Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑ ruza:
Je-li před závorkou zůstávají znaménka v závorce nezměněna (závorku odstraníme a znaménka se nebudou měnit)
Je-li před závorkou znaménka v závorce se mění na opačná (závorku odstraníme a znaménka v závorce změníme ve znaménka opačná)
Offline
Doufám, že bude stačit názorný příklad, lomítko (/) je zlomek:
x = (3 + 1/3 - 2/7) : 2
x = (63/21 + 7/21 - 6/21) : 2 - tady jsem si našel společného jmenovatele (3*7=21), a potom jsem vynásobil čitatele tolikrát, kolikrát jsem vynásobil jmenovatele (například 3 = 3/1; 21*3 = 63)
x = 64/21 : 2
x = 32/21
Offline
↑ Adam Zábranský:
Ani na fóru pro základní školy není možné psát, že "/ je zlomek". Zlomek je číslo popř. výraz s proměnnými, nikoliv znak, který se používá k jeho zápisu.
Offline
↑ ttopi:
:-)
Já vím. Ono se to dá tušit. Jsem si jistý dobrým úmyslem autora. Ale napsané to tam neměl, tudíž mi dal příležitost pochybovat. Zítra učím studenty, takže si na ně brousím zuby. Tam budu o dost ostřejší.
Offline
PRATELSKA VYSTRAHA OD MODERATORA
Vsem uzivatelum, at jiz jsou starsi ci mladsi, vrele doporucuji brat si Marianovy rady k srdci. Dle mych zkusenost je srozumitelne a maximalne presne vyjadrovani jednou z hlavnich schopnosti, kterou by si mel matematik osvojit. Cim driv se tomuto nauci (klidne muze zacit uz na zakladni skole), tim lepe.
Vas vychovny poradce :-))
Offline
↑ ttopi:O to celkem jde. Pokud je tam možnost manévrovat, pak je to nedůsledností autora. Dovolil mi něco překrucovat. Nechápu také přesně, co to znamená "víceméně pravda". Že by fuzzy funkce?
Offline
↑ ruza:
Zdravím Vás a přidávám materiál s úpravou číselných výrazů: http://www.jarjurek.cz/aktuality/Vyuka/ … ebnice.pdf
-----------------------
Mariane, považuji za vhodné upozornit, že úprava mnou doporučeného materiálu je.... hmm... ale nenašla jsem nic jiného (málo jsem hledala zřejmě:-)
Zdravím celou společnost :-)
Offline
↑ Marian: Jde o to, že na této úrovni, myslím tím na fóru, kde jde o podstatu problému a ne o to, jestli je napsána přesná definice zlomku nebo ne. Troufnu si tvrdit, že tě jako jediného napadlo větu autora vůbec napadnout, já když jsem to četl, hned jsem věděl, jak to s tím zlomkem myslí a to je důležité, že to nezpůsobilo nějaký omyl. Hezký večer :-)
Offline
Ano pratele, prave proto je tady Mariana zapotrebi. Tedy proto, ze si vsima veci, kterym jini lide nevenuji pozornost
ttopi napsal(a):
což je víceméně pravda
Jako nadsenec pro neklasicke logiky jsem rad, ze se i mezi nami tady na foru najdou lide, kteri s chuti pouzivaji fuzzy logiku :-))
Offline
Zdravím všechny okolo zlomků ... Fakt je , že zlomek žáky děsí ... něco o tom vím a přitom spoustu věcí i v běžném životě řešíme právě pomocí zlomků . Už jen proto , že si dáme večer třetinku vína a jdeme si koupit půlku chleba . Tak si zlomky zasluhují od nás kantorů tu nejlepší péči . :-)
Offline