Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑ holyduke:
děkuji za vtipnou poznámku
↑↑ byk7:
uznávám, že ty se v češtině vyznáš stejně jako v matice
PS: ani nejsem *** za to, že mám 4 nebo 3, ale za to, že je to dle mého názoru přehnané
Offline
↑ Freedy:
Já letos maturoval taky, tak přihodím svůj názor.
Ano, bylo to těžší než v letech minulých. Ale to má být jako špatně? Proboha je to maturita, to nemá být lehké. Jestli máš 3 nebo 4, tak to stejně znamená, že si špatně odpověděl i na takové otázky, na které bys měl být schopen odpovědět.
Dost mě překvapuje, že všichni nadávají na Jidáše (ale to jako vážně někdo neví kdo byl Jidáš? Vodítek tam bylo dost - celý text o zradě, postava z bible...), ale třeba s přiřazením Hrabala, Lustiga atd. nikdo problém nemá? Já teda tyto otázky měl správně, nicméně přiznávám, že jméno Pallas mi nic neříkalo.
Taky jsem to nenapsal zrovna nejlíp (očekávám 76-72 procent), ale mám dost soudnosti na to abych přiznal, že si tento výsledek zasloužím, a ne abych obviňoval ostatní, že mi to "dali moc těžký".
Ale jinak konstruktivní dotaz - co tě dále tak vyvedlo z míry? Přece jen dvě otázky, které si zmínil, tě nemohli vyvést natolik z míry, aby si rovnou tvrdil že byl celý test přehnaný? Které otázky ti třeba přišli přehnané?
Edit: Chyby typu odpaTky, nejzámnější atd. jsou podle mě dost viditelné, aby se najít rychle daly. Nejsem zrovna expert na gramatiku a asi je to z mých příspěvků i poznat :) Ale pokud si je neviděl při prvním čtení, tak mi přijde rozumné se smířit s horší známkou. Nechci aby to znělo nějak povýšeně, já sám jsem udělal spoustu hloupých chyb, i když většinu z nich z nepozornosti, jen nemám rád jak všichni teď nadávají na CERMAT kvůli tomu, že mají akorát mezery ve vzdělání. Za to CERMAT skutečně nemůže.
Jinak je tu někdo, kdo dělal státní maturitu z angličtiny?
Offline
↑ Brzls:
... můj syn. Z 63 bodů má 60. Pravil, že to byla úroveň základní školy ... a to není nijak excelentně nadaný na jazyky... ;)
Offline
Zdravím,
takových pár postřehů:
- matematika byla strašná - měl by platit zákaz označovat tento ZŠ paskvil za maturitu. Jediný nátlak snad mohou vyvinout VŠ, že za maturitu z matematiky budou uznávat jedině Matematiku+ a "toto" nebrat v potaz,
- čeština mi přišla snadnější, než v předchozích letech, + taková průhledná, ale výběrem textů dost těžkopádná a "nečeská", možná i toto vadilo. ↑ Freedy: oficiální hodnocení zatím nemáš, jsem si jistá, že za "prošel" jsi nasbíral, na ústní se to dá vylepšit snad o stupeň - tak?
Nejsem zrovna expert na gramatiku a asi je to z mých příspěvků i poznat :)
:-) např. čárky, zájmeno "my" a "mi" - to jsem zatím zaznamenala.
Offline
↑ byk7:
Devítku jsem si naštěstí opravil. Nevšiml jsem si původně slova "nenulových" :)
Akorát jsem zvědavý, jak se postaví k opravě toho rýsování. Přece jen nějaká úprava zrovna není moje silná stránka. Jinak bych snad mohl mít plný počet. Nějak takto bych si představoval základní úroveň matematiky, akorát dvě a půl hodiny mi přišlo zbytečně moc.
Offline
Ten řez byl fakt hnus :D
Mimochodem u toho rýsování bylo předpokládám potřeba narýsovat obě řešení propiskou, že?
To znamená trojúhelníky ABC a AB'C' ?
Offline
:'( :D já tam kreslil všelijaký rovnoběžky, kolmice a bůhví co ještě :D ale stále mi to nevycházelo a pak už sem se v tom ani nevyznal.
