Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Zdravím, za chvili budu psát pololetku a jedno učivo co tam bude vůbec nechápu.
Poradil by mi někdo co se s těmito vzorci počítá a jak a k čemu jsou ?
A2 + 2AB + B2
A2 - 2AB + B2
A2-B2
(ta dvojka za A a B znamená na druhou)
Možná je ještě jeden nebo 2 další vzorce.
Díky
Offline
A^2 + 2AB + B^2 = (a+b)^2
A^2 - 2AB + B^2 = (a-b)^2
A^2-B^2 - vzorec pro rozdíl čtverců
Offline
Napriklad takto, je to uprava vyrazov:
A vykratis.
Offline
didlina napsal(a):
např
upravuje se to ještě nějak nebo nejde dál nic?
"Normálně" tohle rozložit nejde - takže se tím nemusíš zabývat.
Šlo by to, kdybychom měli nějaké "záhadné" číslo, které když se vynásobí samo sebou, vznikla by -1 (i * i = -1).
Ale žádné z čísel, co znáte ze základní školy tuhle vlastnost nemá, žádné "normání" číslo vynásobené samo sebou není záporné.
Matematiky to samozřejmě štvalo, že taková čísla nemají, takže si je prostě nadefinovali...nazvali je "imaginární čísla" a dá se s nimi počítat stejně jako s těmi "normálními" (reálnými). Jsou i celkem užitečná - ale jak už zmínila misaH, tohle trochu přesahuje základní školu.
Já si jen vzpoměl, že jsem se to snažil v 8. třídě vysvětlit paní učitelce matematiky (tenkrát to byla vlastně soudružka učitela), a byl jsem po zásluze odměněn nějakou tou poznámku, že plácám nesmysly namísto abych se věnoval třídnímu boji.
Offline
↑ didlina: Dolezite je, co je v tej ulohe napisane, teda co sa od riesitela ocakava. Uloha, ktorej text obsahuje iba alebo
je pomerne nezmyselna, nie je jasne, co treba robit.
Offline
↑ didlina:
Ne pro základní školu, ale pro reálná čísla (respektive v reálném oboru to nejde rozložit). Není nic jako "pro základní školu" v oblasti matematiky, je jedna matematika.
Offline
↑ MichalAld:
Taky jsem komplexní čísla znal už na základní škole, takže by se mi snadno mohlo stát něco podobného. Ale tak, jak reagovala ta učitelka, mohl reagovat jen mentální bolševik. :-)
Offline
Stránky: 1