Matematické Fórum

1. 8. 2026 (L) Fórum bude brzy uzavřeno 😿

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 24. 01. 2011 21:12

Sunshine
Reputace:   

Dobití baterie u telefonu - cena

Ahoj,
ve škole jsem si dobíjel mobilní telefon. Zrovna jsem narazil na našeho fyzikáře, takže jsme za domácí úkol dostal spočítat kolik škola utratí za to, že si tu dobiju mobilní telefon. A zítra to mám mít, jinak bude zle. Celkem dlouho jsme hledal, ale nevím vůbec jak na to, čim začít a tak.

Ještě informace k baterce má kapacitu 780mAh a nabíječka je přiložená v obrázku.

#2 24. 01. 2011 21:27 — Editoval mikl3 (24. 01. 2011 21:29)

mikl3
Škola: FS ČVUT (12-16, TZSI, Bc.)
Pozice: Studuji magisterske
Reputace:   78 

Re: Dobití baterie u telefonu - cena

↑ Sunshine: já bych to řešil trochu jinak, spotřeba je uvedena v kWh
tohle nevím jestli půjde přesně určit, musel bys vědět, kolik samotná baterie si brala proudu (ono to říkám lidově) jaký měla příkon
jenže, nabíjí se baterie a zároveň se spotřebovává energie do mobilu
třeba můj notebook: trafo (nabíječka) má příkon 95W/hodina jenže to je maximální příkon, kterého by se dosáhlo jedině kdyby baterie se nabíjela a notebook jel na 100% odběru, takže stejně těžko (si myslím, že na baterii to není uvedené) půjde určit příkon samotné baterie
můžeš udělat odhad
a pak: ty víš, jakou smlouvu má škola a elektrárna? nebude to 3,7Kč za kWh (si myslím, že škola je velkoodběratel), takhle, za připojení k elektrifikaci je jakýsi fixní poplatek (za hodiny) a potom za spotřebované kWh, maloodběratelé mají relativně malý fixní, ale velký tarifní
kdežto třeba továrny naopak, připojení je stojí hodně za měsíc, ale samotný proud už pak mají levný

#3 24. 01. 2011 21:39

Sunshine
Reputace:   

Našel jsem na internetu tohle, kde to měřil a že zhruba set en příkon tak nějak pohybuje.

Pro zajímavost jsem si připojil svojí nabíječku Nokia typ AC-3E přes kapesní elektroměr Cost Control a zjistil jsem: bez mobilu 0 W, s mobilem 3 W.