:D a 15 taky nebyla moc těžká. Ale kdyby si potřeboval poradit :D tak zde:
Offline
Já nějak zbytečně zesložiťoval to planimetrickou konstrukci. Jsem si vzal přímku a pak průsečíky s Thaletovou kružnicí jsou středy stran , dál je to už jasné. Jen je to možné dělat jednodušeji. :-)
Offline
:D tak já pokazil z nepozornosti binomickej člen. Achjo
Jinak konstrukce byla celkem jednoduchá. Čekal sem těžší
Offline
↑ Freedy:
1) máš tam dvakrát bod S
2) pokud už máš úsečku AB, pak už ti jen stačí udělat její osu, protnout ji s p a dostaneš bod C
Ale jinak si myslím, že v pořádku.
Offline
↑ byk7:
Vím, že tam šlo o osu úsečky. Ale nakonec jsem to tak nenapsal
Takto je to již v pořádku. Zapomněl jsem na jeden krok a to
Offline
Tak poslušně hlásím
1) čeština státní - 2
2) matematika státní - 1
3) matematika profilová - 1
4) informatika profilová - 1
5) matematika plus - 1
:))
Offline
↑ jelena:
Vytáhl jsem si Na západní frontě klid, což jsem naštěstí přečetl a věděl i něco z literárního a historického kontextu, takže spokojenost. :-)
Co se IMC týče, doufám, že se tam vůbec dostanu. Přece jen nemálo mých vrstevníků půjde na MU a nemálo z nich jsou lepší matematici než já. :-) Ale pokusím se! (ReReálněji bych to viděl na Ostravu a Jarníka.)
Offline
↑ byk7:
Tak to jsi měl opravdu dobrou otázku. My zatím máme 2 rozbory podle kánonu, teď budeme dělat 2 dalších - ale co víme, jak se to za 4 roky změní.
(ReReálněji bych to viděl na Ostravu a Jarníka.)
:-) tam zas potřebuješ dobrou kondici a rychlý běh - před TV kamerou a za autobusem (nejsou z MFF UK ve výhodě s jejich povinným tělocvikem?)
Offline
My budeme mít taky povinný tělocvik, i když jen dva semestry, a můžeme si ho během bakalářského studia navolit kdykoliv. To by snad na dohnání autobusu stačit mělo. :-)
Jinak byl otec třídní velmi potěšen našimi výsledky v M i v M+. Prý jsme v obou případech dopadli nejlépe v ČR. Odkud ty informace má, to nevím, jistou indicií by mohla být jeho členství v úlohové komisi Cermatu. :-)
Offline
↑ byk7:
zavedením povinného tělocviku vaše šance na odrovnání konkurentů značně nastoupala (omlouvám se za matení, není třeba dohánět autobus, ale předbíhat tramvaj :-)).
Kdo jiný by měl dopadnout lépe (vliv otce třídního bude spíš na přípravu, než na výsledky, pokud je v úlohové komisi, tak by měl prosadit poznámku kolegy Mariana :-)).
U nás paní učitelka zadala základní maturitní test za DÚ teď v kvartě :-) neuměli zatím jen logaritmy, analytickou geometrii a geometrickou posloupnost (tedy celkem 3 úlohy), zbytek byl snadný. Pokud vývoj požadavků půjde stejným tempem, tak další 4 roky mohou místo matematiky chodit do kina.
Offline
↑ Elisa:
Já si vytáhl reálná čísla a to bylo lehké. :-)
1) a) Definovat racionální číslo.
b) Udat podmínku, která je
i) nutná a není dostatečná,
ii) dostatečná a není nutná,
iii) nutná a dostatečná,
aby rovnice měla dva různé reálné kořeny.
2) Dokázat nerovnost
,
kde a zjistit, kdy nastává rovnost.
3) Sestrojit úsečku délky i) pomocí Pythagorovy věty, ii) Euklidovy věty.
4) Odvodit hodnotu a dokázat, že to není racionální číslo.
5) Rozhodnout, které z následujících čísel je větší.
6) Udat příklady čísel, pro která platí
a)
b)
c)
nebo zdůvodnit, proč taková čísla neexistují.
A ještě tam byl jeden, ale na něj si nemůžu vzpomenout. Kdybys chtěla, mohl bych sem dát i pár příkladů z jiných okruhů, ale za jejich správnost neručím.
Offline