Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ dejvid16:předělej si v hlavě tohle pravidlo na: místo -(- napíšu +
Offline
↑↑ dejvid16:
Když se násobí dvě záporná čísla, tak vyjde kladné. S tím si to možná pleteš.
Offline
No tahle vysvětlivka byla dobrá :-) ale nemohl byste napsat takovou vysvětlivku kde bude všechnov závorce? Vy jste napsal jenom (-3) + 3 a já bych vás prosil aby jste udělal vysvětlivku např takto: (-3) + (3)
↑ WaluigiCZ:
Offline
↑↑ dejvid16: no to je ošemetné tvrzení, guláš v tom máš pořádnej (promiň)
já pořád nechápu, co řešíš: podívej na ten příklad: přepíšeme si to tak, abychom se zbavili závorek:
a sečteš
btw k tvému dalšímu postu: a
stále se mi zdá, že řešíš věci, které nevedou k vypočítání, ale k zamotání hlavy
Offline
vidím, že sa tu stále trápite s touto témou... prešiel som si všetky príspevky odzačiatku po koniec a mám nasledovný pocit
1) každý sa už snažil zhrnúť všetky dôležité veci a sám dejvid má z toho na 99% v hlave zmätok... mala by sa daná téma pretriediť... ďalej si je treba uvedomiť, že chodí na základnú školu, žiadne premenné nepoužívať... treba vysvetľovať na konkrétnych príkladoch...
2) treba sa podľa mňa zozačiatku úplne nvykašľať na všetky zátvorky, aj keď chce s nimi stále počítať... mám pocit, že neovláda sčítavanie a odčítavanie.... keď si budeme istí, že to vie, môžeme dávať ďalej príklady so zátvorkami
Ak zistíme, že má problém so sčítavaním a odčítavaním, predpokladám, že keď už majú dvojciferné čísla, učili sa ich zapisovať pri sčítavaní a odčítavaní pod seba (nemám ale také znalosti TeXu, začínam sa s ním len zoznamovať, preto to neplánujem robiť)... (toto ale treba zvážiť, či mu to skôr pomôže, alebo ho to ešte viac zmätie... možno by nebolo odveci, keby ste napísali svoj názor či do vysvetľovania zapojiť aj túto metódu sčítavania a odčítavania)
PROSÍM OSTATNÝCH O VYJADRENIE NÁZORU
(p.s. od zajtra asi nemám prístup na net na pár dní)
Offline
Idem za kamosmi do BA na predlzeny vikend ;)... tak nebudem sem chodit na forum, ale to je nepodstatne
Celá táto vec sa mi ale nejako nepáči... podľa mňa nemá čo hľadať na takýchto fórach, škoda že sa takto vyvýja doba no... Najlepšie by to mal, keby si s ním sadli k tomu rodičia
Čo sa týka jeho zošita je otázne, či je to správna cesta, nakoľko nechápe, čo sa berie v škole... Má to aj svoje výhody aj nevýhody (+ stále robí s tým istým; - pokiaľ to v škole preberajú zložito, nepochopí to, treba ísť od zákaldov)
Odčítaním som myslel presne aj príklady typu -3-6; -3+5 a pod.... je to jedno ako je to zapísané... v prvom rade mu to treba dať do hlavy, ako sa to počíta bez zátvoriek (potom treba pridať tie zátvorky, ale aj keď to v škole preberajú tak, že priamo píšu výsledok, treba ho naučiť odstrániť tie zátvorky...)
A tiež som za to, aby sa mu venoval jeden človek... len je problém, že väčšina z nás sú vysokoškoláci čo nebývajú v kontakte s osobami v jeho veku a nevedia, ako sa správne postaviť k veci
Offline
↑ tomis33:
Máš pravdu. A možná by se mělo toto téma už zavřít a založit nové je v tom strašný zmatek. Má to vůbec nějaký smysl se snažit mu to vtlouct do hlavy? V dalším tématu se ptal, jestli bychom mu nevysvětlili výrazy, tak nechápu jaktože není schopen sečíst dvě čísla.
Mikl3 ať tedy sepíše nějaký srozumitelný návod, nejlépe s číselnými osami a barevným zvýrazněním. Potom by se David řídíl jenom tím jedním návodem a počítal zadané příklady. Buďto to pochopí nebo s ním přestaneme mít trpělivost.
Offline
↑ gladiator01:
mňa by ešte vcelku zaujímalo, či sa ozaj tie "výrazy" a "zátvorky" berú v jednom ročníku
a tiež som za uzavretie, prípadne výrazné pretriedenie postov v tejto téme.... nech zostanú vysvetlené veci od jedného, maximálne od dvoch ľudí (ale nech je to vysvetľované potom od nich rovnako)
Offline
↑ tomis33:
Já nevim, zkus si zadat do googlu nebo tady.
↑↑ dejvid16: by nám mohl prozradit do které chodí třídy.
Offline
↑ Dana1:
o celom slovenskom školstve začínam mať svoj názor... keď som sa dopočul, že v učebnici matematiky (už neviem ktorý ročník, mám dojem že to bol ale už druhý stupeň ZŠ) je úloha spočítať počet mravcov, pričom sú náhodne rozmiestnené na jednej strane... tam sa nevyužije ani násobenie, ani nič... a nemá to žiadny zmysel niečo také
Offline
↑ gladiator01:Dám si s tím záležet a snad to teď stihnu (jak jsem řekl jsem pryč).
Offline
Takže - z mojej strany upratané. Všetko, čo nebolo vysvetľovanie počítania (okrem predposledného môjho príspevku, tento, čo píšem, je posledný) išlo preč (skryla som). Prosím - teraz čistite aj Vy, ostatní, čistenie dokončím potom. Ďakujem.
Ináč - musím sa priznať- učím na ZŠ, 2. stupeň.
↑ tomis33:
Nechce se mi věřit, že by někdo propadal ve 2. třídě a výrazy s proměnnou se určitě ve 2. třídě neučí.
↑ mikl3:
Jestli nemáš čas, tak to zkusím udělat, ale musíš říct abychom nepsali oba to samé. Od zítřka mam přes týden volna.
↑↑ dejvid16:
Mohl by jsi nám prozradit do jaké chodíš třídy?
Až bude připravený ten návod, tak někdo založí nové téma (tohle uzavřeme), ve kterém budeš dostávat příklady (a buďto to pochopíš nebo nevim) a řešit je podle toho návodu.
Mohl by jsi také zkusit říct jak vám to vysvětlují ve škole - např. sem můžeš dát vyfocený obrázek ze sešitu.
Offline
Záporné číslo je takové reálné číslo, které je menší než nula.
Kladné číslo je takové reálné číslo, které je větší než nula.
Nezáporné číslo je číslo buď kladné nebo nula.
Nekladné číslo je číslo buď záporné nebo nula.
______________________________________________________________
Přičítání záporného čísla je totožné s odečítáním příslušného kladného čísla
Odečítání kladného čísla od menšího kladného čísla dává záporný výsledek
Odečítání kladného čísla od záporného čísla dává vždy záporný výsledek
Odečítání záporného čísla je stejné jako přičítání příslušného kladného čísla
Offline