Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravim,
mam na vas vsechny prosbu, moc bych ocenil kdyby mi, prosim, nekdo poradil.
aktualne studuju druhak na VSE. Chtel bych ale zvysit svoje znalosti z matematiky.
Cil: lepsi uplatnitelnost v soukromem sektoru (finance, asi by ty znalosti ocenily i firmy z jinych oboru), k tomu si myslim ze dukladne pochopeni teorie pravdepobnosti ci matematicke statistiky bude velmi prospesne, pripadne PhD z financi nebo ekonomie (na VSE, pripadne CERGE). Myslim si, ze matika cca na urovni vyuky na IESu by mela stacit (muzu se mylit).
Aktualni stav: matematikou poznamenan minimalne, ten zakladni kurz na VSE je saskarna
Prostredky:
1) jedna moznost je MIT opencourseware (je tam calculus I, multivariable calculus, linear algebra, differential equations)+ knihy a samostudium celkove. Neni tam "real analysis" a nevim, jak bych se ji ucil sam.
Vyhody: casova flexibilita, samostudium mi jde a jsem dost disciplinovanej, abych to dokoncil
Nevyhody: pravdepodobne se ty veci nenaucim zas tak dobre, moznosti aktivniho procvicovani omezeny
je realne si zaplatit doucovani od studenta MFF
2) jit na obor obecna matematika na VSE
Nevyhody: vysoke naklady obetovane prilezitosti. Zatimco bych mozna zvladal tretak na VSE+mff, na magistra jsem chtel jit na dva obory na VSE a to uz bych asi nezvladal, tzn bych musel neco obetovat. Navic si nemyslim, ze pro me jsou predmety jako Diskretni matematika zas tak relevantni a celkove bych se dost mozna ucil matematiku az zbytecne podrobne.