Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj ↑ janca361:,
Osobne nerozumiem bodom 6 a 7 asi pretoze, taku symboliku nepoznam.
Co sa tyka konstrukcie, ano na pridanom obrazku, tak je to dobra konstrukcia v pripade, ze mame 2 riesenia.
Mam len jednu otazku: Pripad ked mame 1 riesenie a ked riesenie neexistuje, su vylucene z tvojich uvah?(diskuzia)
Ja som zvyknuty, robit konstrukcne ulohy vdaka tomu co sa vola:
analysa - synteza... a tiez ze vsetko sa sprevadza slovnymy komentarmy.
Ked najdem trochu casu mozem ti o tom viac napisat v PM.
Offline
vanok napsal(a):
Pripad ked mame 1 riesenie a ked riesenie neexistuje, su vylucene z tvojich uvah?(diskuzia)
Myslím si, že obě možnosti jsou vyloučené už zadáním - podmínkou, že .
vanok napsal(a):
taku symboliku nepoznam
- přímka daná body AB
- posunutí o orientovanou úsečku , které přiřadí přímce A'B' přímku AB
Offline
↑ janca361:,
Dakujem za vysvetlenie.
Mas pravdu, ze to da malu myslienku na problem ... a je iste, ze v skole sa neda vsetko robit.
Prepac tu limitaciu, som ani nevidel, pri rychlom citani...
Symbolika, po tvojom vysvetleni je mi viac jasna.
Tak dobry vecer... a dobre geometricke pokracovanie... je to ozaj velka praca.
Offline
↑ janca361:,
To neviem, ci sa to niekde inac znaci, lebo take zbierky nemam moznost inde vidiet ako tu na fore.
Mozem ti len povedat moju tendanciu na "redakciu" tejto konstrukcie:
1.Mame dane v rovine
dve priamky;
bod taky, ze
Offline
↑ vanok:
Asi chápu o co ti jde - nelíbí se ti 1. bod postupu. Je to tak?
Ze zadání platí, že a, b jsou dvě různé rovnoběžnky a od d víme, že je větší než jejich vzdálenost.
Já při takovýchto úlohách nezapisuju, jak "věci" z 1. kroku sestrojit - prostě podle zadaní :) protože ony jsou dány :)
Na různých školách se to dělá různě, různí učitelé to mohou dělat různě.
U dalších kroků pak už uvadím jak to provédst.
Každý to píše jinak, třeba rady Anonymystika zase vyžadují nad tím přemýšlet :)
Mě třeba příjde, že ze zápisu je jasné, co jak udělat, pokud vím, jak to udělat (vím, jak danou množinu bodů sestrojit; vím, jak udělat posunutí).
Úlohy, co sem teď dávám jsou příklady, které jsem dělala do školy a říkám si, že by nemuselo být špatné se o ně podělit. Ke kontrole je dávám jen proto, že jsme (jen) člověk a člověk je tvor omylný...
Offline