Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 26. 09. 2014 12:14

mikl3
Příspěvky: 2635
Škola: FS ČVUT (12-16, TZSI, Bc.)
Pozice: Studuji magisterske
Reputace:   78 
 

napětí v krutu

ahoj, počítám napětí v krutu pro spojení šroub matice
je vzorec $\frac{M_k}{W_k}$
po dosazení jsou dvě modifikace, když se to vhodně upraví, tak vlastně vyjde $\sigma_t \cdot NECO  $
to něco je $\frac{2d_2\cdot tg(\gamma +\varrho' )}{d_3}$ což lze prý empiricky považovat za rovno $0,45$
při počítání příkladu ale vycházejí divné věci, hledám odpověď proč
bez užití emp. vzorce vyjde výsledek asi poloviční jako při použití, neboli to něco v tomto případě vychází $0,25$

napadá mě tohle - těch $0,45$ je nadsazené kvůli následnému počítání bezpečnosti???
nebo zkrátka zrovna moje hodnoty ukazují tohle, jedná se o nerovnoramenný lich. závit?

Offline

  • (téma jako vyřešené označil(a) mikl3)

#2 28. 09. 2014 14:52

mikl3
Příspěvky: 2635
Škola: FS ČVUT (12-16, TZSI, Bc.)
Pozice: Studuji magisterske
Reputace:   78 
 

Re: napětí v krutu

↑ mikl3: bump

Offline

 

#3 30. 09. 2014 00:25 — Editoval FliegenderZirkus (30. 09. 2014 00:25)

FliegenderZirkus
Příspěvky: 544
Škola: RWTH Aachen
Reputace:   25 
 

Re: napětí v krutu

Jestli používáš nějaké vzorečky bez toho, abys rozuměl jejich odvození, tak si musíš být jistý věrohodností zdroje.
Vztah
$\tau = \sigma_t \cdot\frac{2d_2\cdot tg(\gamma +\varrho' )}{d_3}$
je mi podezřelý. Víc by se mi líbilo
$\tau =\frac{M_k}{W_{K3}} =  \frac{Q\cdot \frac{d_2}{2}\cdot tg(\gamma +\varrho' )}{\frac{\pi d_3^3}{16}} =  \sigma_t \cdot\frac{8\cdot d_2\cdot tg(\gamma +\varrho' )}{\pi\cdot d_3}$,
kde Q je osová síla.