Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý den, prosím o pomoc s řešením těchto dvou příkladů. U mocnin vůbec nevím jak, a u zlomku nevím, zda když je zlomek na mínus 1, tak se to nějak více projeví než že všechna číslo na nějakou budou mít akorát před sebou mínus. Děkuji za radu, snažila jsem se o co nejsrozumitelnější vyjádření :-)
[url=[URL=http://www.sdilej.eu/#66bca910a57a2581eaa3664b75476f4e.jpg][/url]]Odkaz[/url]
Offline
↑ amatematika:
mínus 1 v exponente znamená, že zlomok treba prevrátiť, čitateľa dať dole a menovateľa hore.
Nevidím dobre, či v menovateli je z^3 alebo z^5. Budem rátať, že z^3.
a) ( (x^4 * y^2) / (4 z ^6) ) * ( y / (x^3*z^2) ) = (x * y^3) / (4z^8), podmienky z, x ani y nesmú byť rovné 0
Riešenie príkladu nedokážem zapísať, tie odmocniny....
Skype danuska858.
↑ Dana1:
Dobrý den, jste moc laskavá, moc Vám děkuji.
Offline
↑ amatematika:
2. úloha - rozšířila jsem každý zlomek, další úprava a společný jmenovatel už se určitě podaří:
↑ Dana1: děkuji za řešení.
V některém z témat jsi povídala, že je problém s TeX. Zde máme místní TeX + pískoviště, pokud potřebuješ nějakou pomoc se zápisem.
Skype kontakt si můžeš dat do profilu (do nějaké jiné odrážky).
Это всё :-)
Offline