Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Dobrý večer
Zadání:
trojúhelník ABC
a=5cm
ta=4cm
úhel alfa=60°
Začnu tím, že udělám přímku, na níž nanesu bod A. Pak naměřím nejprve 30° a pak 60°, udělám dvě přímky, pak na té se 30° naměřím 4cm a zjistím tak Sa. Z bodu Sa potom vedu kružnice o poloměru 2,5 cm (1/2 strany a), která by měla protnout obě přímky a zjistil by jsem tím body B a C. Ale pak mám za prví problém s tím, že kružnice protne přímky ve dvou bodech každou. A za druhé, když se je snažím spojit tak neprochází bodem Sa, takže je mi jasné, že to mám špatně.
Můžete mi prosím pomoct a říct: jak mám postupovat?
P.S. Mně se totiž zdá, že jsem dostal špatné zadání.
Offline
Zdravim,
toto je uloha na konstrukciu mnoziny bodov z ktorych je dana priamka vidiet pod danym uhlom. Narysujeme , zo stredu kruznicu s polomerom
a mnozinu bodov.
Ak by si nevedel ako, tu mas Priklad c.4.
Offline
↑ klemp88:
Zdravím, v popisu píšeš, že naměřiš úhly 60 a 30 stupňů - je tedy podle zadání troúhelník ABC pravoúhlý? Děkuji
Offline
↑ klemp88:
zkus si nastudovat postup v příkladu 4, co doporučuje kolega ↑ Spybot: - množina bodů, ze kterých je vidět úsečku pod úhlem 60 stupňů - myslím, že tento postup je vyžadován.
Nakresliš úsečku a, nad touto úsečkou sestrojiš množinu bodů, ze kterých je vidět úsečka (dle postupu příkladu 4). Potom ze středu úsečky a sestrojiš kružnici s poloměrem t_a.
Brali jste látku, na kterou se odkazujeme v příkladu 4. Také se tomu říká "Kružnicový oblouk"? Děkuji.
Offline
↑ klemp88: ne, v žádném případě, jako pro bl*
Jen nevím, jak na to, pokud jste nebrali postup s kružnicovým obloukem. Zda to učitel(ka) uzná, pokud jste nebrali. Podle které učebnice to je? Není možný překlep v zadání? Děkuji.
Offline
↑ klemp88:
co už mi zbyvá?
Od kolegů ↑ Spybot:, ↑ BakyX: by to bylo v překrásně hezkém provedení, já to snad nějak načmárám, za chvilku.
Offline
↑ klemp88: to ani ne, hledala jsem štětce a třela jsem barvy.
1) nakreslila jsem úsečku BC, délka BC=a
2) v bodě B jsem nakreslila 60 stupňů dolu pod úsečku a potom 90 stupnů nahoru od pomocné dolní úsečky.
3) v bode S_(BC) jsem sestrojila osu strany BC.
4) S je průník pomocné úsečky (zelené) a osy strany BC.
5) se středem v bodě S kreslím kružnici s poloměrem SB=SC - to je pravě množina bodů, ze které vidíme úsečku BC pod úhlem 60 stupňů.
6) se středem úsečky BC kreslím kružnici k o polomeru ta.
7) průník množiny G a kružnice k je bod A.
A pokud nemáte žádný horor na večer, tak tady jsem něco zkreslila - omluva za provedení.
Je to alespoň trochu srozumitelné?
Offline
Horrory mně nebaví :). Ano je to srozumitelné. Akorát kde v náčrtku a v konstrukci mám zapsat to G? Moc jsi mi pomohla. Velmi ti děkuji.
Ale dnešek označím v kalendáři černou barvou - vždy mně šla a bavila mně matematika a ostatní přesné (přírodovědné vědy), ale tenhle příklad jsem nevyřešil :( budu se snažit zlepšovat, ať už z matiky pomoc nepotřebují.
Offline
↑ klemp88: omlouvám se, včera běželo stěhování (snad) na jiný server a už jsem neodpověděla.
Množina G je v popisu (v obrázku) - vypsána v 2. řádku (zeleně) na obrázku je to také zeleně - je to velká rukou kreslena zelená "skoro"kružnice.
Není nutné z jednoho postupu hned dělat takové závěry, že se nedaří - jelikož jste postup nebrali, spíš bych to viděla na překlep v zadání. Jinak tento postup "množina bodů" skoro všem, koho znám, dělal při nácviku problém. Až se zažije, tak už problém není.
Tady mám takovou sbírku místně řešených konstrukčních úloh - na úvod jsou užitečné odkazy, může se hodit k samostudiu.
Horrory mně také nebaví, ani žádné nesleduji. Ať se vede.
Offline
Stránky: 1