Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 29. 05. 2015 20:39 — Editoval vanok (29. 05. 2015 20:41)

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Dokazy

Pozdravujem,
Zaujimava praca http://www.qc.edu.hk/math/Teaching_Lear … roblem.doc
pre amaterov dokonalych dokazov.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#2 30. 05. 2015 09:51

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Dokazy

Vase reakcie, komentare, riesenia...
Nevahajte.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#3 31. 05. 2015 02:32

Brano
Příspěvky: 2655
Reputace:   231 
 

Re: Dokazy

nepresiel som si vsetky pristupy, len sa mi zda ze je tam velmi sugestivne polozena otazka: najdite chybu

minimalne prve tri ziadnu zasadnu chybu neobsahuju - je v nich spravne najdena dolna a horna hranica pre dany vyraz, len nie inf a sup

Offline

 

#4 01. 06. 2015 11:57

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Dokazy

Pozor: tu treba " find the range of $\frac y{x+y}$".
Co by ste robili vy, a pripadne vasi ziaci ( mohli by ste im dat text aj v sk, cz preklade).
Aku reakciu mozme cakat od poctiveho stredoskolaka?
A od poctiveho vysokoskolaka, ak chce ukazat je vysokoskolske vedomosti ?
A ako by ste analyzovali taketo pedagogicke cvicenie ak by ho riesil buducy ucitel, alebo ak ucitel co uz uci?

Didakicke inzinierstvo, je aj predvidat mozne situacie.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#5 01. 06. 2015 12:09

Andrejka3
Moderátor
Příspěvky: 1994
Škola: PŘF UP Olomouc (2015)
Reputace:   119 
 

Re: Dokazy

↑ vanok:
Nevím, jestli je záměr, že ta otázka nezní jednoznačně. Když se neřekne, co to je za fci, jak mám najít range?


What does a drowning number theorist say?
'log log log log ...'

Offline

 

#6 01. 06. 2015 21:08 — Editoval vanok (01. 06. 2015 21:36)

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Dokazy

↑ Andrejka3:
Ahoj, To by bolo zaujimave argumuntovat tvoj nazor.
V texte som cital, ze 1<x<6, 5<y<7. Vdaka tomu sa da urcit domain definicie danej funkcie.  A aj jej range, obraz ( image).

Tu ide o vyjadrenie toho co ti daju, ukazane riesenia.... Co mozes pozorovat?
Ako by si ty riesila takyto problem. Ak by si pouzila stredoskolske vedomosti. Vyskoskolske. A co by
si cakala od tvojich ziakov? Ako by si takyto text s nimi analyzovala? ( a na akej predpokladanej urovni by mali. byt ti ziaci?)


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#7 06. 06. 2015 09:56

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Dokazy

Kto ma myslienky ?
Ako by ste oznamkovali kazde z "rieseni"? ( aj z odvovodnenim)


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#8 09. 06. 2015 12:22

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Dokazy

Nikto nema co povedat?
Taketo cvicenia ste nikdy nerobili?


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#9 19. 06. 2015 19:22

Andrejka3
Moderátor
Příspěvky: 1994
Škola: PŘF UP Olomouc (2015)
Reputace:   119 
 

Re: Dokazy

Tak poslední krok v prvním řešení mi přijde nedostatečně vysvětlený. Je jasné, že se tak dostane správný odhad (nadmnožina range), ale není mi jasné, že jde o surjekci zadané množiny na interval, který je prezentován jako řešení (tj. druhá inkluze).


What does a drowning number theorist say?
'log log log log ...'

Offline

 

#10 19. 06. 2015 20:13

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Dokazy

Ahoj ↑ Andrejka3:,
Ano si na dobrej ceste. 
To si dobre postrehla, ze nejde o surjekciu v prvom navrhu resenia .
Druhy navrh  potrebuje doplnok aby mohol byt povazovany za riesenie.
Ale to je problem aj inych navrhov riesenia...

Kazde z " rieseni ", i ked moze dat informacie o danej   otazke, nemusi dat (ale moze dat) jej riesenie.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#11 19. 06. 2015 20:46

Andrejka3
Moderátor
Příspěvky: 1994
Škola: PŘF UP Olomouc (2015)
Reputace:   119 
 

Re: Dokazy

↑ vanok:
V tom druhém návrhu nevidím problém. Myslím, že našel právě to, co měl najít - totiž obraz zadané množiny v zadaném zobrazení. Akorát by tam mohlo být přímo napsané, že range = a ten interval, který mu vyšel.


What does a drowning number theorist say?
'log log log log ...'

Offline

 

#12 19. 06. 2015 20:51

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Dokazy

Ano, presne to tam chyba.
Mne by sa tiez pacilo popisat presne inf, sup.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#13 20. 06. 2015 09:19 — Editoval Andrejka3 (20. 06. 2015 09:54)

Andrejka3
Moderátor
Příspěvky: 1994
Škola: PŘF UP Olomouc (2015)
Reputace:   119 
 

Re: Dokazy

V třetím návrhu je podobný problém jako v prvním. V kroku, kde se násobí nerovnosti (vztah 5).
Čtvrtý návrh je bez komentáře. Chtělo by to něco o monotonii - odůvodnit, proč se nemůže extrém nabývat uvnitř (někde v bodech, které nejsou celočíselné). A taky něco o spojitosti (Darboux). Jinak z toho je vidět celkem dost a dostane dobrý výsledek.


