Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ teolog: ještě bych se chtěl zeptat ohledně toho "projektu" napsal jsem typy výš, jestli máš připomínky nebo nápady (klidně zítra) jen jsem to napsal, aby to neumřelo
Offline
↑ teolog: ok, necháme na zítra
WaluigiCZ, když píšeš OMG a podobně, tak to není od tebe seriózní, my ti chceme pomoct, vysvětlit problematiku, ale ty nevěříš našim tvrzením, že ses do toho zamotal a že to takto říct nejde...
zklidni hlavu a pochop, že definice +-+ je + ale i - nemůže existovat a je i k ničemu, jak jsem řekl, koukni se na příklady (to je vše, co je potřeba k tomuto počítání) zde ↑↑ mikl3: s tím si vystačíš a je to dobře
Offline
↑↑ teolog:
Já myslím, že to myslí jinak, jednou znamená „+“ operaci a podruhé „kladné číslo“. Takže přepis:
+ + + = + → kladné + kladné = kladné (1+1=2)
+ - - = + → kladné - záporné = kladné (1-(-1)=2)
- - + = - → záporné - kladné = záporné (-1-1=-2)
+ - + = + i - → kladné - kladné = jak kdy (5-2=3, ale 2-5=-3)
- + - = -
- + + = + i -
+ + - = + i -
- - - = - → tady je chyba, záporné - záporné = jak kdy. (-2-(-1)=-1, ale -1-(-2)=1
Offline
↑ mikl3:
Mikl3, možno sa mýlim, ale myslím, že Dejvid potrebuje nie písmenká, ale radšej priamo čísla. Okrem toho sa zdá, že by sa mu zišlo niečo ako
0. Ak je zátvorka na začiatku príkladu, písať ju nemusíš
1. prejdi si prstom príklad a hľadaj miesto, kde je znamienko ( znamienko.
2. vyfarbi to miesto
3. do druhého riadku (podľa tabuľky - vieš -(- =+ atď) nahraď dve znamienka jedným (ďalší riadok je dobrý kvôli
kontrole porovnaním, či je úloha upravená dobre)
4. napíš okolo znamienka ostatné čísla
5. zápis skontroluj
6. dopočítaj
Manuál, ako presne postupovať, keď vidí príklad. (A to ešte asi nemali násobenie.)
II. Problém je, že existujú metodiky, ktoré takto neuvažujú a možno zrovna takú použila ich učiteľka v škole.
Možno by bolo preňho (a pre toho, kto mu pomáha) dobré zistiť, ako im to hovorila učiteľka - vidí to (možno) denne a tým to môže precvičovať.
Ak sa zadá presný postup, deti sa ho naučia a používajú - je jedno, ako ten postup vyzerá (aká metodika sa použila).
III. Alebo všetky "typy" konkrétne na číslach ukázať a on nech si svoj príklad priradí a podľa neho to robí (ale toto je asi najmenej efektívne, treba cvičiť dlho a prerátať kvantá príkladov, aby sa to takto usalašilo v hlave.)
↑ dejvid16:
+ - + = + i - → kladné - kladné = jak kdy (5-2=3, ale 2-5=-3) tohle jste psali vy. Takže když mám příklad (+4) - (-6) tak to je 2 nebo -2?
Offline
↑ dejvid16:+4-(-6)=+4+6 (dva mínus za sebou jsou plus)
↑ dejvid16: +3+(-21)=+3-(+21)=3-21 (plus a mínus za sebou dávají mínus)
Offline
↑ dejvid16:
Dejvid, +4 - (-6) = +4 +6 = + 10 a nie 2, ani -2. Prečo nenahrádzaš tie dve
znamienka cez zátvorku jedným znamienkom?
Je to treba. Ty tie výsledky iba hádaš. Začni robiť, čo Ti hovoríme.
↑ dejvid16:
Lebo keď to prepíšeš, dostaneš -6 - 18 a to je -24 (teplota je -6°, potom klesne ešte o 18°, koľko stupňov bude?
