Matematické Fórum

1. 8. 2026 (L) Fórum bude brzy uzavřeno 😿

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 30. 10. 2011 14:43 — Editoval Jakub140 (30. 10. 2011 14:44)

Jakub140
Zelenáč
Reputace:   

Ako sa naučiť počítať?

Zdravím. Som študent 2. ročníka na gymnáziu. Mám veľké problémy s matematikou. Som dvojkár, no z matiky mám samé štyrky. A teraz, čo mám za problém:

Neviem počítať. Proste, nedokážem si zapamätať násobilku. Znenie pytagorovej vety viem aj o pol noci, ale koľko je 7*8 si zapamätať neviem. Tak isto, 8+5 neviem zpamäti. Robím to spôsobom napr.  8+5= 10+(8-5). Aj to 8-5 neviem z pamäti, musím ako decko počítať od päťky do osmičky.
Pamäť nie je problém, viem naspamäť cca 1/3 meninového kalendára, pamätám si dátumy narodenín všetkých spolužiakov, znenia matematických viet, poučky z chémie. Ale nedokážem sa naučiť násobilku. Ako je to možné? Kvadratická rovnica mi napríkald nerobí žiaden problém, cez diskriminant si s kalkulačkou urobím všetko pekne. Ale napríklad odčítať od nejakého výrazu obyčajnú jednotku nedokážem. Upravím na spoločného menovateľa- ok, ale čo ďalej... to si nezapamätám, ako aj iné pravidlá, počítanie mnohočnenov, práca so zlomkámi, práca s mocninami a odmocninami... Nejak nevidím žiaden postup ako to riešiť (nevidím, že sa dá vybrať pred zátvorku atď)

Monitor som v 9. ročníku napísal na 90%. Lebo ja viem matematiku, iba neviem počítať.
Chcem ísť na technickú vysokú školu. Chcem byť len obyčajný elektrikár- projektant, no bez týchto základných vecí môžem na TUKE ihneď zabudúť. Poradíte mi, ako sa mám učiť a naučiť tieto elementárne veci z matematiky? Vopred všetkým ďakujem.

#2 30. 10. 2011 14:50

((:-))
Dana
Místo: Bratislava
Reputace:   285 

Re: Ako sa naučiť počítať?

↑ Jakub140:

Myslím, že v tomto Ti môže pomôcť iba nejaký odborník - psychológ, ak takého nájdeš...

Je divné, keď píšeš, že monitor si mal na 90%, ale s rozpoznávaním výrazov máš problém...