Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Pozdravujem,
Zaujimava praca http://www.qc.edu.hk/math/Teaching_Lear … roblem.doc
pre amaterov dokonalych dokazov.
Offline
Vase reakcie, komentare, riesenia...
Nevahajte.
Offline
Pozor: tu treba " find the range of ".
Co by ste robili vy, a pripadne vasi ziaci ( mohli by ste im dat text aj v sk, cz preklade).
Aku reakciu mozme cakat od poctiveho stredoskolaka?
A od poctiveho vysokoskolaka, ak chce ukazat je vysokoskolske vedomosti ?
A ako by ste analyzovali taketo pedagogicke cvicenie ak by ho riesil buducy ucitel, alebo ak ucitel co uz uci?
Didakicke inzinierstvo, je aj predvidat mozne situacie.
Offline
↑ Andrejka3:
Ahoj, To by bolo zaujimave argumuntovat tvoj nazor.
V texte som cital, ze 1<x<6, 5<y<7. Vdaka tomu sa da urcit domain definicie danej funkcie. A aj jej range, obraz ( image).
Tu ide o vyjadrenie toho co ti daju, ukazane riesenia.... Co mozes pozorovat?
Ako by si ty riesila takyto problem. Ak by si pouzila stredoskolske vedomosti. Vyskoskolske. A co by
si cakala od tvojich ziakov? Ako by si takyto text s nimi analyzovala? ( a na akej predpokladanej urovni by mali. byt ti ziaci?)
Offline
Kto ma myslienky ?
Ako by ste oznamkovali kazde z "rieseni"? ( aj z odvovodnenim)
Offline
Nikto nema co povedat?
Taketo cvicenia ste nikdy nerobili?
Offline
Tak poslední krok v prvním řešení mi přijde nedostatečně vysvětlený. Je jasné, že se tak dostane správný odhad (nadmnožina range), ale není mi jasné, že jde o surjekci zadané množiny na interval, který je prezentován jako řešení (tj. druhá inkluze).
Offline
Ahoj ↑ Andrejka3:,
Ano si na dobrej ceste.
To si dobre postrehla, ze nejde o surjekciu v prvom navrhu resenia .
Druhy navrh potrebuje doplnok aby mohol byt povazovany za riesenie.
Ale to je problem aj inych navrhov riesenia...
Kazde z " rieseni ", i ked moze dat informacie o danej otazke, nemusi dat (ale moze dat) jej riesenie.
Offline
↑ vanok:
V tom druhém návrhu nevidím problém. Myslím, že našel právě to, co měl najít - totiž obraz zadané množiny v zadaném zobrazení. Akorát by tam mohlo být přímo napsané, že range = a ten interval, který mu vyšel.
Offline
Ano, presne to tam chyba.
Mne by sa tiez pacilo popisat presne inf, sup.
Offline
V třetím návrhu je podobný problém jako v prvním. V kroku, kde se násobí nerovnosti (vztah 5).
Čtvrtý návrh je bez komentáře. Chtělo by to něco o monotonii - odůvodnit, proč se nemůže extrém nabývat uvnitř (někde v bodech, které nejsou celočíselné). A taky něco o spojitosti (Darboux). Jinak z toho je vidět celkem dost a dostane dobrý výsledek.
Offline
Tie prve tri postupy, mozu byt reakcia ziaka, studenta co zacne riesit danu ulohu tak, ze zacne nieco pocitat ( vypocty, uvahy logicky spravne, a zda sa mi, ze podobna reakcia sa casto vidi aj u deti ZS) no vsak nie je tam viditelna ( pre mna) ziadna zaruka, ze pride k cakanemu vysledku...
Podrobna analyza moze byt didakticky zaujimava (iste by to bolo treba empiricky podchytit)
4ty postup
Tak ako jenapisany, je dokonale nedostatocny...
Ako pozorovanie nejakej konecnej mnoziny moze dat odpoved tykajucu sa nekonecnej mnoziny.... Ako pises treba tam nieco pridat aby sa to dalo pouzit.
Tiez taka tabulka moze byt pokus o prietorovu representaciu...( i ked ta tabulka pouziva aj nejake hodnoty mimo definicnej oblasti vyrazu)
Ale v kazdom pripade sa mi zda ze uhadnut, ze v nej je inf a sup daneho vyrazu ... je skoro zazrak.
Otazka:
aj keby nejaky student pridal ako zaver dobre riesenie, bez viac vysvetleni, ako ohodnotit jeho pokus?
Dobre pokracovanie.... Iste sa v pokusoch co nasleduju, najde nejake riesenie, co ta ocari.
Offline
vanok napsal(a):
Otazka:
aj keby nejaky student pridal ako zaver dobre riesenie, bez viac vysvetleni, ako ohodnotit jeho pokus?
Dobre pokracovanie.... Iste sa v pokusoch co nasleduju, najde nejake riesenie, co ta ocari.
Normálně se hodnotí nějakou lineární škálou, ne slovy. Pozitivní je, že něco vůbec zkoušel. Jestli došel ke správnému nebo špatnému výsledku je celkem jedno - pokud to nebylo nijak okomentované. (To, že některé testy berou v potaz jen výsledek, je druhá věc.)
edit: v praxi, setkala jsem se s tím, že běžně žáci raději nic nedělali, nebo neodpovádali. Co kdyby udělali chybu. To je známá věc, že se ještě pořád špatně nahlíží na chyby.
Offline
↑ Andrejka3:,
Maly prispevok, ale vela dolezitych pojmov.
Dobre riesenie, co tym mozeme mysliet?
Hodnotenie, to je velky problem. Zasluzilo by si to nove vlakno ( a aj viac) Take vlakno v buducnosti otvorim.
Chyba, tiez je zaujimava tema. ... Iste o tom by vela vedelo povedat foristov....
************
Co sa tyka z danych postupov, mne sa paci ten posledny, ktory vyuziva homogenitu daneho vyrazu. Co umoznuje vidiet, ze ( toto vysokoskolske) cvicenie ma riesenie na urovni zakladnej skoly.
Ako by sa mohlo este riesit toto cvicenie?
Co by napadlo studenta, ktory prave pocul o viazanych extremach?
Offline
vanok napsal(a):
↑ Andrejka3:,
Co by napadlo studenta, ktory prave pocul o viazanych extremach?
Mohl by hledat range uzávěru -- kompaktu. Zjistil by, že extrémy se nabývají na hranici a zbytek by vyvodil.
Dobrým řešením rozumím pustup, který je okomentovaný a vede k cíli. Numerickým chybám (pokud by nebyly časté) bych dávala menší váhu než těm 'argumentačním'. Nicméně, tohle asi není příklad pro středoškoláka a na VŠ se pohybovat nebudu...
Offline
↑ Andrejka3:,
Dalo by sa este este vela povedat.
Offline