Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
II) analyticky SŠ metodami dokažte, že f je omezená namnožině A a není omezená na množině B
a(
b) viz http://forum.matweb.cz/viewtopic.php?id=21483
c)
d)
potrebuji vysvetlit omezenost / neomezenost alespon na jednom z techto prikladu pak se snad chytnu. diky
Offline
Takže: co to je omezenost? Funkce [jedné proměnné] je omezená na nějakém intervalu, pokud najdu nějaké reálné hranice (horní a dolní) takové, že všechny funkční hodnoty na tom intervalu spadnou mezi ty dvě hranice. Jednoduše řečeno: funkce nám "neulítne" někam do háje.
Pro ukázku:
1) Na intervalu (0, 2) není funkce 1/x omezená (viz graf).
2) Na intervalu (5, 10) je ale funkce 1/x omezená, protože holt spadá do nějaké hranice a nikam nám nevyléza do nekonečna.
3) Funkce 2^x je na intervalu (1, 10 000) omezená, i když vyráží do neskutečně velkých hodnot, v tomhle případě ale stačí vzít dolní hranici 0 a horní 2^10000 + 1 a jsme v pohodě.
---
Nevím přesně, co znamenají SŠ metody, takže to nejspíš přenechám někomu znalejšímu v tomto oboru. Já bych to řešil přes spojitost, hodnoty v krajních bodech a limity. Uvidíme, kdo se k tomu vyjádří.
Offline
↑ halogan:
četla jsem rozbor kolegy Doxxika v odkazu a zdal se mi srozumitelný a přehledný. Navíc bych řekla, že je podle materiálu vyučujících. Možná by pro kolegu ↑ myrek: bylo vhodnější se zapojit do debaty s Doxxikem a s Mišou (třeba se podělit, v jakém je kruhu a kdy byl na Albeři)
milý kolega Ondřej napsal(a):
Nevím přesně, co znamenají SŠ metody...
ano, také se snažím držet metod ZŠ (a v jistých situacích dokonce i MŠ). Zdravím.
↑ myrek:činí problém absolutní hodnota v zadání? Děkuji.
Offline
Stránky: 1