What does a drowning number theorist say?
'log log log log ...'

Offline

 

#14 20. 06. 2015 12:26

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Dokazy

Tie prve tri postupy, mozu byt reakcia ziaka, studenta co zacne riesit danu ulohu tak, ze zacne nieco pocitat ( vypocty, uvahy logicky spravne,  a zda sa mi, ze podobna  reakcia sa casto vidi aj u deti ZS) no vsak nie je tam viditelna ( pre mna) ziadna zaruka, ze pride k  cakanemu vysledku...
Podrobna analyza moze byt didakticky zaujimava (iste by to bolo treba empiricky podchytit)
4ty postup
Tak ako jenapisany, je dokonale nedostatocny...
Ako pozorovanie nejakej konecnej mnoziny moze dat odpoved tykajucu sa nekonecnej mnoziny.... Ako pises treba tam nieco pridat aby sa to dalo pouzit.
Tiez taka tabulka moze byt pokus o prietorovu representaciu...( i ked ta tabulka pouziva aj nejake hodnoty mimo definicnej oblasti vyrazu)
Ale v kazdom pripade sa mi zda ze uhadnut, ze v nej je inf a sup daneho vyrazu ... je skoro zazrak.
Otazka:
aj keby nejaky student pridal ako zaver dobre riesenie, bez viac vysvetleni, ako ohodnotit jeho pokus?
Dobre pokracovanie.... Iste sa v pokusoch co nasleduju, najde nejake riesenie, co ta ocari.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#15 21. 06. 2015 11:08 — Editoval Andrejka3 (21. 06. 2015 11:09)

Andrejka3
Moderátor
Příspěvky: 1994
Škola: PŘF UP Olomouc (2015)
Reputace:   119 
 

Re: Dokazy

vanok napsal(a):

Otazka:
aj keby nejaky student pridal ako zaver dobre riesenie, bez viac vysvetleni, ako ohodnotit jeho pokus?
Dobre pokracovanie.... Iste sa v pokusoch co nasleduju, najde nejake riesenie, co ta ocari.

Normálně se hodnotí nějakou lineární škálou, ne slovy. Pozitivní je, že něco vůbec zkoušel. Jestli došel ke správnému nebo špatnému výsledku je celkem jedno - pokud to nebylo nijak okomentované. (To, že některé testy berou v potaz jen výsledek, je druhá věc.)

edit: v praxi, setkala jsem se s tím, že běžně žáci raději nic nedělali, nebo neodpovádali. Co kdyby udělali chybu. To je známá věc, že se ještě pořád špatně nahlíží na chyby.


What does a drowning number theorist say?
'log log log log ...'

Offline

 

#16 21. 06. 2015 15:01

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Dokazy

↑ Andrejka3:,
Maly prispevok, ale vela dolezitych pojmov.

Dobre riesenie, co tym mozeme mysliet?

Hodnotenie, to je  velky problem. Zasluzilo by si to nove vlakno ( a aj viac) Take vlakno v buducnosti otvorim.

Chyba, tiez je zaujimava tema.  ... Iste o tom by vela vedelo povedat foristov....

************

Co sa tyka z danych postupov, mne sa paci ten posledny, ktory vyuziva homogenitu daneho vyrazu. Co umoznuje vidiet, ze  ( toto vysokoskolske) cvicenie ma riesenie na urovni zakladnej skoly. 

Ako by sa mohlo este riesit toto cvicenie?
Co by napadlo studenta, ktory prave pocul o viazanych extremach?


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#17 21. 06. 2015 19:47 — Editoval Andrejka3 (21. 06. 2015 19:52)

Andrejka3
Moderátor
Příspěvky: 1994
Škola: PŘF UP Olomouc (2015)
Reputace:   119 
 

Re: Dokazy

vanok napsal(a):

↑ Andrejka3:,
Co by napadlo studenta, ktory prave pocul o viazanych extremach?

Mohl by hledat range uzávěru -- kompaktu. Zjistil by, že extrémy se nabývají na hranici a zbytek by vyvodil.

Dobrým řešením rozumím pustup, který je okomentovaný a vede k cíli. Numerickým chybám (pokud by nebyly časté) bych dávala menší váhu než těm 'argumentačním'. Nicméně, tohle asi není příklad pro středoškoláka a na VŠ se pohybovat nebudu...


What does a drowning number theorist say?
'log log log log ...'

Offline

 

#18 21. 06. 2015 20:15 — Editoval vanok (22. 06. 2015 05:18)

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Dokazy

↑ Andrejka3:,
Dalo by sa este este vela povedat.


Dufam, ze sa este niekto ozve...
Inac, ak ste to nezbadali este, tento prispevok je vybrany z odkazu v #199  http://forum.matweb.cz/viewtopic.ph … 22&p=8


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson