto učí už pár rokov až na SŠ.
Offline
misaH napsal(a):
Samoštúdium je sviňa, keď tie deti nemajú poriadne šajn, o čo ide.
Ono je to veľakrát i na VŠ pomerne neznámy pojem...a to nenarážam na súčasný núdzový stav.
Offline
↑ vlado_bb: Ahoj :-), no ostatní příklady, až na jeden se týkaly odvozování vzorců druhé, třetí a čtvrté mocniny. Třeba hned druhý příklad byl 4pq. No je možné, že je to kvadratická rovnice? Mino
Offline
↑ Mino161:
Možno sa pomýlili v zadaní, alebo v opisovaní zadania.
Takto zadané - podľa mňa nič, ale môžem sa mýliť...
Keby tam aspoň bolo mínus...
Ak si dobre pamätám, v nejakej úlohe bolo , to si ako rozložila?
Offline
↑ misaH: To je zadání od paní učitelky z učebnice ZŠ pro osmou třídu. A to rozložení: = (a+ib)(a-ib) To jsem si našla na internetu, protože mezi základními vzorci uveden nebyl a tak jsem hledala různé možnosti, ale na nic jsem zatím nepřišla.
Offline
↑ Jardakopnik:
Strany v trojúhelníku ABC jsou v poměru a : b : c = 2 : 5 : 7. Rozdíl mezi nejdelší a nejkratší stranou je 25 cm. Vypočítej délky stran.
Takový trojúhelník neexistuje.
Strany by měly být: 10, 25, 35 což nelze. (trojúhelníková nerovnost)
Offline
↑ Mino161:
Fakt z učebnice? Tak správna odpoveď je, že vzorec na rozklad neexistuje. Možno chceli upozorniť na to, aby žiaci rozklady kontrolovali.
______________________________
A vieš, čo to je i?
Na ZŠ sa o tom vôbec neučí... na ZŠ je správna odpoveď, hogy nem lehet (že sa to nedá).
Ale ak vieš, čo je i, tak je správna odpoveď to, čo si našla na internete :-)
Offline
Pozdravujem ↑ Cheop:,
Poznamky ( no skor take mudrovanie).
Pochopitelne si to tu ↑ Cheop: dobre poznamenal.
Ale len tak pre zaujimavost, je detom znamy pojem degenerovaneho trojuholnika ?
(Alebo sa o takychto kritickych situaciach im nehovori?).
A tiez, co sa tyka rozkladu realneho polynomu na sucin dvoch realnych polynomov druheho stupna, by som rad vedel, cî na strednej skole je to bezne banalne cvicenie?
Offline
↑ vanok: Ahoj, to není zadání ze střední školy, ale z učebnice matematiky pro 8.třídu ZŠ od nakladatelství Fortuna. Vy znáte řešení?
A taky dávám přednost tomu, když mě někdo navede a nedává mi hned výsledek, protože mě matematika baví a vždycky bavila, ale s tímto příkladem nemůžu hnout. Nemůžu přijít na to, z jakého základního vzorce je to odvozeno. Jinak to je zadání, které dostal k domácímu vypracování můj synovec.
Offline
↑ misaH: Zadání je z učebnice matematiky pro 8.třídu ZŠ. A co je i vím, z internetu, ale abych pravdu řekla, moc tomu nerozumím. Prostě jsem hledala různé varianty a možná řešení, až mě to dovedlo i k . Mnohokrát Vám děkuji za snahu pomoct, nenapadá Vás, kde bych se ještě mohla zeptat na řešení tohoto úkolu?
Offline
↑ Mino161:
Nechápem. Aké iné odpovede očakávaš?
Proste niečo sa aj nedá.
Obidve odpovede sú (na ZŠ), že rozklad neexistuje.
Veď to učím...
Žiaci si často myslia, že .
No a to nie je pravda.
Rovnako tá druhá úloha. Žiaci si málokedy všimnú, že ten "stredný" člen nemá správnu podobu.
Myslia, že keď začiatok je a koniec
, tak rozklad je automaticky
, no a to je v súvislosti s tvojím zadaním od veci.
Niekedy funguje tzv. doplnenie do úplného štvorca a potom ďalšie úpravy, ale tu mi to pripadá relatívne zložité...
Offline
Ahoj ↑ Mino161:,
To co som napisal su len otazky.
Taketo cvicenia v knihe pre zakladne skoly su len ilustracie toho aby ukazali detom, ze niektore cvicenia su take, ze
a)nemusia mat riesenie. ( co je dobre si uvedomit, lebo aj v skutocnom zivote to moze tak byt)
b)i ked nemaju riesenie, su naznaky toho, co sa neskor pouzije na uvedenie novych pojmov ( ako napriklad ten rozklad vyrazu , ktory v ramci realnych cisiel neexistuje .... no vsak neskor sa to bude moct rozlozit ked sa uvedu komlexne cisla. ).
c) su take, ze maju riesenie, no to je velmi sadisticke davat detom zakladnej skoly ( to moze byt rozklad vyrazu , no tu ako naznacila ↑ misaH: nejde o mechanicke pouzitie vzorcov, ake skor o inteligetne pouzitie metod, ktore ta do vedu k rieseniu .... tu metoda doplnenia stvorcov ta moze doviest k rieseniu. Dam ti ten rozlad
.... no nezda sa ti to sadisticke to cakat od deti? I ked iste mozes to vyriesit vdaka znamym vzorcovm, no na ich dokaz sa pouziva tak ci tak to doplnenie stvorcov.)
d) a take cvicenia co maju degenerovane riesenia ( ako ten trojuholnik co ma jeho vrcholy na jednej usecke)
Nakoniec by som povedal, ze nie vsetki knihy su dobre.... to ze je to niekde napisane, neznamena este, ze to musi byt nieco bezchybne. A na webe to plati tiez.... a tak treba byt velmi opatrny!!!
Offline
↑ misaH: Ahoj, MisoH, no čekala jsem, že to má nějaké řešení. Sice jsem na něj sama nepřišla, ale doufala jsem, že nějaké řešení existuje. I když třeba ne v rámci znalostí ZŠ. Štvalo mě, že na to nemůžu přijít, protože mě matematika vždycky bavila a byla jsem v ní dobrá, ale co bylo, to bylo. Zapomněla jsem. A myslela jsem si, že jste paní učitelka, podle toho, jak jste mě vedla k hledání odpovědi :-) ... Děkuji Vám a přeji Vám mnoho úspěchů, trpělivosti a kreativity v práci. :-)
Offline