Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit

Ahoj,
mám mám problém s jednoduchou slovní úlohou na variace.
Zde je zadání:
Ve skupině jelo 5 cyklistů, jeli za sebou a střídali se v pořadí.
Určete všechna možná pořadí cyklistů.
Můj bratr ve 4. třídě dostal k vyřešení tuto úlohu.
Nerozumím tomu jak ji bez vzorce jednodušší vyřešit, tak, aby to pochopilo i dítě.
Studuji na střední škole, ale matematiku chápu jen pomocí vzorečků a už někdy viděných úloh a příkladů, budu moc vděčná za jakoukoliv pomoc!
Děkuji
↑ FagusSylvatica:
No.
Neviem, čo to znamená, že sa cyklisti striedajú, lebo striedať sa sa dá rôznymi spôsobmi. Ale možno to myslia takto:
Na prvom mieste môže byť 1 človek z piatich.
Na druhom mieste potom 1 zo zvyšných 4.
Teda na prvých 2 miestach môže byť rôznych dvojíc 5 krát 4.
1. miesto A, 2. miesto B
2. miesto C
2. miesto D
2. miesto E ........... 4 možnosti
alebo
1. miesto B, 2. miesto A
2. miesto C
2. miesto D
2. miesto E............ 4 možnosti
alebo
1. miesto C, .....
Teda počet možností pre obsadenie prvých 2 miest je 20.
Keď sú prvé 2 miesta obsafené, na tretie miesto možno umiestniť už len niekoho zo zvyšných troch.
a tak ďalej
Všetkých možností je 5x4x3x2x1.
Pomohlo?
↑ FagusSylvatica: Bud tak, ako pise ↑ misaH: alebo aj takto: Ziak 4. rocnika by asi mal pochopit to, ze vsetky poradia dostaneme tak, ze:
- do prveho stlpca budeme pisat tie, kde je na prvom mieste A
- do druheho tie, kde je na prvom mieste B
a tak dalej, dostaneme teda 5 stlpcov. Je dolezite uvedomit si, ze v kazdom z nich bude rovnaky pocet riadkov. Aky? Taky, kolkymi sposobmi sa mozu zoradit styria zostavajuci.