Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ lukaszh:
Řešení problémů je jedna věc. Hledání informací je věc druhá.
↑↑ Cermix:
http://www.root.cz/clanky/jak-na-latex- … -hloubeji/
Offline
↑↑ BrozekP:↑↑ Tychi:
A jak se do tá stíhat v tom prvním semestru? (normálně středoškolák, co si musí zvyknout na vysokoškolský typ výuky..) Je dobré dát si hned na začátek nějaké předměty navíc? Nebo je lepší počkat, až se tam člověk trochu zabydlí..
a ještě jeden dotaz ohledně bonusových předmětů - když si je zvolím a po čase zjistím, že jsem udělal chybu (nestíhám, nebaví mě to tolik, jak jsem si myslel..) je nějaká možnost je zrušit? nebo se musí dochodit semestr?
díky za info..
Offline
Jsem sice na jiné fakultě UK, ale některé věci jsou univerzální.
V prvním ročníku (resp. prvním semestru) je dobré neexperimentovat. Člověk neví, do čeho jde a je lepší řídit se předepsaným (pokud takový je) rozvrhem. Času na volitelné předměty bude dost.
Jinak obecně platí, že předmět si můžeš napsat 2x - pokud ho napoprvé nedáš. Pokud nějaký z povinných předmětů dvakrát nezvládneš, tak bohužel končíš. Při každém zápisu bys měl mít 3 pokusy na zkoušku.
Offline
↑ Doxxik:Zrušíš je tím, že na ně přestaneš chodit, nebo chodit budeš, ale zápočet nezískáš na zkoušku nepůjdeš nebo tak něco..Prostě se na předmět vykašleš a na konci za něj nedostaneš kredity.
Já toho v prváku moc nestíhala, rozvrh byl naprd, dva dny v týdnu od rána od sedmi dvaceti do večera do sedmi (nebo osmi?) s nějakou pauzou na přejezd (matfyzáci furt cestují..). Další dny relativně v klidu, ale utahaná z těch dvou(o: Navíc jsem asi neměla krom nějakého semináře nic. Zkus kouknout na současný rozvrh prváků tvého zvoleného oboru a uvidíš, jak se ti to bude zdát. Popravdě, "domácí" přípravě jsem moc nedala, snad jen domácí úkoly na anglinu a jinak nic. U mě vše řešilo zkouškové. Taky proto, že jsem studovala matiku a matici mají oproti fyzikům a informatikům tu výhodu, že nemusí nic sepisovat, ani programy ani praktika.
Jen mi přijde, že to řešíte všechno nějak předčasně. Do října je času dost(o:
Offline
↑ Doxxik:
Já souhlasím s tím co napsal ↑ halogan:. Nemá smysl si hned první semestr zapsat hromadu předmětů když nevíš, jestli to budeš zvládat. Může to vést k tomu, že se snažíš udělat vše, ale nakonec neuděláš nic. U nás třeba ani nejsou v prváku žádná Béčka, začínají zlehka až ve třetím a spíše až ve čtvrtém semestru. Já to měl rozvržené asi takto: v prváku se rozkoukat (málo předmětů), ve druháku toho udělat co nejvíc (hodně předmětů) a ve třeťáku se zaměřit na bakalářku (středně předmětů).
Offline
↑ Tychi:
Do října času dost, to máš pravdu, ale přihlášky se podávaj do února (což je taky dost času že :D ) ale jde o to, že bych si chtěl zjistit co nejvíce informací, abych si byl stoprocentně jistý, jestli tam opravdu chci, bylo tu již řečeno, že tohle je životní rozhodnutí, tak to nehodlám podělat :)
Offline
Já mám shodou okolností dnes první fyzickou zkušenost s MFF v životě. Byl jsem se tam podívat na jeden seminář a hned několik věci mě zaujalo:
1) Bylo to ve třídě jako na gymplu. Klasika lavice, klasika židle, jen tabule byla větší. (Byl jsem jen v jedné učebně, nikde jinde.)
2) Po odchodu předchozího osazenstva učebny (třída byla tedy téměř prázdná) to tam celkem nepříjemně zapáchalo.
3) Tamní dívky nebyly tak nevzhledné, jak se říká, viděl jsem ale jen malý vzorek, takže nechci hodnotit globálně.
4) Zapisovala se prezence. To jsem nějak nepobral, u nás se to nedělá, asi nějaká zvyklost na MFF. Budu mít tedy čárku u Didakticko-historického semináře na MFF :)
5) Promítání spočívalo v tom, že kdosi přinesl notebook a z něj se promítalo po připojení k místnímu projektoru.
Byl jsem v budově v Sokolovské ulici.
Offline
↑ halogan:
1) Klasikaučeben je plná Karlínská budova, vyjímku tvoří jen velká posluchárna K1 a něco málo seminárních místností jednotlivých kateder.
Tady by mě zajímalo, jak to vypadá na jiných školách v místnostech, kde probíhají cvičení.
2) Smrádek je dán tím, že se obvykle při hodinách nevětrá kvůli hluku zvenčí, a automaticky nová příchozí skupina si otevře okna.
ke trojce se fakt nevyjádřím(o:
4) Prezence se zapisuje jak kde. Pokud je zápočet podmíněn několikaprocentní účastí na cvičení, pak je logické, že se prezence vede. Asi si měl štěstí na výběr, protože já tam studovala pět let a zápis docházky se mi vybavuje u čtyř předmětů. Takže tohle rozhodně není pravidlo.
5) Tady by mě zajímala konkrétně učebna (podle rozvrhu K3), protože za nás projektory ještě putovaly plus mínus zároveň s notebooky. Přece jen volný přístup do budovy s většinou otevřenými dveřmi do učeben by nebyl pro volně ležící techniku na Karlíně bezpečný. Ale je možné, že jste byli v seminární místnosti didaktiků a ta se může v mezičase zamykat. A nebo už se na Karlíně nekrade, a nebo už matfyz nastřádal dost peněz i na uzamykatelné prostory pro techniku. Já tam studovala v době povodní.. což možná vysvětluje za nás částečně i bod 2(o:
Hezké vzpomínání..
Offline
Tak projektor byl velký a připevněn ke stropu, takže riziko odcizení bylo celkem malé. Byl jsem v K3.
Ten započet za docházku mi došel, ale úplně to zabilo ten předmět. Půlka lidí si tam něco četla/psala/malovala... to jsou snadné kredity.
Offline
↑ halogan:Třeba je to jen část podmínek pro zisk zápočtu. A třeba taky ne. Kreditů se za studium nasbírá tolik, že to ty dva za seminář nezvednou nijak závratně. A i když si člověk píše, čte nebo maluje, tak může na půl ucha vnímat o čem je řeč.
Offline
Tak jistě, může poslouchat, ale když si slečna vedle mě četla knihu a u toho svačila, tak nevím, na jaký zlomek ucha poslouchala.
Kdybych byl učitel, tak bych nechtěl, aby tam lidé chodili jen proto, aby měli odškrtnuto, že ke mně chodili. Líbí se mi model "chci a můžu tam jít" <-> "jdu tam".
Ale to už zabíhám do mých nepodstatných názoru.
Offline
↑ halogan:Slečny zvládají najednou dost věcí((o: Osobně mi svačící, kreslící a čtecí kolegové nevadili, narozdíl od těch šeptajících si, ty bych vraždila.
Bez docházky by se jim mohlo stát, že dané téma nezaujme dle názvu žádného studenta a zůstanou tam jen profesoři. Takhle mají naději, že se někdo chytne a téma ho dodatečně zaujme.
A jak to vlastně dopadlo, jsou čísla vidět?
Offline
Už v názvu té přednášky byl otazník a ta otázka zůstala nezodpovězena. Probíraly se spíš prvočísla a bylo to jen místy trochu zajímavé. Pan Havel to z části zakládal na kontroverzním pozorování pana Sackse (autistic prime twins), jehož postupy jsou tak (matematicky) neveděcké a nedokumentované, až to vyznívá jak pohádky. Celé je to tedy postavené na takové pověsti :)
Offline
Tychi napsal(a):
1) Tady by mě zajímalo, jak to vypadá na jiných školách v místnostech, kde probíhají cvičení.
U nás jsou to také normální učebny jako třeba na střední.
Tychi napsal(a):
2) Smrádek je dán tím, že se obvykle při hodinách nevětrá kvůli hluku zvenčí, a automaticky nová příchozí skupina si otevře okna.
Zcela souhlasím.
Tychi napsal(a):
4) Prezence se zapisuje jak kde. Pokud je zápočet podmíněn několikaprocentní účastí na cvičení, pak je logické, že se prezence vede. Asi si měl štěstí na výběr, protože já tam studovala pět let a zápis docházky se mi vybavuje u čtyř předmětů. Takže tohle rozhodně není pravidlo.
U nás jsou povinná téměř všechna cvičení a docházka se tedy zapisuje, chybět můžeme většinou tak 3 cv (ale to není směrodatné).
Offline
halogan napsal(a):
Půlka lidí si tam něco četla/psala/malovala.
Tohle také nechápu, ale je to asi běžné. Např. na přednášce z algoritmů si většina něco hledá na internetu a pak vůbec neví o co jde.
Offline
↑ Doxxik:
Já pocházím až z Moravy (cca 350 km do Prahy) takže bych taky rád věděl, jestli je to přínosné. A ještě by se mi hodil průvodce :D
Offline