Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 29. 05. 2009 16:14

Kondr
Veterán
Místo: Linz, Österreich
Příspěvky: 4246
Škola: FI MU 2013
Pozice: Vývojář, JKU
Reputace:   38 
 

PROjekt SOkoban

Je to tak trochu reklama na projekt mých kamarádů, ale zde na fóru plném lidí s analytickým myšlením by mohla padnout na úrodnou půdu -- vy si zapřemýšlíte nad hraním sokobana, oni z toho budou mít zajímavá data do své studie:

Tým PROSO (PROjekt SOkoban)
(Radek Pelánek, Petr Jarušek, Ondra Bouda)

------------------------------------
Hrejte Sokoban a napomožte vědě!
------------------------------------
www.organizatori.cz/puzzle

- Na čem závisí obtížnost úrovní hry Sokoban?
- Jak lidé řeší (nejen) logické problémy?
- Jak tyto výsledky využit ve škole a ve vědě?



- I na tyto otázky se snaží odpovědět náš výzkum "Jak lidé řeší problémy.". Začínáme s průzkumem složitosti logické hádanky Sokoban
- Potřebujeme co nejvíce dobrovolníků, kteří budou zkoušet Sokoban řešit pomocí našeho webového simulátoru.
- Čekají na vás samá pěkná zadání, která potrápí i pobaví vaši hlavu. Průběh řešení se zaznamenává, aby byl následně podroben analýze.

Zapojte se na www.organizatori.cz/puzzle

díky moc za spolupráci


BRKOS - matematický korespondenční seminář pro střední školy

Offline

  • (téma jako nevyřešené označil(a) jelena)

#2 29. 05. 2009 17:34

halogan
Ondřej
Místo: UK
Příspěvky: 4528
Škola: IES FSV UK (09-12, Bc.)
Pozice: student
Reputace:   106 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ Kondr:

Jen technická. Nelíbí se mi, že mi poslali heslo mailem. Nejen, že se tedy pohybovalo nechráněně po Internetu, ale také jej museli nějak použít v nezašifrované podobě. Sice píší, že v případě zapomenutého hesla posílají nové, vygenerované, ale to mi nestačí.

Nejde mi tedy jen o ukládání těchto hesel u lidí, kterým nemohu věřit (nic proti tvým přátelům), ale hlavně jeho rozposílání.

(z obav jsem naštěstí použil heslo, které nepoužívám)

Offline

 

#3 29. 05. 2009 21:19

anode
Zelenáč
Příspěvky: 1
Reputace:   
 

Re: PROjekt SOkoban

halogan napsal(a):

↑ Kondr:

Jen technická. Nelíbí se mi, že mi poslali heslo mailem. Nejen, že se tedy pohybovalo nechráněně po Internetu, ale také jej museli nějak použít v nezašifrované podobě. Sice píší, že v případě zapomenutého hesla posílají nové, vygenerované, ale to mi nestačí.

Nejde mi tedy jen o ukládání těchto hesel u lidí, kterým nemohu věřit (nic proti tvým přátelům), ale hlavně jeho rozposílání.

(z obav jsem naštěstí použil heslo, které nepoužívám)

Heslo skutečně hashujeme, takže není možné jej zjistit. Že ho při registraci posíláme mailem je čistě kvůli pohodlí hráčů, předpokládáme účast širší veřejnosti a nechceme jim zbytečně stěžovat život pamatováním dalšího hesla - takto jej snadno najdou v mailu. Tento mail se ale posílá právě při registraci, když je čistá podoba hesla ještě v paměti, s vyřízením požadavku se z ní navždy ztrácí a v databázi zůstává jen hash.

A pokud se chceme bavit o pohybu po Internetu, tak ono to heslo už šlo v otevřené podobě na server...

S pozdravem
Ondra Bouda

P.S. Internetový obchod nebo systém pro banku programujeme zcela jinak :)
P.P.S. Používat na každém webu jiné heslo je určitě dobrá praktika. Doporučuju KeePass nebo online nástroj GetPass.

Offline

 

#4 30. 05. 2009 12:39

Olin
Místo: Brno / Praha
Příspěvky: 2823
Reputace:   81 
 

Re: PROjekt SOkoban

Zaregistroval jsem se a rád pomůžu, ale vzhledem k tomu, že se po mě chce, abych se soustředil jen na hru, tak se naplno zapojím asi až trochu později.

V budoucnu mám v plánu vytvořit nějakou podobnou dobrovolnickou akci za účelem analýzy hry Nejmenší nevybrané, tak vás možná jednou taky poprosím o spolupráci :-)


Matematika = královna věd. Analýza = královna matematiky. (Teorie množin = bohatství matematiky.)
MKS Náboj iKS

Offline

 

#5 27. 11. 2009 00:35

Kondr
Veterán
Místo: Linz, Österreich
Příspěvky: 4246
Škola: FI MU 2013
Pozice: Vývojář, JKU
Reputace:   38 
 

Re: PROjekt SOkoban

Zatímco se Sokoban vyhodnocuje, organizátoři na odkazovaném webu provozují novou hru: kolečka. Vyzkoušejte, je to daleko méně náročné na čas.


BRKOS - matematický korespondenční seminář pro střední školy

Offline

 

#6 13. 02. 2010 13:44

Kondr
Veterán
Místo: Linz, Österreich
Příspěvky: 4246
Škola: FI MU 2013
Pozice: Vývojář, JKU
Reputace:   38 
 

Re: PROjekt SOkoban

Nedávno došel další mail:

Petr Jarušek napsal(a):

Výzkum "jak lidé řeší problémy" pokračuje s hádankou - Nurikabe
---

- Moc vám všem děkujeme za řešení úloh Sokoban a Kolečka.
- Na konci roku jsme vytvořili dva modely, které jsou schopny předpovědět
obtížnost Sokobanu s korelací 0.7 a Sudoku dokonce s korelací 0.9.
- Teď bychom rádi vyzkoušeli jejich přenositelnost na jiné úlohy.

- Přichystali jsme novou logickou hádanku Nurikabe (tzv. hádanka s omezujícími
podmínkami)
- Máte-li chuť, zahrajte si ji na www.organizatori.cz/puzzle


Děkujeme za spolupráci.

Tým PROSO (PROblem SOlving)
(Radek Pelánek, Petr Jarušek, Pavol Babinčák)

Chtěl bych se touto cestou připojit k poděkování (ve výsledkovce jsem zahlédl Olina, gladiatora (či gladiatorku), redva a jistě je tam dost z vás, které si pod přezdívkami nepamatuju. Máte-li zájem řešit nurikabe, řešte :) Všech 33levelů se dá stihnout za čtyři hodiny.


BRKOS - matematický korespondenční seminář pro střední školy

Offline

 

#7 13. 02. 2010 23:59

Olin
Místo: Brno / Praha
Příspěvky: 2823
Reputace:   81 
 

Re: PROjekt SOkoban

Kondr napsal(a):

Všech 33levelů se dá stihnout za čtyři hodiny.

…ti méně zdatní z nás nechť si radši vyhradí nějaký ten den…


Matematika = královna věd. Analýza = královna matematiky. (Teorie množin = bohatství matematiky.)
MKS Náboj iKS

Offline

 

#8 14. 02. 2010 00:37

Kondr
Veterán
Místo: Linz, Österreich
Příspěvky: 4246
Škola: FI MU 2013
Pozice: Vývojář, JKU
Reputace:   38 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ Olin: Nemyslím, že by to bylo tak tragické. Občas člověk narazí na opravdu těžký level, nad kterým sedí třeba čtvrt hodiny, a občas není po dvou minutách co řešit. A opoměl jsem zmínit bravurní výkon kolegy Wottona v kolečkách, tak tímto napravuji :)


BRKOS - matematický korespondenční seminář pro střední školy

Offline

 

#9 14. 02. 2010 00:57 — Editoval BrozekP (14. 02. 2010 00:59)

Pavel Brožek
Místo: Praha
Příspěvky: 5694
Škola: Informatika na MFF UK
Pozice: Student
Reputace:   194 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ Kondr:

Občas člověk narazí na opravdu těžký level, nad kterým sedí třeba hodiny, a občas není po dvou minutách co řešit. Tomu odpovídá můj čas dvanáct hodin bez levelu Tajo, kde se nemohu pohnout :-).

Edit: I když jak koukám, tak pod dvě minuty mám pouze jeden tréninkový.

Offline

 

#10 14. 02. 2010 01:28

Kondr
Veterán
Místo: Linz, Österreich
Příspěvky: 4246
Škola: FI MU 2013
Pozice: Vývojář, JKU
Reputace:   38 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ BrozekP: Asi je to dost individuální. Třeba v sokobanovi hladový přístup "co nejrychleji uklidit aspoň tři bedny" je špatný. V nurikabe hladové algoritmy celkem fungují. Na druhou stranu snaha představit si stavový prostor je realizovatelná jen u sokobana a mně to dělá dost problém.


BRKOS - matematický korespondenční seminář pro střední školy

Offline

 

#11 14. 02. 2010 12:32

Olin
Místo: Brno / Praha
Příspěvky: 2823
Reputace:   81 
 

Re: PROjekt SOkoban

Já se řídím radou organizátorů - pokud něco dlouho nedokážu dát, tak to radši vzdám. Hraniční čas mám cca 15 min. Je to opravdu hodně individuální, protože Tajo mám za 07:24 :-) Ovšem některé jiné… Zpravidla mám u těžších levelů problém s tím, že sice validně rozmístím všechny ostrovy a nemám jezera, ale vzniknou mi dvě disjunktní řeky, které nejsem s to propojit. A když to pak všechno od základů překopu, tak se dostanu sice do vizuálně jiné, ale jinak stejné situace.

U koleček bylo sympatické, že to byla jen taková rychlá klikačka. Některé levely jsem prošel takřka metodou brute-force. Naopak Sokoban mi vůbec nešel, tak jsem ho po pár pokusech úplně vzdal.

Mimochodem, zajímalo by mě, jak se bude Nurikabe analyzovat, vzhledem k tomu, že stavový prostor dost připomíná 100-regulární graf :-)


Matematika = královna věd. Analýza = královna matematiky. (Teorie množin = bohatství matematiky.)
MKS Náboj iKS

Offline

 

#12 14. 02. 2010 13:18

Pavel Brožek
Místo: Praha
Příspěvky: 5694
Škola: Informatika na MFF UK
Pozice: Student
Reputace:   194 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ Olin:

Tak to na to jdeš jinak než já - mně dvě disjunktní řeky vzniknout nemůžou, protože vždy dělám pouze kroky, které musí být správné. V některých levelech jsem teda už nevěděl, tak jsem si vedle poznamenal správnou pozici a udělal tip, v případě sporu jsem se pak vracel k "uložené" pozici. Ale snažil jsem se to řešit bez toho.

Teď jsem se snažil ještě to Tajo vyřešit - po 15 minutách jsem skoro nic neměl, tak jsem začal tipovat. Do dvou minut jsem to pak měl hotový :-). Ale zajímalo by mě, jestli se dá logickou cestou nějak rozumně dojít k řešení.

Offline

 

#13 14. 02. 2010 14:48

FliegenderZirkus
Příspěvky: 544
Škola: RWTH Aachen
Reputace:   25 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ Olin:↑ BrozekP:
Otázkou asi je, co už nazvat tipováním a co schopností vidět několik tahů dopředu, nebo aspoň tušením správného směru řešení. Já zatím zkusil jen několik zadání, ale třeba se zmiňovaným levelem Tajo jsem vůbec nehnul, kromě těch několika jistých políček. Oproti tomu jednodušší úrovně typu Labe mě baví, i když asi moc mozek netříbí, protože člověk dopředu vůbec přemýšlet nemusí :)

Offline

 

#14 15. 02. 2010 20:50

scrool
Zelenáč
Příspěvky: 1
Reputace:   
 

Re: PROjekt SOkoban

Olin napsal(a):

Mimochodem, zajímalo by mě, jak se bude Nurikabe analyzovat, vzhledem k tomu, že stavový prostor dost připomíná 100-regulární graf :-)

Presne tak, tuto je stavový priestor trochu... väčší. Podobne ako pri Sudoku stavový priestor asi nemá zmysel uvažovať. Tieto dve hry ale pravdepodobne budú mať spoločné znaky, ktoré by sa dali použiť pre analýzu.

Tajo som nevyriešil a aj preto budem zvedavý aké techniky úspešní riešitelia použili.

Offline

 

#15 16. 02. 2010 11:07 — Editoval hanzy (16. 02. 2010 11:20)

hanzy
Místo: Opava
Příspěvky: 39
Škola: MGO
Pozice: Student
Reputace:   
 

Re: PROjekt SOkoban

Zdravim:-)
Já se přiznám že mně to vubec nejde.Zatim mam jen jeden trenink.Čas: 1:18.

