Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1 2
Čawte, prosím vás, neviem si poradiť s niektorými príkladmi zo SCIO.
Teraz sem dávam obrázok SCIO - Matematika - Variant D - Otazka č. 2
Vďakaa
Offline
↑ ttopi:
Přikláním se k tvému řešení
Moje úvaha (možná scestná)
Jedna "uříznutá" část je vlastně čtyřstěn se stranou původní krychle. Takových čtyřstěnů je 8
Pro objem čtyřstěnu se stranou a platí:
pokud dosadím za a dostanu: (pro 8 čtyřstěnů)
Potom objem "zbytku" je:
Offline
↑ dominator753:, ↑ Denisator:
Nemám časovou možnost se podívat poradne na zadani, které zde diskutujete, věřím, že určitě vyřešite vše dobře.
Teď se chci moc omluvit, že se zde setkavate s takto nesmyslnym nazorem od ↑ Lucas456 (smazáno):.
Nikdy tady na foru nic takoveho nebylo a věřím, že ani nebude.
Zdravím vás.
Offline
↑ Lucas456:
1. Na začiatok poďakovanie za to, že si zistil môj pôvod, zrejme poznáš moje gény lepšie ako môj lekár.
2. O podlizovaní by som v tomto prípade nehovoril, ide predovšetkým o riešenie príkladov. Neviem ako ty, ale ja si nezvyknem riešiť príklady výlučne zo zbierok a skúšok od slovenských autorov. Chcel by som vidieť reakciu teba, keby si sa na nejakom svetovom fóre opýtal na nejaký príklad a odbili by ťa pre národnosť. Samozrejme, že aj my máme medzi sebou ľudí, ktorí sa radi porovnávajú s bývalými kolegami zo starej republiky.
3. Bol som ti dobrý "namyslený", "vtieravý" Slovák na toto:
Odkaz 1, Odkaz 2, Odkaz 3, Odkaz 4, Odkaz 5
Však? Vidím tam aj nejaké smajlíky, žeby prejav sympatie? Zrejme skrytej antipatie.
4. Ak si taký nacionalistický typ, tak sa zavri do škatule pod posteľ a zbytočne nešír nepriateľskú atmosféru. Na moju školu chodí množstvo Maďarov, píšem to s veľkým M lebo si ich vážim ako ľudí aj ako spolužiakov. Mal by si si brať príklad. Prajem ti v budúcnosti čo najviac zavretých dverí pred nosom a potom možno zmeníš názor.
Offline
↑ Lucas456:
Příště si dávej trochu víc pozoru a spolužáka pošli do patřičných míst.
Offline
↑ dominator753:
Postup, který je u tebe psaný je špatný. Zvýrazněná část není polovinou tvé malé kostky, ale třetinou. Další úvaha už byla dobrá. 8 x 1/3 je 8/3, takže poměr kostky a uříznutých částí je 1/3 a zbyly 2/3 objemu
Offline
↑ marnes:
Áno, jasné, máš pravdu. Podľa náčrtu som si to zle predstavil, ale aj tak to nemení nič na tom, že správna odpoveď je VRAJ 5/6, a každému tu vychádzajú 2/3. Keď som si to prepočítaval ja, tak mi vyšlo tiež to isté.
Mal by som napísať do SCIO a opýtať sa ich? (Aj tak mi asi neodpíšu :) )
Ešte počkám na pár reakcií, možno niekto nájde dôvod, prečo je to VRAJ 5/6.
Zatiaľ vám veľmi pekne ďakujem za pomoc.
Offline
Zdravím vás :-)
uříznutý kousek je pravoúhlý jehlan s výškou a/2 a se základnou pravouhlý trojuhelník o odvesných a/2. Tedy objem jednoho dílu bude:
V = 1/3 * 1/2 a/2 * a/2 * a/2 = (a^3)/48
takovych kousku mame 8, objem odstraneneho dilu je 8*(a^3)/48 = (a^3)/6
Zbytek je a^3 - (a^3)/6 = 5a^3/6
Co myslite?
----------------------
↑ Lucas456: táraš nezmysly. Koniec OT.
Offline
↑ Denisator:
Zdravím :-)
navrhuji obětovat jeden velky zemiak (bramboru, картошку) a vykrojit :-) - teď jsem zkoušela zakreslit to doplnění kostky z jednotlivych řezů a uvnitř vznika takova dutina, nejde to doplnit úplně.
Bohužel teď ani čas nemám, ani tablet mi není dostupny a jinak kreslit neumím - zůstávám u svého výpočtu ↑ jelena:
Offline
Tento test jsem si dělal a měl jsem tam dvě chyby - z toho jedna byla u tohodle příkladu - taky jsem napsal 2/3 a nechápal jsem, proč mi to tvrdí, že to je chybně.
Tak teď jsem zvědav, kdo to má dobře, protože já jsem na tohle levý.
Offline
↑ halogan:
Zdravím :-)
to máš z těch SCIO, choď už, prosím, příště do nějaké slušnější společnosti.
Jak to asi mám vzít "přes objem jehlanu přes kvadr"?
Objem jehlanu je:
v našem případě je podstavou maleho jehlanu pravoúhlý trojuhelník, v tomto speciálním případě je obsah podstavy:
my máme a=a/2, b=a/2. proto
Výška jehlanu je v=a/2
- to je objem jednoho malého jehlanu, který býl odstraněn. Jehlanků je 8.
Offline
↑ jelena:
Teď ti věřím více :))
Já to bral baj oko, jak má člověk 3 jehlany a dohromady tvoří krychli.
Scio je strašná společnost... bohužel u nich písemky psát musím.
Jen taková perlička - stačí zhruba 6 příkladů z 10 a člověk má percentil 80-90 procent.
Offline
↑ halogan:
No aj ja musím ísť robiť SCIO :)
Možno je to zlá spoločnosť, ale je dobré vedieť, že pri 6-7 príkladoch má človek 80-90 percentil.
No podľa príspevkov mi stále teraz skôr sedia tie 2/3 pôvodnej kocky.
5/6? to sa mi zdá veľmi veľa pri takých veľkých rezoch hrán.
Offline
↑ dominator753:Tvoje úvaha brát každou osminovou kostku zvlášť byla OK. Z každé takové kostky se uřízne a zahodí jehlan, který má šestinu jejího objemu (poloviční podstavu a stejnou výšku, ale objem jehlanu narozdíl od kvádru musíme dělit 3). Zbude proto opravdu 5/6.
Offline
↑ Kondr:
Zdravím :-)
Stejný názor razím už 3. den - zde: ↑ jelena: a zde: ↑ jelena: a pořad nevěří :-)
Asi je trochu zavádějící, že autor dotazu ihned na začátek umístil obrázek (to je moc dobře, co se týče kvality položeného dotazu, samozřejmě), ale zřejmě to ovlivnilo názory ostatních kolegů.
Asi bych v tomto případě příliš nespolehala na prostorovou představivost - já třeba s prostorovou představivosti nějaké problémy nemám, ale když jsem zkoušela kreslit a poskladat malé jehlanky do krychle, tak sama jsem byla překvapena výsledkem.
Do malé krychle (do 1/8 velké zadané krychle) vejde celkem 6 malých jehlanu.
Ale pokud se zaměřim na "pravouhlost jehlanů" :-), jak uvádím, tak se mi to zdá lépe vypočitatelné.
-----------
Ještě trochu OT k testům SCIO - nemám vůbec níc proti samotné společnosti a jeji činnosti.
Ale moc mi vadí, že celý proces školní přípravy nemá nic společného s přípravou na testy v takové formě, jak je vedeno v NZS. A to nemá logiku - z mého pohledu. Už jsem to komentovala a případně to můžeme rozebrat v "Ostatním".
Offline
jelena napsal(a):
↑ halogan:
Zdravím :-)
to máš z těch SCIO, choď už, prosím, příště do nějaké slušnější společnosti.
Jak to asi mám vzít "přes objem jehlanu přes kvadr"?
Objem jehlanu je:
v našem případě je podstavou maleho jehlanu pravoúhlý trojuhelník, v tomto speciálním případě je obsah podstavy:
my máme a=a/2, b=a/2. proto
Výška jehlanu je v=a/2
- to je objem jednoho malého jehlanu, který býl odstraněn. Jehlanků je 8.
Podle obrázku nahoře mi to spíš přijde, že podstavou onoho čtyřstěnu je rovnostranný trojúhelník se stranou , tedy
Offline
gadgetka napsal(a):
Podle obrázku nahoře mi to spíš přijde, že podstavou onoho čtyřstěnu je rovnostranný trojúhelník se stranou , tedy
... a jeho (jehlanu) výška je?
Editace: doplněno "jehlanu" - otázka nebyla úplně jednoznačná.
Zdravím :-)
Offline
Ide niekto z vás na SCIO? :)
Ak áno, tak kedy a z ktorého predmetu? Alebo len z matematiky?
Offline
↑ Denisator:
Ja idem 4.4.09, tiež Matematika, a kvôli ktorej univerzite tam ideš? :)
Offline
Stránky: 1 2