Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Tak jsem si dovolil založit nové téma, kam si budem s kolegama zadávat nejrůznější úlohy, pro krácení si dlouhých chvil :-)
Tady je třeba jedna z nich.
Určete, který agent bude sledovat kterého. Pokud nejde určit, který agent má kterého agenta sledovat, vysvětlete, proč to nejde.
Holub sledoval všechny agenty. A protože se mu to zalíbilo, rozhodl se požádat velitele agentů, jestli by nemohl cvičit společně s nimi. Velitel souhlasil. Když měl nastoupit i Holub, řekl, že agent 001 bude sledovat agenta, který sleduje Holuba. Agent 002 bude sledovat agenta, který sleduje agenta 001, agent 003 bude sledovat agenta, který sleduje agenta 002, a tak dále, až Holub bude sledovat agenta, který sleduje agenta 007.
Offline
Mám tu pár úloh na rozcvičení.
Příklad 1:
Mému bratrovi je méně než 70let
Číslo označující jeho věk se rovná pětinásobku součtu jeho číslic. Za 9 let se pořadí číslic jeho věku obrátí.
Jak starý je můj bratr?
Příklad 2:
Moje hodinky šly správně do půlnoci, po které se začaly opožďovat o 12 minut za hodinu, až se před 7 hodinami úplně zastavily. Nyní ukazují čas 3 hodiny a 12 minut.
Jaký je nyní přesný čas?
Příklad 3:
Za dvě minuty bude do 13.hodiny zbývat dvakrát víc minut, než jich uplynulo před 25 minutami po poledni.
Kolik je teď hodin?
Příklad 4:
Kolik minut je před polednem, jestliže před 28 minutami bylo třikrát tolik minut po 10.hodině?
Příklad 5:
Mám ve svém akváriu 34 tygřích ryb. Každý sameček má 87 pruhů a každá samička má 29 pruhů.
Když vytáhnu dvě třetiny samečků, kolik pruhů mi v akváriu zůstane?
Offline
Rovnicou mi to vychádza takto Teraz je 120 minút po desiatej mínus x (čosi pred poludním) - 120 - x , odpočítame 28 min., čím dostaneme 120 - x - 28=92 -x a to sa musí rovna? 3-násobku času čo teraz chýba do poludnia, čiže x. Rovnicou: čiže , čiže sa s Chrpom zhodneme:)
Offline
Správně, je to 23 minut.
Nyní je tedy 11:37, před 28 minutama bylo 11:09, což je 69 minut po 10 a je to 3x víc, než kolik nyní chybí do poledne, tedy 23*3=69.
Kdyby někhoo zajímalo z čeho čerpám, tak je to:
Philip Carter, Ken Russell - IQ Testy, matematické kvízy a hádanky.
Moc pěkná sbírka zajímavých úloh rozdělených do kapitol podle typu úloh.
Offline
môže by? takéto niečo? Je to z náboja Pikomatu (také čosi ako MAX, alebo klokan) pre šiesty ročník.
- Myslím si dve prirodzené čísla. Ich súčin je 60. Ich súčet je 17. Napíš ich rozdiel.
- Koľko znamienok + treba prida? medzi číslice 987654321 a kam ich máme
vloži?, aby sme sčítaním získali výsledok 99? (Iné znamienka nesmieme
použi?.)
Offline
Samozrejem správne:) Nuž ľahšie príklady sa tu vyriešia prirýchlo.
Martina ak sa chceš pobavi? podobnými jednoduchšími príkladmi tak skús tu: http://www.p-mat.sk/, alebo tu http://sezam.sk/zadania.html .
Offline
matoxy:
Kdybych byl v 6 třídě tak bych příklad 1) řešil takto:
Rozložím číslo 17 na součet dvou sčítanců a budu zkoumat jejich násobek:
Součet Násobek
---------------------------
1+16 16
2+15 30
3+14 42
4+13 52
5+12 60
6+11 66
7+10 70
8+9 72
Vidíme, že jediná čísla, která vyhovují zadání jsou čísla 5 a 12. Teď už stačí je mezi sebou odečíst a odpovědět na otázku.
12 - 5 = 7
Rozdíl čísel je sedm
Protože však nejsem žákem 6. třídy řešil bych příklad pomocí rovnice o jedné neznámé:
Pak podle zadání musí platit:
dospějeme tak ke stejnému výsledku jako v prvním případě
Poznámka:
Myslím si, že pokud bychom příklad řešili bez použití čehokoliv tj. v "hlavě" pak by byl rychlejší 1. způsob výpočtu
Offline
Áno na základnej škole dokonca ešte aj C kategóriu MO som bol schopný rieši? spôsobom skúsim si podosadzova? čísla, alebo vyskúša? pár možností a uvidím ako sa bude systém správa?. Takisto sa to dá aj tu, no pri zložitejších úlohách mi to akurát nefungovalo.
Offline
↑ matoxy:
Já to myslel tak, že v 6.třídě se nebere řešení kvadratických rovnic (alespoň za nás to tak nebylo). Tento typ příkladu však vždy vede ke kvadratické rovnici.
Proto bych spíše čekal, že žák 6. třídy bude tuto úlohu řešit metodou "zkusmo".
Offline
to matoxy
Malý příkladek:
Koupil jsi si novou motorku a pořeboval jsi ji vyzkoušet.
Test probíhal přesně 1 hodinu.
První třetinu testovací dráhy jsi jel rychlostí 60 km/hod, druhou třetinu rychlostí 65 km/hod
a poslední třetinu rychlostí 70 km/hod.
Otázka: Jak dlouhá byla testovací dráha?
Offline