Edit:Omlouvam se že jsem špatně napsal mně.:-(


"One of the advantages of being disorganized is that one is always having surprising discoveries"

- Alan Alexander Milne

Offline

 

#16 17. 02. 2010 15:43

Tychi
Příspěvky: 2463
Škola: MFF UK
Reputace:   56 
Web
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ hanzy:To se zlepší. Já po registraci nezvládla kromě prvního tréninku vůbec nic, tak jsem to vzdala. Pak jsem si teprve přečetla pravidla a hned to šlo líp(o: Nezvdávej to a někdy se tam vracej, mozek nefunguje každý den stejně.
Ale radit vpodstatě nemůžu, protože pod dvě minuty nemám fakt nic(o:


Vesmír má čas.

Offline

 

#17 17. 02. 2010 16:15

Wotton
Logik
Místo: Plzeň
Příspěvky: 825
Reputace:   25 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ Kondr:

Všech 33 levelů se dá stihnout za 4 hodiny? No dá tys to zvlád, ale já rozhodně ne:-)) 7 hodin...

A že mi kolečka jdou? No to je tím, že to je vlastne jednoduchej axiomatickej system s jedním axiomem a třema odvozovacíma pravidlama:-))


Dva jsou tisíckrát jeden.

Offline

 

#18 17. 02. 2010 23:29 — Editoval Doxxik (17. 02. 2010 23:30)

Doxxik
Příspěvky: 856
Reputace:   14 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ Wotton:
dá se to stihnout, mám to za 3hod 38min :)

↑ Kondr:
moc pěkná logická hra.. jen by to chtělo další kola (*slint*) :)

btw: moje statistiky:
nejkratší kolo:  trénink 2 - 1:44
nejdelší kolo:    Loira - 27:58 (u toho jsem se fakt natrápil)

tajo:   8:03



pěkný večer


Maturita 2010  (trailer) - R.I.P.

Offline

 

#19 17. 02. 2010 23:32

Pavel Brožek
Místo: Praha
Příspěvky: 5694
Škola: Informatika na MFF UK
Pozice: Student
Reputace:   194 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ Doxxik:

A strategie? :-)

Offline

 

#20 17. 02. 2010 23:40 — Editoval Doxxik (17. 02. 2010 23:51)

Doxxik
Příspěvky: 856
Reputace:   14 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ BrozekP:
2all: neotvírejte, pokud jste ještě neřešili, ať si zábavu nezkazíte mou pofidérní strategií :)


Maturita 2010  (trailer) - R.I.P.

Offline

 

#21 22. 02. 2010 00:20

Kondr
Veterán
Místo: Linz, Österreich
Příspěvky: 4246
Škola: FI MU 2013
Pozice: Vývojář, JKU
Reputace:   38 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ Doxxik: Pro účely výzkumu 33 levelů stačí. Pro účely hraní je dostupná spousta levelů jinde. Každopádně díky za investovaný čas, snad se brzy vrátí v podobě modelu s vysokou korelací.


BRKOS - matematický korespondenční seminář pro střední školy

Offline

 

#22 22. 02. 2010 16:08

Doxxik
Příspěvky: 856
Reputace:   14 
 

Re: PROjekt SOkoban

↑ Kondr:
Díky za odkaz + přeji hodně štěstí .. nebo spíš hodně vstupních údajů ;)


Maturita 2010  (trailer) - R.I.P.

Offline

 

#23 27. 04. 2010 20:37

Doxxik
Příspěvky: 856
Reputace:   14 
 

Re: PROjekt SOkoban

Tak znovu otevírám toto téma, neboť mi na mail přišla pozvánka na další logickou pecku, jak doufám. Jmenuje se Rush Hour a najdete ji na stejné adrese.

(omlouvám se za reklamu :)


Maturita 2010  (trailer) - R.I.P.

Offline

 

#24 25. 01. 2011 15:15

Tychi
Příspěvky: 2463
Škola: MFF UK
Reputace:   56 
Web
 

Re: PROjekt SOkoban

Príma, tuhle jsem zvládla celou, uf(o:


Vesmír má čas.

Offline

 

#25 01. 06. 2011 00:22

Kondr
Veterán
Místo: Linz, Österreich
Příspěvky: 4246
Škola: FI MU 2013
Pozice: Vývojář, JKU
Reputace:   38 
 

Re: PROjekt SOkoban

Výzkum pokračuje na adrese http://tutor.fi.muni.cz/index.php -- aktuálně by kolegům nejvíce pomohlo, kdybyste řešili úlohu "Grafař".


BRKOS - matematický korespondenční seminář pro střední školy

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson