Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím také.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Maxwellovy_rovnice
Zkusil byste naznačit, na jaké úrovni se o to chcete zajímat? Jestli na to jen populárně narážíte a nebo studujete VŠ, kde vás učili nějakou matematiku kolem diferenciálních rovnic. Pak by mohla stačit ta wikipedie.
↑ rughar: Právě že studuji VŠ a na wikipedii je to pro mě takové nesrozumitelné. Nějaké jednoduché vysvětlení by se našlo? Převod z difer. tvaru na integrální apod.?
Zdravím,
chceš jen vysvětlení, co znamenají jednotlivá písmena, resp. veličiny a co to je za veličiny, nebo chceš i odvozování a přechody z diferenciálního tvaru do integrálního?
↑ LRJ1:
Promiň, ale tohle je napsáno na internetu i v literatuře na milionu míst. Nevím jaký má smysl to tady z někoho páčit. Někomu se to třeba bude chtít psát, ale mně teda ne. Kdybys měl nějaký konkrétní dotaz, dobře, ale "vysvětlete mi to, protože to potřebuju"...
Pokud jde o převod z dif. na integrální tvar, tak by ti měla stačit Gaussova a Stokesova věta (to je matematika).
↑ LRJ1:
Nu kdyby nebyl jasna nejaka konkretni cast, tak by v tom nejspis nebyl problem. Ale popsat co znamenaji vsechna ta pismena, operatory a jak se s tim pracuje, je tak nejak na samostatny predmet na VS s hromadou prednasek (coz je nejspis vase soucasna situace).
Nejlepe, jak dokazi poradit je doporučit literaturu
Bedřich Sedlák a Ivan Štol - Elektřina a magnetismus
Pokud by to bylo az prilis matematicke, tak popularneji je to v
Feynmanovy prednasky z fyziky 2
Zdravím,
mě velmi pomohl tento dokument: http://www.kfy.zcu.cz/Rusnak/otazky/elm … g.pole.pdf
↑ naffisa: