Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ano, ale i v rovnicích a nerovnicích musíš sčítat, odčítat, dělit či násobit a různě upravovat obě strany rovnic (nerovnic), abys osamostatnil a vyjádřil neznámou. :)
Offline
som mimo stych zátvoriek tak dúfam že bude mať niekto somnou trpezlivosť, takže:
Nulove body: a
l1= l2=
l3=
prečo je všade otvorneý interval keď a
sú riešením rovnice?
opäť to isté neviem kde pridať aký inteval kvoli tým nulám, oni si tam vždy zvolia nejaký prostredný bod s intervalu ktorý samozrejme bude vyhovovať no nikdy sa nezamerajú na krajny bod ktory bude viesť k tomu že výsledkom bude nula, ak by som interval l2 uzavrel z obidvoch strán( čo by podľa mňa malo byť aj správne pretože tieto body sú riešeniami nerovnice tak napr. pridaním mi to vychádza nula, a vtedy neviem ake znamienko mám priradiť danému intervalu a samozrejme ak k druhému pridám štvorku tak mi to tiež dáva nulu a tiež neviem akeé znamienko mám pridať danému intervalu) a odtialto sa neviem pohnúť prosíííííííííííím o objasnenie problééému lebo ma asi trafííííí. dííííííííík
Offline
vždy si vytvorím takúto tabuľku,medzi jednotkami som dal uzavretý interval pretože štvorka tam patrí(aspoň si myslím) no ak pridávam do tych intervalov pridám jedničku tam mi to vždy dáva znamienko plus a tým pádom si mi vytvoria dve intervaly ktoré s kladnými hodnotami
Offline
Nulový bod je dvojnásobným nulovým bodem, proto po jeho levici i pravici ;) bude stejné znaménko, a sice mínus.
Edit: V tabulce ti chybí zápis
Offline
Ano, protože jakýkoli výraz umocněný na druhou, vyjde kladný.
Edit: My jsme tyto tabulky ve škole vůbec nedělali, vystačili jsme si jen s číselnou osou a logikou, čili jestli se do tabulky musí zanášet a současně
, to netuším... ;)
Offline
Ano, máš. V textu, cos uveřejnil, jsou sice závorky kulaté, ale je tam popsáno, že koncové body intervalu tam patří. Zřejmě, program, ve kterém byl text psán, neměl uzpůsobení na ostré závorky, nebo nevím, proč tam nejsou uvedené...
Offline
Ano, taky je ten bod řešením nerovnice. Ale pokud chceš zjistit, na jakém intervalu je nerovnice kladná či záporná, dosazuješ body z intervalu mimo krajních... čili vnitřní body intervalu, tak jak máš napsáno v tom svém textu. A možná i proto jsou v tom textu uvedené kulaté závorky, abys věděl, že máš dosazovat pouze vnitřní body intervalu.
Offline
↑ crank139:
U nerovnic je třeba mít dvakrát, protože pak na základě "součtu znamének" určuješ výsledné znaménko na daném intervalu. Ale jednodušší je tam dát
, protože víš, že bude vždy kladné.
Offline
ako by som mal pokračovať pri tejto nerovnici? je to skôr problem výrazov, pravú stranu som presunul na ľavú potom stoho urobil jedného menovateľa čittatela roznáobil no vyšlo mi tam podivné čislo s ktorým si neviem rady, postupoval som správne?
Offline
Převedeš zlomky na jednu stranu a odečteš je od sebe (převedení na společný jmenovatel), pak řešíš metodou nulových bodů.
Offline
↑ crank139:
Ten čitatel je dobře po úpravě řešíš nerovnici: a teď nulové body a dořešit
A tohle by ti mělo vyjít:
Offline
↑ crank139:
Vyřeš to pro reálná čísla a pak z výsledku vyber pouze přirozená čísla (tj. 1,2,3,...)
Offline
↑ crank139:
Ten první interval není intervalem přirozených čísel
Intervalem přirozených čísel je interval
V tomto intervalu sjou přirozenými čísly čísla 1,2,3
Počet řešení je tedy 3 tj.
Správná odpověď D)
Offline
↑ crank139:
Já když jsem psal příspěvek, tak jsem tvoje řešení neviděl. Ono je totiž špatně.
Levý interval je dobře, ovšem ten druhý má být
↑ Cheop:
Čau, otázka nezní kolik intervalů ale kolik přirozených čísel je řešením - tedy 1,2,3 =>3 - D
Offline