Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 24. 04. 2014 11:34

Suzi888
Zelenáč
Příspěvky: 2
Škola: VŠKE
Pozice: absolvent
Reputace:   
 

Operační analýza

Dobrý den,

studuji dálkově logisitku a pomalu se blíží zkouškové období. Máme předmět kvantitativních metod a já bych potřebovala pomoc. Na zápočtové písemce bude jeden typ příkladu a já si nevím vůbec rady jak jej řešit. Na přednáškách bohužel vůbec žádná zmíňka nebyla, jen jsme pak dostali soubor s 50ti příklady, kde se mění jen hodnoty, abychom si to mohli procvičovat. Vkládám sem tedy namátkou vybraný jeden příklad a velice pokorně prosím o pomoc. Četla jsem pravidla, ale bohužel nemohu naznačit nějaký svůj náznak řešení, protože i po googlení nevím co s tím.

Příklad: V podniku se vyrábí pět druhů výrobků (A, B, C, D, E). Pro výrobu těchto výrobků je k dispozici v každé směně omezená výrobní kapacita tří skupin výrobních zařízení (P1, P2, P3):na skupině výrobních zařízení P1 je k dispozici 8 strojních hodin, na skupině výrobních zařízení P2 jsou k dispozici 4 strojní hodiny a na skupině výrobních zařízení P3 je k dispozici 22 strojních hodin. Zbývající výrobní kapacita P1, P2, P3 je využita k výrobě konstantního plánem určeného množství výrobků G. Další omezení nepřicházejí v úvahu. Kapacitní normy pracnosti jednoho kusu výrobku A, B, C, D, E ve strojních hodinách na výrobních zařízeních P1, P2, P3 jsou tyto:
┌────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│                             │              Výrobek               │
│                             │ A       B       C       D       E  │
├────────────────────┼────────────────────────────────────┤