Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Dobrý den
Pomocí těchto stránek a fora jsem si dodělal na stará kolena matematiku a dokonce si dovolil ji vybrat dobrovolně jako maturitní předmět. Nyní pokračuji ještě dále a i když jsem matematiku měl v prvním a druhém semestru, nějak záhadně jsem je udělal.
Nyní bojuji s Pascalem a Databázemi. V pascalu jsem úplně marný a tak ani nemá smysl podávat dotaz, ale k těm databázím:
Zatím jen začínám, ale měli jsme si navrhnout vlastní návrh databáze, kterou budeme řešit. Fajn, dal jsem si účetní systém, který nyní řeším excelem a když mám ty školy ... :o).
OK, Atributy, entity, tabulky, to mi ještě trochu smysl dává. Navrhl jsem si tedy pět tabulek a nyní mezi nimi mám naznačit grafický vztah a pak budu řešit kardinalitu. Vůbec nechápu, jak ale řešit ty vztahy, ale ve skriptech a na internetu jsem našel k tomuto tak málo, že to asi bude něco jednoduššího, než si myslím a hledám v tom nějaké zakomané psy (on možná i ten můj dotaz nedává nějak dvakrát smysl :o).
Jakým způsobem se ptát na vztahy mezi entitami? Možná by mi stačil i nějakýpříklad, protože skripta mají jen, že "učitel učí předměty", což neumím přetransformovat na moje tabulky Zakázka, Investor, Dodavatel, Investice a materiál.
Tvůj dotaz je pár dní starý. Tak nevím zda je je pořád aktuální.
Vezměme si napřed příklad "učitel učí předměty" a tyto dvě entity a vztah mezi nima. Vztah je znázorněn čárou mezi entitami: Učitel - Předmět. Teď zbývá doplnit kardinality.
Jak na to. Otázky, které mi vždy pomohli:
1) kolik předmětů může učit učitel?
2) kolik učitelů může učit jeden konkrétní předmět?
Dle mého: