Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Ahoj, 26. píšu reparát, a vy mě docela znáte.
Co bych se ještě měla doučit? Materiály co mi doporučili sem dodělala dnes...
Offline
↑ Alenka.Janská:
Ja ti dám skutočne úprimnú radu do budúcnosti. Ak nie si v 4. ročníku, tak matematiky ešte budeš mať a ak nechceš, aby sa opakovala situácia z toho roku, tak sa snaž matematiku POCHOPIŤ, nie sa u NAUČIŤ !.
Offline
↑ BakyX:
jenže to je problém :-(
já mám skvělou pamět na fakta, něco si přečtu a už to vím navždy,... ale postupy mi moc nejdou...
já jsem na hraní az kvízu, ne na počítaní :-(
Offline
↑ Alenka.Janská:
Zdravím,
s kolegou ↑ BakyX: tak úplně nesouhlasím - hodně se dá nacvičit soustavným a systematickým opakováním i bez hlubšího pochopení, ale chce to vytrvalost jak na straně cvičitele, tak i cvičence.
Jinak nedostatečná znalost matematiky, až na projití školy, nijak trápit nemusí - i značnou část VŠ vzdělaných pracovníků v praxi nemusí potkat nic složitějšího, než procenta nebo trojčlenka, ale neschopnost si uspořádat úkol, rozdělit si ho na dílčí kroky atd. nebo neschopnost uspořádat výsledky své práce do přehledné formy může být v praxi velký problém. Asi tak k tomu přistupuj, proč se matematiku učíš.
Do zítřka:
a) tabulky zřejmě používat můžete - projdi si pořádně - co v nich kde, včetně popisů ke vzorcům a označení, abys neztrácela čas u písemky,
b) pořádně čti zadání (jako bys četla nahlas), ani u rovnic nebo úprav nevynechávej první větu ("řešte rovnici...") - tak spíš budeš vědět, co se požaduje,
c) přehledný a podrobný zápis, obrázky, vzorce - s popisem.
d) pokud se zasekneš s řešením, tak to popiš alespoň slovně - opět i u rovnice můžeš popsat, co bys dělala, kdybys dělala.
Nevím jak u vás, ale "u nás" po písemce byl ještě ústní pohovor před komisi nad řešením, potom se hodí i trochu rozpracované řešení. Komisi neprovokuj, nepobuřuj oděvem nebo jiným projevem atd. Když bude nejhůř, tak ukaž i své poznámky, co jsi všechno v létě počítala, ale nedohaduj se.
Zítra Tobě přeji hodně zdaru, klidnou mysl a příznivější klimatické podmínky, než jsou dnes. Nezapomeň na pitný režim.
A pokud jsi dosud nabyla dojmu, že jsem největší Ježibaba tohoto fóra a každého jen ošklivě tepu, tak realita je taková:
Offline
↑ jelena:
Vážně Ježibaba? A já měl zatím pocit, že jsi tu jeden z lidí, na které se dá spolehnout, když je třeba (asi mě zklamaly mé pocity)... nebo jak to tedy je? Aneb smím se ptát, kde se tahle informace vynořila? :-)
Já bych si upřímně dal den volna - radím to každému, kdo má před nějakou zkouškou (ale je pravda, že před maturitou jsem se sám učil ještě v jedenáct večer). Určitě to chce ale trošku si odpočinout, hlavně se dobře vyspat, aby mozek byl schopný pracovat.
↑ BakyX:
S kolegou Baxym bych já souhlasil i nesouhlasil... Matematika se určitě musí chápat, proto je složitější než třeba dějepis. Nestačí znát pravidla, ale umět je používat... to je pravda. Rozhodně ale není pravda, že se lze naučit matematiku pouze chápat, i matematika se musí naučit. Myslím teď to, že v matematice je teorie a počítání, teorii člověk může umět, může ji chápat, ale k čemu mu pořádně je, neumí-li ji použít. Pokud se člověk rozhodně (a to se rozhodně vždy, protože škola ho k tomu nutí), aby počítal, musí si odpočítat pár příkladů - naučit se postupy, protože ty postupy jsou postupy, které za léta matematici dali dohromady tak, aby byly pochopitelné a co nejsnazší. K čemu mi pak je, že chápu odvození derivace funkce v bodě, když nejsem schopný ani narýsovat trojúhelník? Navíc, kolego, pokud člověk nechce s matematikou v životě pracovat, k čemu mu bude? Jak tu bylo řečeno, většina lidí využije v životě jen trojčlenku a procenta...
↑ Alenka.Janská:
Dle mého jsi za léto udělala hodně práce, udělej teď to, co ti poradila kolegyně Jelena a věř si. Jakmile tam přijdeš a začneš se klepat, protože třeba nebudeš vědět, co s příkladem, nenech se tím ovládnout, zkus zapřemýšlet... vzpomeň si, kdy jsi podobné příklady počítala doma, jak jsi to dělala a tak, nesmíš panikařit jako já u maturity z angličtiny, kdy se mě učitelka zeptala, co dělá ten pán, co je na obrázku (bavili jsme se o sportech) a ukázala na ten obrázek se slovy: "Co to je?" Samozřejmě chtěla vědět sport, ale já řekl: "To je pes." :-) Osobně ti zítra budu držet palce.
Offline
Keď budeš na skúške - pozrieš si priklad a premyšlaj- aj keby si mala premyšlať 5 minút. Už len zato, čo si tu furt počitala by si mala prejsť. Dokážeš to.
P.S.: Keby si nevedela pohnúť tak začni nahlas premýšlať. Začni hovoriť o čom premyšlaš. napr. aha .. , tak tu to mame...., takže to tu dáme ..,. Keby už fest dačo zle, tak povedz niečo, čo vieš. Napr. pri odpovedi poviem - A ešte viem toto a tamto. A cela trieda sa smeje.
Offline
found napsal(a):
Vážně Ježibaba? A já měl zatím pocit, že jsi tu jeden z lidí, na které se dá spolehnout...
Tak "spolehlivá Ježibaba" - takové vlastnosti se přece navzájem nevylučuji :-) Jinak podle východního výkladu bojem s Ježibabou hrdina (mimo jiné) se dostává na vyšší úroveň vývoje. Mně se hlavně libí její dopravní prostředek a neoblomnost názorů (+ k Ježibabě patří zvíře - kočka)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Moje statistika let 2008 až 2011 říká, že na fóru v létě 2011 bylo nejméně reparátů, hlubší analýzu jsem neprováděla. Ještě se blíží termíny podzimních maturit. Hodně zdaru :-)
Und Basta...
Offline
Stránky: 1