Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím všechny,
Prosím Vás poradil by mi někdo mám problém s čtením souboru v Javě, jsem úplný začátečník. Můj problém je takový mám napsat program na násobení matic metoda na násobení funguje bez problémů akorát tak, že zatím mám deklarované dvě dvojrozměrné pole m1 a pole m2 a v těchto polích na "pevno" uložené hodnoty. Já bych ale potřeboval mít soubor a v tom souboru mít uložené dvě matice a potřeboval bych tyto matice (jednotlivé složky, čísla matice) přečíst a uložit do dvojrozměrných polí m1 a m2. Čili matici1 přečíst ze souboru a uložit do dvojrozměrného pole m1, matici2 přečíst ze souboru a uložit do dvojrozměrného pole m2 abych následně mohl povést vlastní operaci násobení. A pak bych ještě výsledek vynásobených matic měl uložit do nového souboru. Soubor, kde budou uloženy matice1 a matice2, které uživatel zadá a které program mezi sebou bude násobit bude již předem vytvořen. Prosím poradil by mi někdo s tímto problémem hledal jsem všude možně, jak číst ze souboru, ale fungovalo mi jen čtení po řádcích a dokázal jsem si jen daný přečtený řádek vypsat na obrazovku, ale vůbec nevím jak bych měl přečíst celý soubor a jak v tom souboru odlišit dvě matice, už jsi nevím vůbec rady tak se zkouším obrátit sem. Jinak celý projekt píšu v NetBeans a rámci jedné třídy matice.
Předem bych chtěl poděkovat za jakékoliv rady a tipy a ochotu pomoci děkuji.
Zdravím,
záleží na tom, jak to budeš mít strukturované v tom vstupním souboru. Pokud takhle, tak je to přece jednoduché:
Toto by byly dvě matice (2x2):
45, 55, 25, 33
78, 58, 23, 47