Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 15. 04. 2010 15:25

květoslav
Reputace:   

procedura

zdravíčko potřoval bych najít chybu ve zdrojáku... nevím kde je, jestli proměnné v proceduře nebo ve volání procedury, možná taky v samotném tisku.
procedura by měla vypočítat hodnotu gon. funkcí, určitě někdo chybu najde beztak je to do očí bijící ale já jsem v pascalu amatér :)...

program Tomas_Bernat_streda_10_45_procedura;
{$APPTYPE CONSOLE}

procedure sincos(x:real;var a,b:real);
var
  sin,cos:real;
begin
  sin:=x-(x*x*x)/6+(x*x*x*x*x)/120;
  cos:=1-(x*x)/2+(x*x*x*x)/24;
end;

var
  x,a,b:real;
begin
  writeln('Program pro nalezeni hodnot sinus a kosinus');
  writeln('*******************************************');
  writeln;writeln;
  writeln(' (x)       sin(x)              cos(x)');
  writeln('_______________________________________');
  x:=0;
  while x<=0.50 do
  begin
    sincos(x,a,b);
    writeln(x:5:2,a:14:6,b:20:6);
    x:=x+0.05;
  end;
  writeln;writeln;
  writeln('Konec-enter');
  readln;
end.

• (téma jako vyřešené označil(a) květoslav)

#2 15. 04. 2010 16:09 — Editoval RePRO (15. 04. 2010 16:12)

RePRO
Místo: Jihlava
Škola: AI VŠPJ (09-12, Bc.)
Pozice: programátor
Reputace:   11 
Web

Re: procedura

Promiň, ale vůbec nechápeš podstatu funkcí a procedur.

- Za prvé, pokud je to procedura, tak ten výpis co máš v hlavním programu udělej v ní. Celkovej výpočet se musí dávat do procedury, nevím proč to dáváš do hlavního programu. To co máš od whilu po konec smyčky lupni do procedury a potom by se to mohlo chovat jináč.