Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím všechny.
Studuji čtvrtým a také posledním rokem střední školu. Vlastním kalkulačku, která zvládá vykreslovat grafy (Sencor SEC 101), jsem s ní spokojen, avšak pro novou formu státní maturity je kvůli grafickému režimu nepoužitelná.
Možná mnozí namítnou, že není potřeba vybírat kalkulačku - prostě nějakou koupit a je klid. Avšak jsem opačného názoru.
Rád bych si pořídil kalkulačku, kterou bych mohl využívat i dále při studiu VŠ, proto bych vás rád poprosil o rady.
Vybral jsem tři: Casio FX-991ES - Casio FX-991ES PLUS - Casio FX-95 ES PLUS. Kterou by jste si koupili na mém místě vy?
Zde přikládám screeny:
Offline
Musím souhlasit s vámi oběma. Obě dvě kalkulačky dokáží ušetřit čas, zvládají vypočítat složitější příklady a především disponují mnohými funkcemi. Avšak netuším, zda je lze označit za perfektní.
Casio FX-991ES - má nedostatky, které lze oželit, např. při výpočtu komplexních čísel nelze posouvat desetinná čárka, nelze vložit vzorec do pamět, či jej editovat, ad. (předpokládám, že podobně na tom bude i PLUS verze)
Casio FX-991ES PLUS - prý je příliš lehká, a tlačítka mají nezvyklý povrch, který není prý příjemný
Proto asi vítězí první model. Ale zeptám se vás obou.
Počítali se na střední škole numerická derivace a integrace + random integers ( netuším jak přeložit) ?
Offline
Aj ja maturujem tento rok a mám kalkulačku zhruba takú akú si tú prvú uviedol, asi len trocha starší model... ale čo som ja postrehol tak na gympli( končím osemročák) kalkulačku skoro vôbec nepotrebuješ, možno pri nejakých veciach sa zíde, ako napr. štatistika, logaritmy a veľké mocniny, odmocniny, goniometrické funkcie ale v celku nejakú namakanú kalkulačku kôli strednej nepotrebuješ... ja osobne ju využívam väčšinou pri písomkách aby som nerobil trápne numerické chyby( :D).
A mi máme na maturite z matiky písomku ale ono sú to väčšinou také príklady, že fakt nepotrebuješ hentakú kalkulačku, keď už jednu dobrú máš, aj keď ju síce nemôžeš používať...
Moja rada: calm down a kúp si radšej nejakú super knihu http://cupress.cuni.cz/ink_ext/index.js … mp;id=4784 a rozhodne nemíňaj na kalkulačku. Ale to je len môj názor (:
Offline
↑ p3!An:
Tiež vlastním CASIO FX-991ES...a zatiaľ si nesťažujem ;), aj keď k maturite mám ešte nejaké tie dva roky :)
Offline
Kupovat kalkulačku jen kvůli maturitě, když máš na VŠ naprosto v pohodě kalkulačku, je dle mého nesmysl.
Mám ještě jednu otázku: jdeš na školu, kde budete něco počítat (např. fyzika) nebo řešit problémy (např. teoretická ekonomie)? Já třeba za celý rok použil kalkulačku možná 3x, a to mi vystačily naprosto základní funkce. Na SŠ jsem ji používal celkem pravidelně.
Ale každý máme jiné potřeby.
Offline
Možná jsem to napsal nesrozumitelně, ale nechci si kupovat kalkulačku z důvodu, že by mě současná nevyhovovala. Jen není dovoleno využívat při maturitě kalkulačku s grafickým režimem.
Netuším, zda by se někdo našel, kdo by měl takovou odvahu, jít k maturitě bez kalkulačky. Bohužel mezi ně nepatřím. Sice možností je, vypůjčit si ji, ale není nad vlastní. Nejen, že u každé kalkulačky se počítají složitější výpočty jinak, ale i celkově.
Souhlasím s pizetem, že kalkulačku člověk především využije na vybrané okruhy, které uvedl. Počítat tabulkové hodnoty, jednoduché příklady nemá smysl, ale přece se hodí. Mimochodem o té knize pouvažuji, určitě by byla "přínosnější" :)
halogan: V každém případě je fakt, že současná kalkulačka vypočítá "téměř vše" a je nesmysl kupovat novou, jen kvůli matuře. Avšak si vypůjčovat cizí taky není ideální a rozumná volba. Vlastní je vlastní :) Další pravdou je, že o budoucí škole rozhodnuto nemám, ale nemohu vyloučit, že nebudu mít matematiku, pokud se rozhodnu pokračovat v "oboru IT". Možná se ale rozhodnu naprosto jinak, kdo ví..
V každém případě děkuji každému, kdo přispěl do této diskuze.
Offline
Já neodrazuji, jen nechci, abys něco udělal ukvapeně.
Maturita je (alespoň ta školní) 30 minut tvého života. 15 minut na potítku, 15 minut u tabule. 99 % tvého "výkonu" nespočívá v počítání nějakých reálných dat, ale v osvětlení postupu, vytváření grafické reprezentace dané úlohy, ... Navíc velká část otázek vůbec kalkulačku nevyužije (geometrie např.).
Já na potítku kalkulačku měl... nevyužil jsem ji, holt jsem vyjádřil výsledek jako zlomek, výsledná hodnota mě moc nezajímala. A z hlavy mě teď nenapadá moc případů, kdy by mě zajímal. Jen pravděpodobnost nebo přesný bod v průběhu funkce (i to by ale člověk měl většinou aproximovat).
Výběr je ale na tobě :-)
Offline
Bohužel mě i kupu dalších studentů čeká už státní maturita, ať generálka dopadne jakkoli. V každém případě bych byl pro školní, ale to člověk neovlivní :)
Test se bude skládat pouze z písemného testu, z 18 úloh a 90 minut. Kdyby jsi měl zájem, můžeš se podívat na ilustrační model (stačí pouze PDF prohlížeč).
Ohledně té nové kalkulačky ti rozumím, jak to myslíš, a jsem rád za tvoje rady :)
Kéž by to dopadlo u maturity tak, jak popisuješ. Možná jsi ale nadprůměrný matematik, proto jsi téměř nepotřeboval kalkulačku :) Určitě je pravda, že více záleží na postupu, logice, než na samotných počtech. Sice znám kupu lidí, co dosadí pár vzorců, a pomocí metody "pokus, omyl" mnoho příkladů vypočítají, ale spolíhat na to nelze.
V každém případě budu více namáhat vlasní hlavu, než používat na "vše" kalkulačku. I když se vysokým počtům, a určitým okruhům ( jak jsi uváděl ty, i ostatní) nevyhnu, a kalkulačku použít budu muset.
Offline
p3!An napsal(a):
... Test se bude skládat pouze z písemného testu, z 18 úloh a 90 minut.
hm, to máte ľahšie ako mi na Slovensku, vy máte 5 min. na príklad a mi len 4, keďže máme 30 úloh a 120 minút.
z toho 2/3 s krátkou odpoveďou a 1/3 testové
Offline