4-(-6), vidíš dva mínusy, můžeš je tedy přepsat na plus a vznikne ti 4+6 a to už je snad jasných +10
-6-(+18), vidíš mínus a za ním plus, což dohromady dává mínus, přepíšeš si to tedy na -6-18=-24
--------------------------
Ty si totiž pleteš pojmy.
(+4) - (-6) když tento příklad tvoří plus = 10. ..tím tvořením plus se říká, že to plus vznikne z těch dvou mínusů a nacpe se za tu čtyřku, neříká nic o znaménku výsledku
Tak jaktože tenhle příklad (-6) - (+18) tvoří -24? ..stejně tak tady, mínus a plus co jsou u sebe říkají, že se za šestku napíše mínus, taky nemluví o znaménku výsledku.
Např.
6-(+3)=6-3=3
ale
-6-(+3)=-6-3=-9
Offline
Zkusím to shrnout:
Znaménko +, pokud neznačí sčítání, můžeme vždy vynechávat. Proto např. +4=4 nebo +x=x.
Znaménko -, pokud neznačí odčítání, znamená, že bereme číslo opačné. Opačné číslo k číslu x je definováno tak, že součet x a čísla k němu opačnému (značíme -x) je nula, tedy x+(-x)=0. Opačné číslo k opačnému číslu je číslo původní, jak se snadno přesvědčíme: (-x)+x=x+(-x)=0. Platí tedy -(-x)=x.
Pokud + značí sčítání: není co řešit, sčítání je snad jasné.
Pokud - značí odečítání: odečítání čísla x je definováno jako přičítání čísla opačného k x, tedy x-y:=x+(-y) (:= značí, že to, co je na levé straně, definujeme něčím známým na pravé straně – sčítat a najít opačné číslo umíme).
Z toho už můžeme snadno odvozovat
x+(+y)=x+(y)=x+y
x+(-y)=x-y
x-(+y)=x-(y)=x-y
x-(-y)=x+(-(-y))=x+(y)=x+y
Rozhodně bych se neučil nějakou tabulku - + - = -, …
Offline
dejvid16 napsal(a):
↑ Dana1:
Dobře tak mi trošku vysvětlete (+4) - (-6) když tento příklad tvoří plus = 10. Tak jaktože tenhle příklad (-6) - (+18) tvoří -24? Proč to není třeba jenom 24?
Podle mého předchozí příspěvku se pokusím vysvětlit příklady:
(+4) - (-6)
Nejprve dáme pryč to zbytečné plus, neznačí zde sčítání.
(4) - (-6)
Odstraníme zbytečnou závorku.
4-(-6)
Odčítání převedeme podle definice na sčítání.
4+(-(-6))
Číslo opačnék opačnému číslu je číslo původní, čili -(-6)=6.
4+6
Sečíst dvě kladná čísla jistě umíme.
Druhý příklad:
(-6) - (+18)
Odstraníme zbytečné plus a zbytečnou závorku.
(-6)-18
Z definice přepíšeme odčítání jako sčítání
(-6)+(-18)
Napíšeme si záporná čísla jako sočin -1 a kladného čísla.
Vytkneme -1.
(-1)(6+18)
Sečteme v závorce.
Násobení -1 nám dá opačné číslo.
-24
Offline
(-4) - (+3) - (-18) = 25? Protože když jsou dva minus u sebe tak to dává plus a to jedno plus se neměni a další dvě mínus davají plus takže můj příklad by měl být správně si myslím.
↑ dejvid16:
Offline
Offline
dejvid16 napsal(a):
- a - je +
Žádné takové pravidlo neexistuje. Co má vůbec znamenat? Že součet dvou záporných čísel je kladné číslo? To určitě není pravda.
Offline
↑ BrozekP:
No jeslti to není pravda tak v tom mám guláš myslel jsem že zaporné číslo a záporné číslo tvoří kladné
Offline