Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Staci znat pouze vztah S = (a+c) * v/ 2, ktery je zde mezi vzorci pro obsah odkaz
tento vzorec si upravis, abys mohla vypocitat vysku. (Pokud by byl problem s upravou vzorce, tak staci napsat prispevek a pomuzu)
Offline
↑ Verys:
Pro obsah S lichoběžníka platí vztah: (tak jak psal Jirda) a nakonec i ttopi kde a,c jsou délky základen a v je výška lichoběžníka.
Z tohoto vztahu přece nemůže být těžké vyjádřit výšku v lichoběžníku.
Prostě jenom osamostatníš to v abys dostala: v = ........... a pak za a,c a S dosadíš známé hodnoty (16,15,225)
Offline
↑ Verys:
Pokud se ptáš mě kdo jsem tak věz, že jsem už dost starý na to abych mohl být možná tvým dědou.
Příští rok mi bude 55 let.
Co se týká toho převádění, nejsi v tom sama. Když byl můj syn, který teď končí studium na VUT Brno, asi tak v tvém věku,
tak to ve škole taky moc nechápal, ale postupným "cepováním" se přece jen něčemu naučil.
Offline
↑ ttopi:Zdravím a přeji hodně optimismu do budoucna. Já nevidím, že by žáci matematiku milovali. Stále jim říkám ,že ji budou přinejmenším další 4 roky potřebovat, ale kdepak je , to jako když hrách na stěnu házím . Hezký večer u matematiky . :-)
Offline
↑ Verys:
Ja jsem student tretiho rocniku jedne stredni skoly a a podle me je u matematiky predevsim dulezita chut se ucit necemu novemu, necitit k tomu odpor a neustale pocitat, pocitat a pocitat...Takova ta praxe, pokud bych to tak mohl nazvat, je velmi dulezita....a clovek si alespon osvoji postupy reseni alespon tech obecnych prikladu...
Co se tyce ucitelu, preju at natrefis na nejakeho, ktery matematiku dokaze podat tak, aby sis po peti minutach vyuky hned neprala, aby hodina skoncila. A pokud bys nedej boze chytla ucitele, ktery by ti vubec nevyhovoval...tak je zde furt urcita sance samostudiua na netu, kdyby te to vazne bavilo...v dnesni moderni dobe plne internetu uz na internetu najdes temer vse...k tomu je tu cele tohle forum, kde ti vzdy nekdo poradi:)))
Offline
↑ Neználek:
Dle obrázku:
Obsah kosočteverce:
Pro náš případ a = 13 cm
Musíme určit výšku v
Platí:
Upravíme: výraz
nahradíme
a dostaneme:
Toto dosadíme do rovnice:
Dosadíme do vzorce pro obsah a dostaneme:
Obsah kosočtverce je 120 cm^2
Druhý způsob výpočtu.
Pro obsah kosočtverce platí: kde a je délka strany a alfa je úhel sevřený stranami.
Z obrázku platí:
Při vědomí toho, že dále platí: dostáváme:
PS : Druhý způsob, ale zřejmě není náplní pro učivo ZŠ.
Offline
↑ Neználek:
Předpokládám, že S je střed obdélníku.
1) Úhlopříčky v obdélníku se navzájem půlí (toho využijeme při výpočtu druhé strany obdélníku)
Podle obrázku a bodu 1) a protože úhel ASB je 60 stupňů je trojúhelník ASB rovnostranný.
Znamená to, že 1/2 úhlopříčky obdélníku má velikost 5 cm.
Celá úhlopříčka je pak dlouhá 10 cm.
Z Pythagorovy věty určíme velikost druhé strany obdélníku.
Platí:
Obvod obdélníku je:
Obvod obdélníku je přibližně 27,3 cm.
Druhý způsob:
Podle obrázku platí:
Dále už je výpočet stejný jako v prvním případě.
Offline
↑ Neználek:
Zkus prosím napsat to zadání přesněji - aspoň pro mne.
Offline
↑ Neználek:
Ten poloměr je
1)
2)
3)
Hledaný poloměr r_1 kružnice bude
Offline