Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahojte všichni!
Lze nějak odvodit přednost násobení a dělení oproti sčítání a odčítání? Na netu jsem se dočetl, že je to jen tak dohodnuté a že v podstatě na pořadí nezáleží. Ale já si to nemyslím. Vždyť operace jsou dány podstatou toho, co charakterizují.
Moje myšlenky: násobení je odvozeno ze sčítání, a tak asi tím pádem má složitější operace přednost před tou, ze které je vytvořena. No jo, ale proč?
Říkám si, že naším cílem při výpočtu nebo zjednodušení výrazu je zjednodušovat po částech - z nejvyšších úrovní k těm nejnižším, což by měla být úroveň součtu.
Představuju si takové řešení podle metody "Rozděl a panuj". Základní úroveň je "dávání dohromady" a já chci cokoli vyřešit tím způsobem, že to zjednoduším co nejvíce je to možné k přiblížení se k této úrovni.
Prosím, poraďte mi. Povězte mi, na čem je tahle hierarchie postavená.
Offline
Ahoj,
to, že je to tak dohodnuté je pravda, stejně tak by šlo priority zaměnit a v podstatě nic vážného by se nestalo. (Jen by se muselo přespat spousta učebnic a předělat kompilátory programovacích jazyků.) Tedy by nebylo 2*3+1=7, ale 2*3+1=8.
Tedy otázka spíš zní, proč je to zvoleno právě takto. Asi máš pravdu, že je to dáno tou složitostí - čím složitější operace, tím má větší prioritu.
Offline
↑ check_drummer:
Díky!
Offline