Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1 2
Ahojte lidičky, potřebuju pomoc s postupem řešení těchto příkladů. Děkuji za případnou pomoc.
Offline
Offline
Offline
Ahoj, děkuji všem za pomoc. Ještě bych potřebovala ty první čtyři. Ty mě pořád nejdou spočítat.
Offline
↑ Lucinecka88:
Zdravím, můžeš sem umístit svůj postup, případná chyba se najde - co konkrétně nejde? Děkuji.
Offline
U té trojky, začít: zbav se závorek ve jmenovateli prvniho zlomku, otoč druhý zlomek (z dělení bude násobení) a zbav se odmocnin, pomohlo tohle nakopnutí? Nad tou 4) přemýšlím zatím jsem na nic nepřišel :)
Offline
Děkuji, to jsem udělala, ale dál nevím.
Offline
↑ Lucinecka88:
děkuji,
1) jen nepozornost - čísla jsou pod odmocninou, ale při odstranění odmocnin u čísel nejsou "zlomkové mocniny", například:
2] přechod od k
není OK, nemůžeme pracovat s různými základy. Proto je třeba základy rozložit na součín (například 10=2*5, 8=2^3) a "slučovat" pouze mocniny se stejunými základy.
3) 4) bude podobně - všechno rozložit na součín, například 15=3*5, 27=3^3, zlomek atd. a opět slučovat stejné základy.
Offline
↑ jelena:
Děkuji,
opravila jsem ty odmocniny na mocniny, ale nevím jak dál, když nemůžu násobit různé základy. Totálně jsem v hajzlu s těmi příklady.
Offline
↑ Lucinecka88:
prosím, rozepíš si ,
,
,
atd. Pokud je exponent nad číslem 15, pak po rozkladu máme
A tak si rozepíš všechno, co nemá stejný základ, potom ze zápisu vyber mocniny se stejným základem a proved operaci násobení (nebo dělení) mocnin.
V pořádku?
Offline
↑ jelena:
Děkuji, asi jsem udělala chybu, když jsem si zvolila k maturitě matiku. Podívám se znova na všechno a když tak dám ještě vědět.
Offline
↑ Lucinecka88:
no to je hezký závěr z rozkladu 5*3. Co jiného bylo v nabídce k maturitě?
To se podá, ozví se s dalšími návrhy řešení.
Offline
Měla jsem na výběr mezi matikou, anglinou a zeměpisem. Nejlíp mi vždy šla matika,ale jak jsem poznala tak když to je všechno dohromady tak mi to nejde.
Určitě se ozvu a kdyby mi to zase nevyšlo tak sem hodím můj postup.
Offline
↑ Lucinecka88:
Děkuji, to jsi vybrala rozumně (ještě angličtina by ušla), ale zeměpís - určitě ne, ten se musí snad i učit.
Měj se pěkně a případně se ozví.
Offline
Ahoj, tak jsem to znovu skusila a jeden mi vyšel a zbytek nevyšel. Posílám moje postupy, nevím kde dělám chybu.
Offline
u prvního příkladu, v předposledním řádku hned u prvního zlomku ti z jmenovatele vypadlo "b"
Když ho dopíšeš a konečný výsledek jím podělíš, je to o.k. :)
Offline
Když ve třetím příkladu v prvním zlomku v čitateli umocníš celý součin na (-3), vyjde ti příklad tak, jak má. Možná ses přehlédla a ono umocnění z druhého příkladu patří až k tomu třetímu a u druhého to být nemá. Zkus to přepočítat. :)
Offline
↑ gadgetka:
Děkuji, b jsem doplnila a vyšlo mi to. Ten zbytek nechápu jak myslíš, tak jestli by jsi mohla tak mi to sem napiš.
Offline
3)
Snad to takhle pochopíš, prostě součin v prvním čitateli musí být ještě umocněn na (-3), jinak to nevyjde. A já jsem si myslela, že jsi to jen špatně napsala, a to umocnění na (-3) jsi napsala do příkladu č. 2. Ale není tomu tak, když dvojku znovu přepočítáš, určitě ti vyjde, zápis je správný.
Offline
↑ gadgetka:
Ahoj, dívala jsem se znovu na ten zápis a ptala jsem se kamarádky, jak ten zápis má. Obě to máme tak jak jsem to napsala já. to nevadí asi bude špatný výsledek.
Offline
Děkuji všem, ještě bych potřebovala najít chybu v tom posledním příkladu.
Offline
Stránky: 1 2