Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Dobrý den,
jsem začátečník ve čtení zadání.
Zadání:
Zvolte dva vhodné datové soubory s minimálně dvěma sledovanými znaky. Datové soubory musí zahrnovat aspoň 30 jednotek. Sledované znaky v obou souborech budou stejné, soubory se budou lišit časovým, místním nebo jiným vymezením. Mezi sledovanými znaky musí být jeden kvantitativní, s velkým počtem obměn a jeden kvalitativní nebo kvantitativní s malým počtem obměn.
Můj návrh:
30 domácností (30 jednotek) v městě A a městě B (dva různé datové soubory) a jejich porovnání příjmů (kvantitativní s velkým počtem obměn) a porovní velikosti bytu (kvantitativní s malým počtem obměn) + např. počet členů, počet dětí, průměrný věk (minimálně dva sledované znaky).
Pochopila jsem to správně? Dále máme čerpat z reálných dat. Víte o nějakém zdroji? Zatím jsem "prolítla" www.czso.cz, ale nenašla jsem nic vyhovující těmto požadavkům.
Moc děkuji za pomoc Janina
↑ bigbabe:
Zdravím,
rozumíš tomu dobře, trochu problém je v tom, že v ČR je malo krajů a v EU je malo statů (tedy malo pro náš účel), asi budeš muset se podívat po nějakém údaji, kde je zahrnuto více jednotek.
Zde je studie OECD, data v EXCEL jsou tady:
http://www.oecd.org/document/2/0,3343,e … ures_dbase
V anglické zprávě, na kterou se odkazuje kolega Kondr je třeba použitelný údaj o času, co studentovi trva škola a domací příprava (pro různé staty).
Kvalitativně - asi vliv rodinného a jiného zázemí ze stejného zdroje.
Možna ještě data z WHO, co jsem tak rychle nakoukla. Zkusím se podívat ještě po něčem věčer. Takových statistik - a když pozřebuji 30 kvalitativních dat, tak nic.