Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 03. 11. 2009 20:36

bigbabe
Místo: Nový Bor
Reputace:   

Statistika - rozumím správně zadání?

Dobrý den,
jsem začátečník ve čtení zadání.

Zadání:
Zvolte dva vhodné datové soubory s minimálně dvěma sledovanými znaky. Datové soubory musí zahrnovat aspoň 30 jednotek. Sledované znaky v obou souborech budou stejné, soubory se budou lišit časovým, místním nebo jiným vymezením. Mezi sledovanými znaky musí být jeden kvantitativní, s velkým počtem obměn a jeden kvalitativní nebo kvantitativní s malým počtem obměn.

Můj návrh:
30 domácností (30 jednotek) v městě A a městě B (dva různé datové soubory) a jejich porovnání příjmů (kvantitativní s velkým počtem obměn) a porovní velikosti bytu (kvantitativní s malým počtem obměn) + např. počet členů, počet dětí, průměrný věk (minimálně dva sledované znaky).

Pochopila jsem to správně? Dále máme čerpat z reálných dat. Víte o nějakém zdroji? Zatím jsem "prolítla" www.czso.cz, ale nenašla jsem nic vyhovující těmto požadavkům.

Moc děkuji za pomoc Janina

#2 04. 11. 2009 15:23

jelena
Jelena
Místo: Opava
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 

Re: Statistika - rozumím správně zadání?

↑ bigbabe:

Zdravím,

rozumíš tomu dobře, trochu problém je v tom, že v ČR je malo krajů a v EU je malo statů (tedy malo pro náš účel), asi budeš muset se podívat po nějakém údaji, kde je zahrnuto více jednotek.

Zde je studie OECD, data v EXCEL jsou tady:

http://www.oecd.org/document/2/0,3343,e … ures_dbase