Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑ comis:
Zdravím,
zkus se posnažit trochu víc. Materiály - v adresové řádce je třeba měnit číslo lekce až do 11 (tuším) + úvodní přilepené téma VŠ
1) upravit na takový zápis mocnin, aby se dal použit 3. vzorec z tabulky integralu.
2) substituce (1+e^x)=t
3] substituce (2x+1)=t
4] per partes u=x, v´=sin(2x)
5) podělit čitatel jmenovatelem, myslím, že vznikne dobrý základ pro rozklad jmenovatele.
Tak pro začátek.
Offline
↑ comis:
Zdravím,
děkuji za hlášení a zdar a sílu k práci nad 5)
se stroji zde uvedenými jsi nezkoušel komunikovat?
6) parciální zlomky, druhý zlomek bude ve tvaru nebot máme komplexní kořen
7) substituce
8) v jmenovateli vytknout
9) rozšířila bych čitatel a jmenovatel výrazem , pak rozdělit na 2 zlomky, jeden tabulkový, v druhém substituce.
10) upravim na a substituce
Může být?
Offline
↑ comis:
substituce v pořádku, ale při dosazování není možné v jednom zápisu mít různé proměnné, proto:
, odsud
Upravime:
ted se provedla cela substituce najednou. Je to v pořádku?
Offline
↑ jelena:
Zdravím opět po nějaké době,
u 9) jsem to rozšířil, bohužel nevím jak to dále rozdělit na 2 zlomky...
a pak k 10) zde jsem přemýšlel nad několika způsoby, bohužel si myslím, že ani jeden nelze.
nebo
tím si ale moc nepomůžu... Nebo
Internetové programy mi jaksi také nepomohly, pořád se tam opakuje nějaký rekurentní vzorec a nevím, zda-li je vhodné ho použít. Jestliže ano, pak bych se nejspíš k řešení dostal.
Děkuji za pomoc.
Offline
↑ comis:
nejsem si jistá, zda rozumím:
1) proč je v zadání integralu číslo 6 tolík dx (celkem 2) (nebo je něco jiného)?
2) proč je u 2. zlomku v rozkladu 2Bx?
Asi tak bych rozložila:
Může být?
Offline
↑ comis: děkuji, už rozumím - v úpravě od pana učitele to povede hned na zlomek, ve kterém v čitateli bude derivace jmenovatele.
Pokud označím v "mém rozkladu" Bx+C a v rozkladu u pana učitele 2bx+C, tak bychom měli mít B=2b.
Offline
↑ comis:
Zdravím,
otevřu závorky:
teď porovnám koeficienty u stejných mocnin:
nalevo x^2 nevidim, proto
nalevo x^1 nevidim, proto
nalevo x^0 vidim, proto
Toto soustavu vyřeším a dostanu koeficienty A, B, C do rozkladu a integruji vzniklé zlomky. ↑ Zde jsou užitečné odkazy:.
Už to zvladneš, nebo kde je problém?
Offline