Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj,
zabrousil jsem do tématu, které je velmi vzdálené tomu co studuji. Potřeboval bych od Vás radu ohledně toho jak rozepsat co nejpodrobněji následný zápis.
[mathjax]\sum_{i=0}^{n}\sum_{j=0}^{n} t_{ij}*x_{ij}\le T_{max}[/mathjax]
n=4
pro i=1,...,n
pro j=1,...,n
Zvolil jsem následující postup:
1) "příklad" jsem rozdělil na dvě sumy:
[mathjax]\sum_{i=0}^{n}[\sum_{j=0}^{n} t_{ij}*x_{ij}\le T_{max}][/mathjax] [mathjax]\le T_{max}[/mathjax]
2)
[mathjax]\sum_{i=0}^{n}[t_{10}*x_{10}+t_{11}*x_{11}+..t_{34}*x_{34}+t_{44}*x_{44}][/mathjax] [mathjax]\le T_{max\le T_{max}}[/mathjax]
3) ale už nevím jak dále naložit s druhou sumou...
Děkuji za vaše rady a přípomínky, možná je celý můj postup špatný, tak mě prosím neukamenujte, vážně jsem se snažil ! Děkuji a přeji krásný den :)
↑ Honzino:
Ahoj, co znamená "rozepsat co nejpodrobněji"? A víš tedy co ta dvojitá suma znamená a chceš ji jen nějak upravit?
↑ Honzino:V bode 1 scitujes nerovnosti? Lebo v zadani ide o sucet cisel.
Ahoj, když to řeknu hodně hloupě, potřeboval bych dosadit konkrétní hodnoty a příklad vypočítat. :-) znám všechny konkrétní hodnoty. Mám matici X a t, o velikosti 4x4, n=4 a Tmax je také známo. Bohužel nejsem schopný přijít na to, jak správně rozepsat danou úlohu abych následovně do ní dosadil správné hodnoty. Děkuji za pomoc :-) Honza
↑ Honzino:[mathjax2]\sum_{i=0}^1\sum_{j=0}^1 a_{ij}=a_{00}+a_{01}+a_{10}+a_{11}[/mathjax2]
Takže je to tedy tak, že informaci i=1,…,n a J=1,….,n “vypouštím. Děkuji za pomoc ! ↑ vlado_bb:
↑ Honzino:Tomu sice nerozumiem, ale ak som pomohol, som rad.
Špatná rada neexistuje, jeste jednou děkuju :-)↑ vlado_bb: