Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj,
muzete mi doporučit nějakou literaturu k těmto tematum? Pokud možno hodně řešených příkladů - polopaticky a ne jenom definice definice definice apod...
http://www.cynyc.net/PedF/MA%20I/Limity … zadani.pdf
http://www.cynyc.net/PedF/MA%20I/Limity%20fci.pdf
Díky
Offline
↑ Keeeeke:
Ahoj.
Souhlasím, že "učebnice" matematiky obsahující pouze holé definice by nebyla dobrá . Měla by vedle definic
obsahovat také
- komentář o tom, co bylo inspirací těch definic,
- věty a jejich důkazy (případně i včetně kometářů, k čemu se tyto věty mohou hodit),
- občas nějaký obrázek, který probírané teorii dá jiné (v analýze geometrické) souvislosti, takže teorie je viděna
"z různých stran" a může být snáze pochopena,
- řešené příklady ,
- úlohy k procvičování .
Početní úlohy (např. na limity) jsou jen okrajovou částí matematiky a kdo chce být pouze úspěšným počtářem
aniž by jednotlivým krokům výpočtu rozuměl skrze teorii, ten většinou neuspěje.
Pokud máš dojem, že ze své SŠ učebnice matematiky tomu nerozumíš (například proto, že tam nejsou důsledně
prováděny důkazy vět), pak si někde v knihovně vypůjči knihu
Vojtěch Jarník: Diferenciální počet I,
kde je látka vyložena velmi podrobně, precisně a při tom podle mne i čtivě, ovšem jde o vysokoškolsku učebnici,
kde toho je více, než kolik požadují středoškolské osnovy (soudím, že studuješ SŠ).
Offline