Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj potreboval bych prosim nekoho super ochotnyho na vypocet teziste a momentu setrvacnosti trojuhenika. Prosim piste mi na mejla. nemuzu jsem dat ten priklad protoze sem kouka i ucitel :) diky moc budu te strasne hodny. email maurice-moss@seznam.cz
Offline
↑ MauriceMoss:Proč by tvůj učitel nemohl vědět , že na příkladu pracuješ s někým z fora , vždyt' od toho tady to forum je , aby pomohl , a když něčemu nerozumíš tak , aby ses zeptal . I tím se člověk něco dozví a naučí . Já vůbec žákům nebráním , naopak je to pořád lepší , než když žáci lamentují , že jim něco nejde . :-)
Offline
http://fyzika.jreichl.com/main.article/ … ste-telesa - tady jsou nejake vypocitane priklady, treba pomuzou.
Pokud by melo vadit, ze se sem kouka tvuj profesor, tak sem dej zadani prikladu a muzeme ti treba jen napovedet a ty uz to pak dokoncis..
Offline
Teziste jde pocitat pomoci integralu, ale v tvem prikladu bude asi lepsi kdyz pouzijes Guldinovu vetu
Uvedu pouziti na pravouhlem trojuhelniku
Pouzitim prvni vety dostanes vztah
(Trojuhelnik rotuje kolem strany a)
Potom trojuhelnik prevratis a nechas ho rotovat kolem strany b
Kondrova editace: upraveny překlepy ve výsledcích.
Offline
Ve středoškolské matematice se používá obvykle fakt, že těžnice procházejí těžištěm, pak se z podobnosti trojúhelníků odvodí, že těžiště leží ve třetině těžnic a že pokud jsou vrcholy trojúhelníka A, B, C, je těžiště (A+B+C)/3. (na body pohlížíme jako na vektory)
Co se týče momentu setrvačnosti, ten je určen nejen rozměry trojúhelníka, ale i osou rotace. Jinak by se počítal jako (dvojný) integrál přes všechny body trojúhelníka z r^2, kde r je vzdálenost daného bodu od osy. Zkus prosím upřesnit polohu osy, jinak nemá cenu se o tom bavit.
Jinak souhlas s Ivanou -- řešení úloh na fóru není něčím, za co by se musel student stydět. Pokud učitel vidí, že někdo řeší úlohu na fóru, tak aspoň ví, že ho řešení zajímá, a ne že je obkreslené pět minut před hodinou od souseda.
Offline