Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj,
ukaž jak jsi to počítal, chybu ti rádi najdeme :)
jinak si ty výrazy na levé straně uprav (sečti, odečti), a pak se zbav zlomku. Dostaneš z toho jednoduchou soustavu rovnic, kde už se dopočítat není nic složitého (sčítací, dosazovací, grafická metoda...)
Offline
↑ frank_horrigan: PRVNÍ ZLOMEK JSEM VYNÁSOBILA 6, DRUHÝ 30, ALE PAK NEVÍM, V PRVNÍM ZLOMKU MÁM JMENOVATEL 6, VE DRUHÉM 30, MUSÍM DÁT TY DVA ZLOMKY DO STEJNÉHO JMENOVATELE? TAM SI NEVÍM RADY.....DÍKY ZA POMOC
Offline
Výsledek ti umí dát třeba Wolfram, ale ad postup:
v první rovnici - sečteš oba zlomky, společný jmenovatel 6, a toho se pak zbavíš vynásobením obou stran rovnice číslem 6
ve druhé rovnici - odečteš oba, společný jmenovatel je 30, a pak se zlomku zbavíš stejným způsobem.
Připrav si jednu z rovnic pro použití sčítací metody na zbavení neznámé a dopočítáš
EDIT:
Offline
↑ easy:
Tohle jsem vypocitala taky, ale dalsi postup prave nevim, jak se zbavit Y, když není stejný v obou rovnicích. V první je +2y, ve druhé je +8y, musím obe rovnice nejak násobit, aby byl Y stejný? V té druhé rovnici máte chybu, za = 1 dííík
Offline
Myslím, že druhá pôvodná rovnica po úprave vyzerá ináč, ako uviedol predo mnou Easy, má byť:
Musíš vhodným násobením dosiahnuť rovnaký počet neznámych (napríklad y), ale s nerovnakými znamienkami, aby po sčítaní rovníc neznáma y "vypadla".
Napríklad násobiť prvú rovnicu (celú) číslom , dostaneš:
Po sčítaní rovníc
Offline
↑ ((:-)):
Tak jsem to udělala, ale násobila jsem celou rovnici ,vyšla mi: 12x-36 +8y -32 = 48, druhou rovnici jsem opsala a pak vyloučila teprve y, to je asi spatne, že? Prostě jsem vynásobila celou rovnici a to je asi spatně, že?
12x-36 +8y -32 = 48 .(-1)
25x-35 +8y +4 = 30
-12x + 36 - 8y + 32 = -48
25x - 35 + 8y +4 = 30
Ted jsem vyrusila y, a počítala rovnici, ale zdá se mi to nějak divné, vychází mi to jinak než vám, už mám v tom totální chaos, tak nevím. děkuji za další pomoc
Offline
↑ Hemur:
Nie je to špatně, je to len zbytočne zložité. Čísla na ľavej strane rovnice sa dajú zrátať a následne "preniesť " na pravú stranu:
Túto rovnicu stačí násobiť číslom 4, v tej Tvojej aj tak budeš musieť čísla previesť na pravú stranu...
Zlá je Tvoja druhá rovnica. V pôvodnom zadaní je pred zlomkom mínus.
Offline
Offline
↑ Hemur:
Prečítaj si, prosím, môj príspevok číslo #8
Rovnice, ktoré máš doriešiť sú tie dve uvedené tam. Easy sa asi pomýlil pri prepisovaní druhej rovnice.
Štandardný postup pri riešení rovníc je taký, že sa neznáme nechajú na jednej strane a čísla sa prevedú na druhú stranu.
Prvá rovnica:
Druhá rovnica:
Pri neznámej y sú v červených rovniciach nerovnaké znamienka. Stačí, ak sa (celá) prvá rovnica vynásobí číslom 4 a v prvej rovnici bude .
To sa pre riešenie sústavy hodí, lebo potom po sčítaní rovníc vznikne časť
Ďalší postup je presne uvedený v mojom príspevku číslo 8.
Offline
rovnostranny valec je valec v ktorom výška=2r (r=polomer podstavy)
máš daný objem a teda ak si napíšeš vzorec na objem valca máš rovnicu o 1 neznámej- r
vyriešiš pre r a potom dosadíš vypočítanú hodnotu do vzorcu pre povrch valca
Offline
↑ Hemur:
Více nakopnout?
Platia tu určité pravidlá, človeče ...
1. vlastná snaha
2. každá úloha do vlastnej témy
3. neprispievať do už vyriešených úloh ...
Čo potrebuješ? Všetko Ti uviedol jarry7. Musíš konkrétne sformulovať, s čím máš problém:
A)
rovnostranny valec je valec v ktorom výška=2r (r=polomer podstavy)
Máš problém urobiť obrázok?
B)
máš daný objem a teda ak si napíšeš vzorec na objem valca máš rovnicu o 1 neznámej- r
Nevieš napísať vzorec pre objem valca? Nevieš za výšku dosadiť 2r?
C)
vyriešiš pre r a potom dosadíš vypočítanú hodnotu do vzorca pre povrch valca
Nevieš riešiť vzniknutú rovnicu? Nevieš vzorec pre povrch valca? Nevieš dosadiť?
Musíš sa proste pýtať konkrétne, potom sa Ti pomoci určite dostane ...
Offline
Omlouvám se, dělám maturitu v 50ti letech, trápím se stimto příkladem uz druhou noc. Nechci obtěžovat, vůbec nevím, kam to tady zařadit, moc pc nerozumím. Tak vám děkuji, ted mám v krku knedlík a věřte mi, ze nechci, aby za mne někdo něco řešil, jen si nevím rady a nemám se na koho obrátit. Uz vas nebudu obtěžovat a omlouvám se za vas ztraceny cas. Totálně jste me utrel. Dík
Offline
↑ Hemur: Zdravím,
nemyslím si, že kolegyňa ↑ ((:-)): mala úmysel ti ublížiť, veď ti aj napísala niečo k príkladu... myslím si, že chcela zdôrazniť skôr to, že máme pravidlá, ktoré nám pomáhajú lepšie spolupracovať. Jedno z nich znie "jeden príklad=jedna téma" (pre novú tému klik sem) - chceme mať totiž na fóre poriadok.
Ako pozerám predchádzajúce príspevky, vidím, že kolega ↑ jarry7: stručne popísal postup. Je normálne, ak niektorému kroku nerozumieš, len treba napísať, ktorému. Ak ani jednému, treba ísť postupne. Keď ten, čo pomáha, vidí, že tomu naozaj chceš porozumieť, rád ti vysvetlí každý krok (hovorím z vlastnej skúsenosti).
Offline
Ja moc děkuji, jste hodni, ale ja si nějak poradím. Jsem ve třetím ročníku, dru jako blázen, mám na vysvědčení dve dvojky, strašně jsem na sebe pyšná... Pak mi někdo napíše, ze na prvním míste je snaha, je mi to opravdu moc líto..... Snažím se opravdu moc a myslím, ze jsem nebyla nikdy zodpovednejsi. Ale nechme toho, nechci vas okrádat o cas , který můžete věnovat raději někomu, kdo je snazivejsi. Tak ještě jednou se omlouvám, děkuji a přeji at se daří!↑ Blackflower:
Offline
↑ Hemur:
Zdravím,
podobnou úlohu jsme měli (a asi i více - zkuste pohledat). Objem budete mít stejně, jak v odkazu, ale povrch ještě bude obsahovat i 2. podstavu, tedy: .
Příště, prosím, piště do samostatných témat. Děkuji za pochopení.
Offline