Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Zdravím potřeboval bych vysvětlit tento příklad:
7. Při výstupu z metra šel profesor Makos po eskalátoru jedoucím vzhůru a vyšlapal nahoru celkem 20 schodů. Potom spatřil revizora a uvědomil si, že jízdenku z roztržitosti vyhodil dole na nástupišti do koše. Obrátil se tedy a utíkal dolů proti pohybu eskalátoru. Uběhl 140 schodů, ale trvalo mu to dvakrát déle, než cesta nahoru. Lístek z koše šťastně vylovil a když se chtěl vrátit tak zjistil, že se mezitím eskalátor porouchal. Kolik schodů musel vyšlapat nahoru po nepohybujícím se eskalátoru?
Řešení mám, ale nechápu, jak se ty rovnice sestavují:
20 schodů ... t
140 schodů ... 2t
Počet schodů stojícího eskalátoru označíme ... n, pak
n = 20 + x = 140 - 2x (1),
x = 40,
n = 60.
Ale říkám, nechápu, jak sestavit tu rovnici (1), navíc vždyť jsou tam smíchané schody a čas!?
Vysvětlil by mi to někdo, prosím?
Díky.
Offline
↑ smajdalf:
Ahoj,
z jeho pohybu nahoru vyplývá, že za čas t ujede eskalátor dráhu n-20.
z jeho pohybu dolů vyplývá, že eskalátor ujede za čas 2t dráhu 140-n
Proč?
Offline
↑ holyduke:
Díky mockrát !!!
Už to chápu, díky. :-)
Offline
Stránky: 1